واکنش دنیای فناوری به مرگ کوبی برایانت

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مطالعه 6 دقیقه
مرگ ناگهانی و تراژیک کوبی برایانت، اسطوره‌ی بسکتبال آمریکا و شهر لس‌آنجلس، جامعه‌ی فناوری شهر لس‌آنجلس را مانند افراد بسیار دیگری در سراسر جهان عزادار کرده است.
تبلیغات

کوبی برایانت (Kobe Bryant)، فوق‌ستاره‌ی بازنشسته‌ی NBA، کارآفرین و سرمایه‌گذار برجسته و برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، بامداد یکشنبه به وقت محلی در جریان سقوط هلیکوپتر شخصی‌اش در شهر کالاباساس ایالت لس‌آنجلس کشته شد.

پلیس محلی اعلام کرد برایانت به‌همراه دختر ۱۳ ساله‌اش جیانا و ۷ نفر دیگر در این پرواز حضور داشته‌اند. همه‌ی سرنشین‌های این هلیکوپتر در جریان این حادثه کشته شدند. براساس گزارش پلیس محلی، کوبی برایانت و همراهان او در حال عزیمت به یکی از سالن‌های تمرینی آکادمی بسکتبال او بوده‌اند. جیانا برایانت عضو تیم آکادمی پدرش بود. در این پرواز، یک هم‌تیمی جیانا برایانت و پدر او هم حضور داشتند.

کوبی برایانت

کوبی برایانت ۴۱ ساله که سال ۲۰۱۶ با لباس لس‌ آنجلس لیکرز بازنشسته شد، ۲۰ سال برای این تیم بازی کرد و موفق شد ۵ بار قهرمان NBA شود. او یک بار باارزش‌ترین بازیکن این لیگ شد و یکی از بهترین بازیکن‌های تاریخ به شمار می‌رود. برایانت که دو مدال قهرمانی المپیک هم در کارنامه دارد، به‌جز دستاوردهای ورزشی، با سرمایه‌گذاری‌هایش در سراسر دنیا و به‌خصوص چین هم شناخته می‌شود.

مارک سوستر، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری Upfront Ventures که در شهر لس‌آنجلس قرار دارد در واکنش به خبر مرگ این چهره‌ی شناخته‌‌شده‌ی شهر لس‌آنجلس به techcrunch گفت:

لس‌‌آنجلس عاشق کوبی بود. او نه‌تنها در بالاترین سطح رشته‌ی ورزشی خود قرار داشت، بلکه دست به هر کاری می‌زد آن را با کیفیت بالا انجام می‌داد. امروز واقعا روزی غم‌انگیز برای لس‌‌آنجلس است.

برایانت در سال ۲۰۱۳، همکاری‌های خود در زمینه‌ی کارآفرینی را با جف استیبل آغاز کرد. این دو در مراحل مختلف فعالیت شرکت‌های مختلف حاضر در لس‌‌آنجلس مانند LegalZoom سرمایه‌گذاری کردند.

کوبی برایانت

روزنامه‌ی USA Today سال گذشته گزارش داد، شرکت مشترک برایانت و استیبل به کمک سرمایه‌گذاری مشترکی با صندوق سهام خصوصی پرمیرا، به سرمایه‌ای معادل ۷/۱ میلیارد دلار رسیده است.

از مهم‌ترین چهره‌هایی که به مرگ برایانت واکنش نشان دادند باید به تیم کوک مدیرعامل اپل، استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت و مارک کوبان میلیارد مشهور و سرمایه‌گذار اصلی Shark Tank اشاره کرد.

کوک در توییتر نوشت:

درگذشت کوبی برایانت قلبم را شکست و مرا در غمی عمیق فرو برد. از نگاه یک هوادار، قدرت او در ورزش و از نگاه یک دوست، انسانیت کوبی را تحسین می‌کنم. او خودش بود. برای خانواده، دوستان و هوادارانش دعا می‌کنیم. در آرامش بخواب.
Devastated and heartbroken by the passing of Kobe Bryant. I admired his athletic prowess from afar and his humanity close up. He was an original. Our thoughts and prayers are with his family, friends and fans. RIP.— Tim Cook (@tim_cook) January 26, 2020

برایانت در سال ۲۰۱۶ و در یکی از اولین فعالیت‌های بزرگش بعد از بازنشستگی، در آگهی بازرگانی تلویزیون‌های نسل چهارم اپل شرکت کرد. بسیاری، این آگهی را یکی از جذاب‌ترین آگهی‌های تبلیغاتی اپل می‌دانند.

استیو بالمر که در حال حاضر مالک تیم لس‌آنجلس کلیپرز، تیم هم‌شهری و رقیب لس‌آنجلس لیکرز است هم نوشت:

کلیپرز عزادار کوبی است. او نماد این شهر و نماد این رشته‌ی ورزشی بود. او با عزم راسخش، الهام‌بخش هم‌تیمی‌ها و رقبایش بود. او تاثیر بسیار شدیدی روی جهان اطراف خودش داشت. برای خانواده، دوستان، هواداران و مجموعه‌ی لیکرز دعا می‌کنیم. دل‌مان برای او تنگ خواهد شد.

مارک کوبان که مالک تیم دالاس موریکس است چند ساعت بعد از این حادثه اعلام کرد، شماره‌ی ۲۴ این تیم به احترام کوبی برایانت برای همیشه بازنشسته خواهد شد. کوبی با لباس لیکرز در اواسط دهه‌ی گذشته میلادی رقابت سختی با دالاس موریکس داشت.

مارکوس براونلی، یوتیوبر مشهور حوزه‌ی فناوری که اولین مصاحبه‌ی حرفه‌ای خود را با کوبی برایانت انجام داده هم در واکنش به خبر مرگ او نوشت:

برای کنار آمدن با فقدان کوبی، هیچ واژه‌ای کمک نخواهد کرد.

خبرگزاری Businessinsider در گزارشی، کوبی براینت را باوجود اینکه هرگز خودش را فردی مسلط به فناوری نمی‌دانست، «آیفون‌باز» معرفی کرد. این خبرگزاری در بخشی از گزارش خود نوشت:

زمانی که او وارد لیگ شد (۱۹۹۶) فقط یک تلفن همراه داشت؛ تلفن همراهی که او در مصاحبه به براونلی آن را به بزرگی سر خودش توصیف کرد. او در آن زمان هر گجتی که در بازار موجود بود داشت، از واکمن گرفته تا پخش‌کننده‌ی CD. او گجت‌هایی داشت که حتی بچه‌های هم‌سنش (۱۸ سال) بعضی از آن‌ها را نمی‌شناختند.

Businessinsider در ادامه‌ی گزارش خود نوشت:

شاید زمانی که کوبی وارد لیگ شد فناوری چندان پیشرفته نبود اما اوضاع خیلی زود تغییر کرد. او زمانی که برای لیکرز بازی می‌کرد، با همکاری نینتندو بازی ویدئویی سریالی خودش را ساخت. او همچنین در تولید Call of Duty: Balck Ops هم در کنار زک براف حضور داشت. او یک میلیون دلار به سازمان غیرانتفاعی Duty Endowment که در زمینه‌ی کارآفرینی برای کهنه‌سربازهای ارتش آمریکا فعالیت می‌کند کمک کرد.

کوبی برایانت اوت ۲۰۱۶ و چند ماه بعد از بازنشسته شدن از NBA با همکاری شریک تجاری خود، ۱۰۰ میلیون دلار در حوزه‌ی فناوری‌های داده سرمایه‌گذاری کرد.

کوبی همچنین در جریان جشن دهمین سالگرد تاسیس علی بابا در سال ۲۰۰۹ هم با جک ما، بنیان‌گذار این شرکت دیدار کرد و به او چند جفت کتانی هدیه داد. برایانت همچنین سال ۲۰۱۴ با این شرکت همکاری کرد و تعداد زیادی محصول به نام خود توسط علی بابا فروخت.

ماتیاس مترنیچ، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ مد ورزشی Art of Sport که این استارتاپ را با برایانت تأسیس کرد، در واکنش به خبر مرگ او گفت:

ما عزادار این فاجعه‌ی غم‌انگیز هستیم. هنوز دنبال کلماتی می‌گردم که بتوانم احساسم را با‌ آن‌ها بیان کنم. به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار این استارتاپ او بخشی از DNA این مجموعه بود و در تار و پود همه‌ی بخش‌های آن تنیده شده بود. او پیشوای ما بود؛ پیشوایی که با خرد و شور او به پیش می‌رفتیم. فعلا فقط می‌توانم بگویم که او و جیانا در قلب ما هستند و با خانواده‌ی او هم‌دردی می‌کنیم.

جسیکا آلبا، هم‌بنیان‌گذار شرکت The Honest هم ساعتی بعد از اعلام این خبر در توییتر احساسات خود را بیان کرد.

An all-time legend, and our friend and supporter. Our thoughts are with all of the families affected by the tragic accident today. You will be missed, @kobebryant. pic.twitter.com/FzhNl5ndau— Scopely (@scopely) January 26, 2020

حساب کاربری رسمی شرکت Scopely در توییتر هم در واکنش به این حادثه نوشت:

اسطوره‌ای برای همه دوران‌ها، دوست و پشتیبان ما. با همه‌ی خانواده‌هایی که در این حادثه‌ی تراژیک آسیب دیدند هم‌دردی می‌کنیم. دل‌مان برایت تنگ می‌شود کوبی برایانت.

کوبی برایانت در سال‌های ابتدایی قرن با همکاری شکیل اونیل، دیگر فوق‌ستاره‌ی لس آنجلس لیکرز، سه قهرمانی متوالی NBA را برای این تیم به ارمغان آورد.

کوبی برایانت

برایانت و اونیل بعد از قهرمانی در NBA. سال ۲۰۰۰

او در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ دو بار دیگر هم قهرمان این مسابقات شد. لیکرز در دوران اوج برایانت، قدرتمندترین تیم بسکتبال دنیا بود.

کابی فولر، مدیر ارشد Upfront Ventures هم درباره‌ی این حادثه گفت:

کوبی ترکیب کم‌یابی از استعداد خدادادی در داخل و خارج از زمین بسکتبال با ذهنیت رقابت‌جوی یک ورزشکار بود. این ترکیب به‌حدی کم‌نظیر بود که آن را «ذهنیت مامبای سیاه» می‌نامیدند. او با استفاده از قدرت تمرکز کم‌نظیرش در هر کاری که انجام می‌داد بی‌نقص بود؛ قهرمانی در NBA، جایزه‌ی اسکار یا ورود به دنیای سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های در حال رشد برای او تفاوتی نداشت. اما مهم‌ترین حوزه برای او پدر بودن بود.فقدان کوبی همه‌ی ما را شوکه کرده است. این حادثه به ما نشان داد لحظه‌ها چقدر مهم هستند. در این مقطع دشوار، از اعماق قلبم با خانواده‌ی برایانت هم‌دردی می‌کنم.

باوجود اینکه دوران بازی برایانت افسانه‌ای بود و او توانست بعد از بازنشسته شدن، در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری موفق باشد، نام او با پرونده‌ی آزار و اذیت جنسی که در سال ۲۰۰۳ درگیر آن شد هم به خاطر آورده می‌شود. یک کارمند هتل در دوران اوج کوبی او را متهم به تجاوز کرد؛ پرونده‌ای که مدت‌ها او را درگیر کرد و در نهایت با رضایت شاکی که گفته شد از کوبی پول گرفته تا پرونده را پیگیری نکند، مختومه شد. او در این پرونده هرگز گناه‌کار شناخته نشد اما مجبور شد از ونسا، همسرش عذرخواهی رسمی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات