ربات‌ های اسپات بوستون داینامیکس بار دیگر به رقص درآمدند

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر ربات‌های بوستون داینامیکس نتوانند جایگاهی در صنعت به دست آورند، سرگرم کردن مردم قطعا می‌تواند راهی برای امرار معاش آن‌ها باشد.
تبلیغات

چندی پیش هیوندای خبر از خرید شرکت رباتیک بوستون داینامیکس داد و هدف خود از این خرید را ایجاد زنجیره‌‌‌ی ارزش رباتیک اعلام کرد. حالا پس از نهایی‌ شدن خرید توسط هیوندای، بوستون داینامیکس با انتشار ویدیوی رقص گروهی و هماهنگ ربات‌های اسپات،‌ این خبر را جشن گرفته است.

به گزارش دیجیتال‌ترندز،‌ حرکات هماهنگ و گروهی هفت ربات اسپات در انجام یکی از رقص‌های معروف گروه BTS، علاوه بر چابکی قابل توجه آن‌ها، توانایی چشمگیرشان در کار تیمی را به نمایش می‌گذارد.

بوستون داینامیکس درباره‌ی توانایی ربات‌ها در برخورد نکردن به یکدیگر هنگام رقص، گفت این توانایی بیشتر از اینکه به هوش مصنوعی تعبیه‌شده در ربات‌ها برای پرهیز از موانع مربوط باشد، بر موقعیت‌یابی و برنامه‌ریزی دقیق آن‌ها مبتنی است.

اریک ویتمن، مهندس رباتیک بوستون داینامیکس، در مقاله‌ای در وب‌سایت این شرکت نوشت:

با توجه به اینکه پیش‌زمینه‌ی ذهنی ما در هنگام طراحی و تجسم رقص، مدل حرکات انسا‌ن‌ها بود، با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو بودیم. همه چیز باید از قبل برنامه‌ریزی و به دقت کدنویسی شود. ربات‌ها به لحاظ انجام حرکات تکراری از انسان‌ها بهتر عمل می‌کنند: به محض اینکه حرکتی درست شود، درست می‌ماند؛ اما برخلاف انسان‌ها، ربات‌ها خلاقیت ندارند و لازم است همه‌ی جزئیات از قبل در برنامه‌ی آن‌ها در نظر گرفته شود.

این ویدئو اولین نمایش رقص این ربات‌ها نیست. سه سال پیش ویدیویی مربوط به رقص این ربات‌ها همراه با موسیقی Uptown Funk مارک رونسون منتشر شده بود و همین‌طور سال گذشته که ربات‌های اطلس، اسپات و هندل در نمایشی با موسیقی Do You Love Me گروه The contours رقصیدند.

در زمینه‌ای غیر از رقص نیز بوستون داینامیکس برای ربات چهارپای خود به دنبال مشتری است. این ربات چهارپا به‌عنوان دستیاری همه‌کاره، قادر به انجام کارهای مختلف در طیف وسیعی از صنایع است. قیمت ۷۴,۵۰۰ دلاری برای اسپات نیمه‌خودکار آن‌چنان ارزان به نظر نمی‌رسد؛ اما مهارت‌های پیشرفته و امکان برنامه‌ریزی آن برای انجام وظایف مختلف، برخی از سازمان‌ها را وسوسه کرده است که این ربات را امتحان کنند. برای مثال فورد که از اسپات نیمه‌‌خودکار را برای تهیه‌ی نقشه‌ی یکی از تسهیلاتش استفاده کرد یا شرکتی نروژی به نام Aker BP که برای بازرسی عملکرد،‌ جمع‌آوری داده و ... از این ربات کمک گرفت.

نقشه‌‌ی بزرگ هیوندای برای بوستون داینامیکس، ایجاد زنجیره ارزش رباتیک است که فرایند تولید قطعات، ساخت و اتوماسیون ربات‌ها را در بر می‌گیرد. هیوندای سومین شرکتی است که مالک بوستون داینامیکس می‌شود. قبل از هیوندای، گوگل در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) این شرکت رباتیک را به عنوان بخشی جداشده از مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) خریداری کرد و بعد از آن، در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) سافت‌بانک مالک بوستون داینامیکس شد که هنوز ۲۰ درصد از سهام بوستون آن را در اختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات