گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه دوم 2013: رکورد جدید سود به لطف عرضه گلکسی اس 4 [بروز شد]

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ امروز به‌طور رسمی گزارش مربوط به عملکرد مالی شرکت را در سه‌ماهه دوم سال 2013 ارائه کرد. این کمپانی کره‌ای در سه‌ماهه دوم امسال توانسته به سود عملیاتی خیره کننده 8.5 میلیارد دلار از درآمد خارق‌العاده 51 میلیارد دلار دست یابد.
تبلیغات

این اعداد و ارقام در کل تاریخ فعالیت سامسونگ بی سابقه بوده است و چه در زمینه درآمد و چه از نظر میزان سود، تا به حال تکرار نشده است.

سامسونگ در گزارش خود اعلام کرده که میزان فروش و عرضه تلفن‌های هوشمند این شرکت در فصل دوم سال 2013 نیز افزایش یافته است. آن‌ها به دلیل عرضه موفق گلکسی اس 4 توانسته‌اند درآمد بخش موبایل را 9 درصد افزایش دهند.

اما تحلیل گران بازار معتقدند که به دلیل رشد بازار تلفن‌های هوشمند مخصوصا تلفن‌های رده‌بالا، درآمد سامسونگ نیز از این بخش افزایش یافته و به اعتقاد آن‌ها اگر پرچم‌دار امسال سامسونگ از کیفیت بالاتری برخوردار بود درآمد این شرکت به مراتب بالاتر از آنچه که اعلام شد، رقم می‌خورد. به بیان آن‌ها عملکرد مالی سامسونگ ضعیف‌تر از انتظارت بوده است.

سامسونگ همچنین وعده داده که درآمد و سود این شرکت در سه‌ماهه سوم امسال بازهم رشد داشته باشد. احتمالاً آن‌ها روی عرضه نسل بعدی فبلت گلکسی نوت حساب باز کرده‌اند.

بخش نمایشگر سامسونگ نیز نسبت به سه ماه قبل، 46 درصد افزایش سود داشته است. دلیل این موضوع نیز افزایش تقاضا برای تلویزیون‌های بزرگ اعلام شده، اما از طرفی سامسونگ یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان صفحه‌نمایش تبلت و تلفن هوشمند نیز است و کمپانی‌های بزرگی مشتری بخش دیسپلی سامسونگ هستند بدین‌ترتیب هرچه بازار تبلت و تلفن هوشمند بیشتر گسترش یابد، درآمد بخش دیسپلی سامسونگ نیز افزایش می‌یابد.

طی روزهای اخیر شایعاتی در رابطه با همکاری گوگل و سامسونگ بر سر تولید نسل بعدی نکسوس 10 و همچنین تلاش این شرکت برای ساخت یک تبلت بزرگ حدود 12 اینچ به گوش رسید که اگر در کنار گلکسی نوت 3 و ساعت هوشمند Samsung Gear قرار گیرند احتمالاً سه‌ماهه سوم نیز برای این شرکت پردآمد خواهد بود.

بروز رسانی:

سامسونگ سود خالص خود در سه‌ماهه دوم سال 2013 را 6.96 میلیارد دلار اعلام کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات