دروغ اول آوریل ۲۰۲۱؛ از رنگ موی کروما ریزر تا پورشه زنگ‌زده

یک‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها به خاطر همه‌گیری کرونا دروغ اول آوریل نداشتند؛ اما امسال برخی از آن‌ها دوباره به این سنت دیرینه برگشتند تا با خلاقیت طنزآمیز خود مخاطبان را بخندانند.
تبلیغات

روز دروغ آوریل روز خطرناکی برای خبرنگاران است، چون باید با حساسیت بیشتری تک‌تک اخباری را که شرکت‌ها و اشخاص مختلف در این روز منتشر می‌کنند، بررسی و مشخص کنند آیا این اخبار واقعی است یا شوخی. گاهی دروغ آوریل برخی از شرکت‌ها به قدر کافی واضح است؛ مثل شرکت ریزر که امسال اعلام کرد نوعی رنگ موی RGB تولید کرده که می‌توان رنگ آن را به دلخواه و به کمک گوشی هوشمند تغییر داد؛ اما برخی از این شوخی‌ها در نگاه اول مشخص نیست که واقعی نیستند و در برخی موارد هم کاربر آرزو می‌کند که ای کاش واقعی بود. 

درحالی‌که سال پیش بسیاری از شرکت‌ها از جمله گوگل و اپراتور تی‌موبایل به خاطر همهگیری کرونا از شرکت در این بازی صرف ‌نظر کردند، امسال برخی از آن‌ها (به جز گوگل) دوباره به این سنت دیرینه برگشتند و با توییت‌های خود تلاش کردند مخاطبان را بخندانند. در این مقاله به چند نمونه از بهترین دروغ‌های اول آوریل شرکت‌های تکنولوژی در سال ۲۰۲۱ اشاره خواهیم کرد.

رنگ پتینه‌ی پورشه 

دروغ اول آوریل: رنگ پتینه‌ی پورشه 

امسال پورشه برای دروغ اول آوریل خود سنگ تمام گذاشت. در ویدئویی مستندوار که این خودروساز مطرح برای این روز در یوتیوب منتشر کرد، از رنگ پتینه به‌عنوان گزینه‌ی جدیدی برای پورشه رونمایی کرد که خودروهای لوکس و اسپرت گران‌قیمت را تبدیل به خودروهای قدیمی و زنگ‌زده‌ای می‌کند که انگار سی سال است زیر آفتاب و باران به حال خود رها شده‌اند. 

قطعات هوشمند لگو 

شرکت دانمارکی لگو به‌خوبی از دردی که طرفداران این برند اسباب‌بازی از پا گذاشتن روی قطعات پلاستیکی پخش‌شده روی زمین می‌کشند، خبر دارد. به همین خاطر امسال برای دروغ اول آوریل نوع هوشمندی از قطعات لگو را معرفی کرد که به‌طور خودکار از جلوی پای افراد کنار می‌روند و بدین ترتیب خریداران لگو را از اضطراب قدم گذاشتن روی این تکه‌های پلاستیکی بسیار دردناک نجات می‌دهند.

لگو

اما حیف که این محصول فقط شوخی است و قطعات لگو همچنان به همان خطرناکی همیشگی هستند.

ادکلن با عطر گوشت

افراد زیادی طعم و بوی گوشت را دوست دارند؛ اما آیا این دوست داشتن به قدری هست که حاضر شوند به خودشان عطری با بوی گوشت گاو بزنند؟

دروغ اول آوریل: ادکلن با عطر گوشت 

گویا شرکت آمریکایی تولید و پخش بیف جرکی Jack Link اینطور فکر می‌کند. این تولیدکننده‌ی گوشت گاو خشک‌شده‌ی دودی، اول آوریل امسال در پستی در اینستاگرام از نسخه‌ی محدود ادکلنی با عطر جرکی رونمایی کرد که دوستداران رژیم‌های غذایی گوشتی می‌توانند برای نشان دادن ارادت خاص خود به گوشت از آن استفاده کنند.

کشف غافلگیرکننده‌ی آژانس فضایی کانادا در مریخ

دروغ اول آوریل: جوراب در مریخ

امسال آژانس فضایی کانادا ترجیح داد برای دروغ اول آوریل به دست‌کاری عکس ناسا از مأموریت مریخ‌نورد پرسویرنس بسنده کند و به مخاطبان نشان بدهد تمام آن لنگه جوراب‌هایی که همیشه به طرز مرموزی در ماشین لباس‌شویی‌های روی زمین گم می‌شوند، از مریخ سر در آورده‌اند. 

رنگ موی کروما راپونزل شرکت ریزر

دروغ اول آوریل: رنگ موی کروما راپونزل شرکت ریزر 

شرکت تولیدکننده‌ی تجهیزات گیمینگ ریزر (Razer) که نورپردازی سفارشی آن کروما (Chroma) نام دارد، برای دروغ اول آوریل پا به عرصه‌ی محصولات مراقبت از موی های‌تک گذاشت و رنگ مویی به نام راپونزل معرفی کرد که می‌توان رنگ آن را به کمک اپلیکیشن گوشی به دلخواه تغییر داد. اگر می‌خواهید بدانید این محصول شگفت‌انگیز در دنیای واقعی چه شکلی است، می‌توانید سری به فیلتر Chroma RGB Razer در اینستاگرام بزنید. 

کرم پنیری مراقبت از پوست ولویتا 

دروغ اول آوریل: کرم پنیری مراقبت از پوست ولویتا 

پنیر فراوری‌شده‌ی ولویتا (Velveeta) اغلب با کلمه‌ی «کِرِم‌مانند»‌ توصیف می‌شود و خب مرطوب‌کننده‌های پوست هم کِرِم هستند. برند پنیر ولویتا این دو ایده را کنار هم گذاشت تا برای دروغ اول آوریل خود از مرطوب‌کننده‌ی پوست پنیری رونمایی کند. 

پازل صد هزار تکه تمام آبی بلو کازو 

دروغ اول آوریل: پازل صد هزار تکه تمام آبی بلو کازو 

اگر تا الان فکر می‌کردید چیدن پازل‌های هزار تکه کنار هم کار دشواری است، صبر کنید تا پازل جدید صد هزار تکه‌ی شرکت بلو کازو (Blue Kazoo) را امتحان کنید که تمام قطعه‌های آن آبی است و هیچ سرنخی برای حل آن به شما نمی‌دهد. احتمالا چیدن تکه‌های این پازل اگر واقعی بود، یک عمر طول می‌کشید.

این محصول خیالی حتی صفحه‌ی مخصوص به خود را در وب‌سایت این شرکت بازی‌سازی دارد و قیمت آن صد هزار دلار تعیین شده است. 

سایبرموس ساتچی

دروغ اول آوریل: سایبرموس ساتچی

شوخی اول آوریل برند محصولات الکترونیکی ساتچی (Satechi) موس کامپیوتر با ظاهر سایبرپانک و آینده‌نگرانه است که بیننده را یاد تسلا سایبرتراک می‌اندازد. این محصول که با الهام از سایبرتراک، سایبرموس نام‌گذاری شده است، به‌ گفته‌ی سازنده‌ی آن دارای پوشش آلومینیومی و باتری خودروی برقی است و اگرچه فقط یک شوخی است؛ اما ظاهر بسیار مجذوب‌کننده‌ای دارد. 

رول دستمال کاغذی دولینگو

دروغ اول آوریل: رول دستمال کاغذی دولینگو 

اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو در جریان است که برخی کاربران دوست دارند حتی هنگام استفاده از سرویس بهداشتی مطالعه کنند. به همین خاطر دولینگو امسال برای شوخی اول آوریل، رول دستمال کاغذی سه لایه‌ای معرفی کرد که «دستشویی شما را به کلاس درس تبدیل می‌کند.» وب‌سایتی که برای فروش این رول دستمال کاغذی طراحی شده است حتی قسمت نظرات کاربران دارد. یکی از این کاربران خیالی نوشته است: «این محصول فرایند یادگیری زبان من را مطابق با برنامه‌ای منظم پیش می‌برد.»

دولینگو البته پا را از شوخی فراتر گذاشت و برای انگلیسی، اسپانیایی، پرتقالی، ژاپنی و چینی زبان‌ها چند رول دستمال کاغذی تولید کرد تا از طریق شبکه‌ی اجتماعی به آن‌ها اهدا کند. 

خرگوش‌های شرکت بازار کار TaskRabbit

دروغ اول آوریل: تسک ربیت

شرکت TaskRabbit که بازار کار آنلاین است و مشتریان از طریق آن می‌توانند برای انجام کارهای مختلف از خانه‌تکانی گرفته تا اسباب‌کشی و تعمیرات، کارگر روزانه استخدام کنند، برای دروغ اول آوریل با اسم شرکت شوخی کرد و به مشتریان گفت از این به بعد به همراه کارگر، خرگوشی تحویل داده خواهد شد که مشتریان می‌توانند زمانی‌که کارگر مشغول کار است، با این خرگوش بازی کنند. 

این فقط شوخی بود؛ اما شرکت تسک‌ربیت وعده داد به سازمان‌های غیر انتفاعی حمایت از خرگوش‌ها تا ۴ هزار دلار کمک مالی کند. 

هدفون‌های غول‌پیکر کایجو برای هیولاها

دروغ اول آوریل: هدفون‌های غول‌پیکر کایجو

همان‌طور که احتمالا می‌دانید فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) مدتی پیش در سینماها و همچنین اچ‌بی‌او مکس نمایش داده شد. شرکت Audio-Technica Australia هم تحت تأثیر این فضا در توییتی از هدفون کایجوی خیالی رونمایی کرد که قطر درایورهای آن به ۴.۵ متر می‌رسد و بدین ترتیب برای هیولاهای غول‌پیکر گزینه‌ی مناسبی است. 

این شرکت برای تبلیغ محصول خود در انتهای توییت نوشته است: «از استودیو به خیابان. هیچ کس زنده نخواهد ماند.»

گوگل امسال هم از دروغ اول آوریل کنار کشید 

گوگل امسال هم مثل سال پیش ترجیح داد به احترام افرادی که درگیر کرونا هستند، شوخی اول آوریل نداشته باشد. آخرین دروغ اول آوریل گوگل مربوط به سال ۲۰۱۹ است که طی آن پروژه‌ای را معرفی کرد که قادر است افکار گل‌های لاله را به کمک نرم‌افزار دستیار صوتی گوگل (Assistant) متوجه شود. 

از نظر شما کاربر زومیت دروغ اول آوریل کدام شرکت بهتر بود؟ دوست داشتید کدام یک از این محصولات خیالی واقعی بودند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات