تا سال ۲۰۲۴ منتظر اضافه‌شدن قابلیت بررسی فشارخون به اپل واچ نباشید

سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در توسعه‌ی قابلیت بررسی فشارخون با مشکلی مواجه شده است که اضافه‌شدن این ویژگی به اپل واچ آینده‌ را تا سال ۲۰۲۴ به‌تعویق می‌اندازد.
تبلیغات

یکی از قابلیت‌هایی که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه‌چندان دور در ساعت‌های هوشمند اپل ببینیم، نظارت بر فشارخون است. حال گزارشی منتشر شده است که ممکن است باعث ناامیدی افرادی شود که منتظر این ویژگی هستند.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، از‌آنجا‌که اپل حین توسعه‌ی قابلیت نظارت بر فشارخون با مشکلی مواجه شده است، نباید انتظار اضافه‌شدن آن به اپل واچ سری ۸ در پاییز یا حتی سال بعد را داشته باشیم. سال گذشته، گزارشی از Nikkei منتشر شد که ادعا می‌کرد ویژگی فشارخون اپل می‌تواند با اپل واچ سری ۷ ارائه شود. بااین‌حال، مارک گورمن از بلومبرگ به‌درستی پیش‌بینی کرد که این‌گونه نخواهد بود.

امروز 9to5mac با استناد به گزارش اخیر بلومبرگ، اعلام کرد اپل طی توسعه‌ی ویژگی بررسی فشارخون با مشکلاتی مواجه شده است و این قابلیت تا سال ۲۰۲۴ به اپل واچ نخواهد رسید. به‌گفته‌ی منابع آگاه، «دقت» مشکل اصلی در طول آزمایش برای دستیابی به سنسور جدید اپل واچ برای سنجش فشارخون بوده است.

گفته می‌شود قرار است اپل واچ‌های آینده از این قابلیت استفاده کنند تا درصورت ابتلای کاربر به فشارخون بالا، به او هشدار دهند و مراجعه به پزشک را توصیه کنند. در‌حال‌حاضر، Apple Health با تعدادی قابلیت مرتبط با بررسی فشارخون هوشمند مانند Withings BPM کار می‌کند که اندازه‌گیری‌های سیستولیک یا دیاستولیک خاصی را انجام می‌دهند.

علاوه‌بر بررسی فشارخون، اپل روی پایش غیرتهاجمی قندخون نیز تمرکز دارد. هنوز چند سال دیگر تا رسیدن چنین قابلیت‌هایی به اپل واچ‌های نسل بعدی فاصله داریم؛ بااین‌حال، انتظار می‌رود اواخر امسال ویژگی‌های سلامتی جدیدی در حوزه‌های خواب، تناسب‌اندام، مدیریت دارو و سلامت زنان به ساعت‌های هوشمند برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات