عرضه مک‌بوک و آیفون‌های آینده اپل به‌دلیل قرنطینه‌های جدید چین با تأخیر مواجه خواهد شد

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مک‌بوک‌ها و آیفون‌های بعدی اپل به‌دلیل قرنطینه‌های جدید در چین که گریبان‌گیر تأمین‌کنندگان این شرکت شده است، به‌احتمال زیاد با تأخیر به بازار عرضه خواهند شد.
تبلیغات

قرنطینه‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در چین می‌تواند باعث تأخیر در عرضه‌ی مک‌بوک‌های بعدی اپل شود. برخی تأمین‌کنندگان اصلی اپل ازجمله Pegatron و Quanta، تولید خود را به‌اجبار متوقف کرده‌اند. این در حالی است که عرضه‌ی نسخه‌های آینده‌ی مک‌بوک ایر یا مک‌بوک پرو تحت تأثیر این مشکل قرار خواهد گرفت. البته گفته شده این قرنطینه‌ها احتمالاً بر منابع تأمین آیفون تأثیر کمتری خواهد داشت.

به گزارش NotebookCheck و به نقل از Nikkei Asia اپل در زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان چینی مک‌بوک با مشکلاتی مواجه شده است. اکنون شانگهای و بسیاری از شهرهای چین برای جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا، قرنطینه‌های جدیدی اعمال کرده‌اند و کارخانه‌های تولیدی و مونتاژکنندگان مجبور شده‌اند فعالیت‌های خود را متوقف کنند و زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان اپل به‌شدت تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است. درنتیجه‌ی به‌وجود آمدن این شرایط امکان دارد عرضه‌ی مک‌بوک‌های ۲۰۲۲ ازجمله مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با تأخیر به‌ بازار عرضه شوند.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر مشهور، معتقد است با وجود تأثیرات عمده‌ای که توقف فعالیت تأمین‌کنندگان اپل بر تولید مک‌بوک‌های بعدی خواهد داشت، اما عرضه‌ی آیفون ۱۴ احتمالاً کمتر تحت تأثیر این شرایط قرار خواهد گرفت. ظاهراً فاکسکان تولید آیفون و آیپد را همچنان ادامه خواهد داد و بنابراین تأثیرات ناشی از توقف فعالیت Pegatron (مونتاژکننده‌ی آیفون) و Comal Electronics (سازنده‌ی آیپد) در تولید آیفون را کاهش خواهد داد.

در گزارش Nikkei Asia آمده است Pegatron که تولید ۲۰ تا ۳۰ درصد کل آیفون‌های اپل را برعهده دارد، اکنون فعالیت‌های خود را متوقف کرده که این موضوع می‌تواند تأثیر درخورتوجهی بر کاهش میزان تولید گوشی های آیفون داشته باشد. اگر توقف فعالیت‌های تأمین‌کنندگان اپل برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند، شاید مشتریان این شرکت نتوانند به برخی از محصولات غول فناوری کوپرتینو دسترسی داشته باشند. با افزایش میزان تقاضا، تاریخ تعیین‌شده برای عرضه‌ی محصولات تغییر خواهد کرد. ازآنجاکه برخی از تأمین‌کنندگان اپل قادر به ازسرگیری فعالیت‌های خود نیستند، این امر می‌تواند تعادل بین عرضه و تقاضا را بیش از پیش مختل کند.

این احتمال وجود دارد که اپل برای برطرف کردن مشکل تعطیلی تأمین‌کنندگان چینی خود، تصمیم بگیرد تولید برخی محصولات خود را در کشورهای دیگر انجام دهد که این روش باعث افزایش هزینه‌های تولید و احتمالاً افزایش قیمت این دستگاه‌ها در سراسر جهان خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

با توجه به شرایط کنونی، به‌نظر می‌رسد تأخیر در عرضه‌ی مک‌بوک‌های بعدی اپل امری اجتناب‌ناپذیر است زیرا قرنطینه‌های جدید باعث تعطیلی موقت کارخانه‌ی Quanta شده است. Quanta یک شرک بزرگ تایوانی است که لپ‌تاپ‌های برندهای بزرگی مثل اپل، دل، اچ‌پی، لنوو و بسیاری دیگر را تولید می‌کند و بنابراین توقف فعالیت‌های این شرکت بر چارچوب زمانی معرفی محصولات تولیدکنندگان بزرگ تأثیر خواهد داشت.

مینگ‌چی کو همچنین اعلام کرده است Quanta تقریباً تنها تأمین‌کننده‌ی EMS مک‌بوک است، بنابراین بسته به این‌که دوره‌ی قرنطینه‌های جدید چقدر طول خواهد کشید، امکان دارد معرفی نسخه‌ی به‌روز مک‌بوک ایر کمی بیشتر زمان ببرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات