سرعت انتقال فایل گوشی‌های سامسونگ برای هوش مصنوعی دو برابر می‌شود

چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
حافظه ذخیره سازی UFS 4 سامسونگ
سامسونگ با ارائه‌ی نسخه‌های جدید حافظه‌ی UFS، سرعت انتقال فایل را در گوشی‌هایش بیشتر می‌کند.
تبلیغات

Samsung Semiconductor، بخش تولید قطعات نیمه‌رسانای سامسونگ، چند سال پیش فضای ذخیره‌سازی غیرفرار UFS 4.0 را معرفی کرد و شاهد استفاده از آن در سری گلکسی S24، سری گلکسی S23 و گوشی‌های تاشدنی سال ۲۰۲۳ بودیم.

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط Samsung Semiconductor در پلتفرم اجتماعی Weixin (وی‌چت مختص کاربران چینی)، سامسونگ در پی تولید نسل جدید حافظه‌ی UFS است. این شرکت قصد دارد تا قبل از سال ۲۰۲۵ حافظه‌ی ۴ لاین UFS 4.0 را ارائه دهد و بعد از آن به ارائه‌ی استاندارد UFS 5.0 بپردازد.

نقشه راه حافظه UFS سامسونگ در گوشی‌های گلکسی

نسخه‌های جدید حافظه‌ی UFS سامسونگ برای بهبود قابلیت‌ها و ابزارهای جدید هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند به‌کار خواهند رفت.

طبق گفته‌ی سامسونگ، حافظه‌ی ۴ لاین UFS 4.0، سرعت را از ۴ گیگابایت‌برثانیه به ۸ گیگابایت‌برثانیه افزایش خواهد داد؛ اما حافظه‌ی UFS 5.0 که قرار است در سال ۲۰۲۷ معرفی شود، می‌تواند سرعت را به ۱۰ گیگابایت‌برثانیه برساند.

سامسونگ تأکید کرد که حافظه‌ی ۴ لاین UFS 4.0 دو کنترلر UFS را برای افزایش سرعت خواندن متوالی ترکیب می‌کند. پیشرفت فناوری UFS باعث بهبود زمان بارگذاری و ارتقاء اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی دستگاه می‌شود.

غول فناوری کره‌ای هنوز فاش نکرده که کدام گوشی سامسونگ قرار است در آینده از حافظه‌ی ۴ لاین UFS 4.0 بهره ببرد؛ اما احتمال دارد سری گلکسی S25 در صف اول قرار بگیرد. حافظه‌ی UFS 5.0 نیز ممکن است چند سال بعد، هم‌زمان با سری گلکسی S27 معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات