پربازدید‌ترین مطالب زومیت ۱۴۰۲

از معرفی گلکسی A55 تا تلویزیون رایگان؛ پربازدیدترین مقالات فناوری ۱۴۰۲ زومیت

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
امسال مطلبی در صدر پربازدیدترین مقالات زومیت قرار گرفت که با دنیای تکنولوژی فاصله داشت! برای دیدن محبوب‌ترین مقالات فناوری ۱۴۰۲ با ما همراه شوید.
تبلیغات

در پایان سال ۱۴۰۲، قصد داریم مثل سال‌های پیش نگاهی به پربازدیدترین مطالب زومیت بیندازیم و باهم ببینیم کدام مطالب در چه حوزه‌هایی، نظر مخاطبان را بیشتر جلب کرده‌اند.

همان‌طورکه پیش‌بینی می‌کردیم، مقالات معرفی و مقایسه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار طرفداران زیادی دارد. بااین‌حال، آنچه انتظارش را نداشتیم، بازدید اخبار مربوط به معرفی گوشی‌های میان‌رده‌ و اقتصادی به‌مراتب بیشتر از معرفی سری آیفون ۱۵ و گلکسی اس ۲۴ اولترا بود.

از دیگر شگفتی‌های امسال این بود که مطلبی از بخش شاتر صدرنشین فهرست شد و آموزش اشتراک تلگرام پریمیوم تقریباً دو برابر بازدید بیشتری از پرطرفدارترین مطلب بررسی گوشی‌ها داشت. در‌ادامه، جذاب‌ترین مقالات زومیت در سال جاری را از نگاه شما کاربران مرور می‌کنیم.

این تصاویر پیش از وقوع فاجعه ثبت شده‌اند

برای خود ما هم جالب بود که این مطلب در صدر محبوب‌ترین مطالب امسال قرار گرفت! در‌حالی‌که ردپای هوش مصنوعی در تمامی روندهای روز حوزه‌ی فناوری و علمی و حتی اجتماعی دیده می‌شود، پستی که بیش از همه با استقبال خوانندگان ما مواجه شد، درباره‌ی تصاویری بود که لحظاتی پیش از وقوع اتفاقات ناگوار ثبت شده‌اند. برخی از این تصاویر استرس‌زا و برخی دیگر واقعاً حیرت‌انگیزند. آیا ما ناخودآگاه به‌دنبال هیجانیم؛ مثل زمانی که فیلم‌های ترسناک را نگاه می‌کنیم؟

این تصاویر لحظاتی پیش از وقوع فاجعه ثبت شده‌اند
احتمال اینکه تصویری ثبت کنید که چند ثانیه قبل از وقوع اتفاقی ناگوار، گاه خنده‌دار و گاه ترسناک را نشان بدهد، چقدر است؟
این تصاویر لحظاتی پیش از وقوع فاجعه ثبت شده‌اند

علاقه به عکس‌های عجیب را می‌توانیم در مطلب «عکس‌هایی که با هیچ منطقی توجیه نمی‌شوند» نیز ببینیم. برخلاف عکس‌های پست قبل، اینجا با تصاویری جذاب و بعضاً خنده‌دار مواجه می‌شوید که احتمالاً حال‌وهوای شما را تغییر می‌دهد و شاید تا مدتی ذهنتان را درگیر کند. به‌جای هر توضیح بیشتری، از شما دعوت می‌کنیم اگر این عکس‌ها را ندیده‌اید، همین حالا از فرصت استفاده و خودتان را به یک لبخند میهمان کنید.

گوشی‌های میان‌رده اقتصادی و قدرتمند

امسال مطالبی که به معرفی برخی از گوشی‌های میان‌رده‌ی خوش‌قیمت مربوط بودند، بازدید بسیار بیشتری از معرفی پرچم‌داران اپل و سامسونگ داشتند. دلیل این موضوع را می‌توانیم باتوجه‌به شرایط امروزی درک کنیم؛ اما نباید قابلیت‌های چشمگیر این گوشی‌ها را هم نادیده بگیریم.

برای مثال، گوشی فوق‌ مقاوم برند دوجی به نام Doogee V30 Pro فقط ۳۰۰ دلار قیمت دارد؛ اما از پردازنده‌ی Dimensity 7050 مدیاتک استفاده می‌کند و به باتری غول‌پیکر ۱۰٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز است. این گوشی از ۱۲ گیگابایت رم و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G نیز بهره می‌برد.

دراین‌میان، بنچمارک انتوتو فهرست قوی‌ترین گوشی‌های هوشمند تا آخر دسامبر ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۲) را منتشر کرد و نامی که در رده‌ی اول این جدول می‌درخشید، ردمی K70E شیائومی بود. عنصر متمایزکننده‌ی این گوشی را پردازنده‌ی دیمنسیتی ۸۳۰۰ آن می‌دانند که عملکردی هم‌تراز برخی از تراشه‌های پرچم‌دار دارد. جایگاه دوم و سوم فهرست انتوتو به گوشی‌های ریلمی GT Neo5 SE و ردمی نوت ۱۲ توربو تعلق داشت.

گوشی ارزان‌قیمت، اما قدرتمند دیگری که توجه مخاطبان را به خود جلب کرد، itel A05s بود که از نمایشگر ۶٫۶ اینچی HD پلاس و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. قیمت این گوشی هم فقط ۴ میلیون تومان است.

معرفی تلگرام پریمیوم

پرطرفدارترین مطلب بعدی ما از بخش نرم‌افزار و اپلیکیشن بود: «همه‌چیز درمورد تلگرام پریمیوم». به‌روزرسانی‌های پربار این پیام‌رسان محبوب را می‌توانیم نقطه‌ی مقابل پیشرفت‌های کوچک و دیرهنگام واتس‌اپ بدانیم.

با افزایش تعداد کاربران تلگرام و افزایش هزینه‌های عملیاتی، پاول دورف سرانجام اعلام کرد که تبلیغات را به این پیام‌رسان اضافه می‌کند. به‌همین‌دلیل، سرویس تلگرام پریمیوم با قابلیت‌هایی اختصاصی در‌دسترس کاربرانی قرار گرفت که برای خرید اشتراک ماهانه ۴ تا ۵ دلار پرداخت می‌کنند.

همه‌چیز درباره تلگرام پریمیوم؛ از معرفی ویژگی‌ها تا آموزش خرید اشتراک
تلگرام پریمیوم چیست و چه قابلیت‌های اضافه‌ای ارائه می‌دهد؟ آموزش جامع تلگرام پریمیوم زومیت، هرآنچه را که بخواهید در خود دارد.
مصطفی عسگری
مطالعه '9
همه‌چیز درباره تلگرام پریمیوم؛ از معرفی ویژگی‌ها تا آموزش خرید اشتراک

ارسال فایل‌های ۴ گیگابایتی، سرعت دانلود بیشتر، استفاده هم‌زمان از چهار حساب کاربری، قابلیت استوری گذاشتن و استیکرهای اختصاصی، تنها چند نمونه از ویژگی‌های سرویس غیررایگان تلگرام هستند. اگر می‌خواهید با نحوه‌ی خرید اشتراک این پیام‌رسان آشنا شوید، این مطلب جامع آموزشی را از دست ندهید؛ مخصوصاً که شماره‌های ایرانی امکان فعال‌سازی نسخه پریمیوم را ندارند و شما برای این کار به شماره‌ی غیرایرانی نیاز دارید.

نوکیا اج مکس ۲۰۲۴؛ کانسپتی هیجان‌انگیز

بسیاری از ما با گوشی‌های نوکیا خاطرات زیادی داریم. در سه ماه اخیر، خبرهای زیادی مبنی‌بر به‌پایان‌رسیدن کار این برند فنلاندی در حوزه‌ی گوشی‌های موبایل منتشر شد که باتوجه‌به شکست‌های متوالی محصولات آن در بازار، دور از انتظار نبود.

همچنین، گفته می‌شد نوکیا پس از این با مشارکت HMD Global روی محصولات و سرویس‌های جدیدی کار می‌کند که برای بهبود بهره‌وری و ذخیره‌سازی و مصرف انرژی طراحی شده‌اند. بااین‌حال، شرکت اچ‌ام‌دی که از چندین سال پیش مشغول تولید گوشی نوکیا بوده، در بیانیه‌ی رسمی خبر خداحافظی نوکیا را تکذیب کرد. در این بیانیه، به‌صراحت آمده بود: «دستگاه نمادین نوکیا در راه است».

این گوشی نوکیا اج مکس ۲۰۲۴ است؛ کانسپت هیجان‌انگیز با باتری ۷٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
نوکیا اج مکس ۲۰۲۴ موبایلی مفهومی با طراحی بسیار متفاوت است؛ دستگاهی که طرفداران نوکیا را به وجد می‌آورد.
مبین احمدی
مطالعه '2
این گوشی نوکیا اج مکس ۲۰۲۴ است؛ کانسپت هیجان‌انگیز با باتری ۷٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی

در این شرایط، کانسپت نوکیا اج مکس یکی دیگر از مطالب پربازدید امسال زومیت بود که در همین دوران شک‌وتردید درخصوص پایان یا ادامه‌ی کار برند محبوب و نوستالژیک منتشر شد. یکی از طراحان خوش‌ذوق اینستاگرامی نمونه‌هایی مفهومی و پیشرفته از گوشی نوکیا به‌نمایش گذاشت که ظاهری جذاب و رنگ‌های هیجان‌انگیزی داشتند.

معرفی گلکسی A55 سامسونگ

از بین تمام گوشی‌هایی که امسال معرفی و عرضه شدند، گلکسی A55 به‌عنوان بهترین گوشی میان‌ رده جدید سامسونگ بیش‌ازهمه در کانون توجه کاربران زومیت قرار گرفت. این گوشی که از پردازنده اگزینوس ۱۴۸۰ استفاده می‌کند، کمی سنگین‌تر و کشیده‌تر و عریض‌تر از نسل قبل خود، یعنی گلکسی A54 است و به باتری ۵ هزارمیلی‌آمپرساعتی و رابط کاربری One UI 6.1 برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است. همچنین، قیمت گوشی در نسخه‌ی پایه ۴۸۰ یورو اعلام شده که به‌احتمال زیاد نقش مهمی در استقبال کاربران ایرانی خواهد داشت.

افزون‌براین، سامسونگ اعلام کرده است که این محصول تا ۴ سال به‌روزرسانی اندروید و ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند. اگر دوست دارید از سطح عملکرد این میان‌رده‌ی جذاب مطمئن شوید، مطلب مقایسه‌ گلکسی A55 با ناتینگ فون 2a و پوکو X6 پرو را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

معرفی گلکسی S24 اولترا؛ پر‌چم‌دار پرقدرت کره‌ای

و سرانجام در دنیای جذاب گوشی‌های هوشمند، پس از مطالب گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده‌ای که عمده‌ی سهم بازار موبایل ایران را در دست دارند، خبر معرفی گلکسی S24 اولترا به‌راستی غوغا به‌پا کرد!

مثل سال‌های قبل، سامسونگ پرچم‌دار جدید خود را در وهله‌ی اول برای نبرد با اپل آماده کرده بود و البته مسئله‌ی بازپس‌گیری جایگاهش در بازار جهانی هم برای این شرکت اهمیت زیادی داشت.

گلکسی S24 اولترا به‌لطف نسخه‌ی سفارشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دوربین تله‌فوتو با زوم ۱۰۰ برابری، به‌راحتی وارد فهرست بهترین گوشی‌های بازار شد؛ اما شاید مهم‌ترین ویژگی آن بهره‌مندی از هوش‌ مصنوعی باشد. از ثبت عکس و ویدئو گرفته تا ویرایش آسان آن‌ها و قابلیت ترجمه هم‌زمان در تماس‌ها و دستیار هوشمند برنامه Note، نقش هوش‌ مصنوعی در اغلب اپلیکیشن‌ها بسیار پررنگ است.

سامسونگ نیز برای اولین‌بار وعده داد که گوشی‌های جدیدش تا هفت سال به‌روزرسانی اندروید و به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند.

ساعت هوشمند با شارژدهی ۲۰ روزه

حالا کمی از دنیای گوشی‌ها هوشمند فاصله می‌گیریم تا پربازدیدترین مطلب بعدی را با‌هم مرور کنیم. ساعت هوشمند Tank M3 از برند چینی Rogbid با طراحی خاص و زیبا و امکانات متعدد توجه بسیاری از کاربران زومیت را جلب کرد.

این ساعت تمام‌صفحه ۲٫۵ میلیونی ۲۰ روز شارژدهی می‌کند
ساعت هوشمند Rogbid Tank M3 با باتری بزرگ ۷۱۰ میلی‌آمپرساعتی، امکانات متعدد نظارت بر سلامت و قیمت بسیار رقابتی معرفی شد.
این ساعت تمام‌صفحه ۲٫۵ میلیونی ۲۰ روز شارژدهی می‌کند

نمایشگر کاملاً بدون‌ حاشیه ۱٫۸۵ اینچی مهم‌ترین وجه تمایز ظاهری این محصول محسوب می‌شود. به‌علاوه این ساعت از بدنه‌ی آلومینیومی، دکمه‌ی دیجیتال کراون و باتری بزرگ ۷۱۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

Tank M3 با دستیارهای صوتی سازگاری دارد و به سنجش ضربان قلب با قابلیت سنجش سطح اکسیژن خون و پایش خواب مجهز است. تمام این قابلیت‌ها هم در دیوایسی با قیمت این فقط ۴۵ دلار جمع شده است.

پربازدیدترین بررسی‌ها

امسال هم مثل سال‌های گذشته، مقاله‌های بررسی گوشی‌ها طرفداران زیادی بین کاربران داشتند. در بین بررسی‌ها، گلکسی A54 صدرنشین بود که به‌‌دلیل طراحی زیبا، رابط کاربری مدرن، دوربین کارآمد و عمر باتری عالی نظر ما را جلب کرد؛ اما ازنظر قدرت سخت‌افزاری و قیمت چنگی به دل نزد.

بررسی پربازدید بعدی ردمی نوت ۱۲ پرو و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس بود که نمایشگر باکیفیت، عمر باتری، تجربه عکاسی و کیفیت ساخت جزو ویژگی‌های مهمش بود؛ اما به‌‌دلیل تراشه‌ و پشتیبانی نرم‌افزاری ضعیف‌تر از رقبا پایین‌تر از حد انتظار ما ظاهر شد.

یکی دیگر از مطالب پربازدید این بخش، بررسی گلکسی S23 اولترا بود. این گوشی تقریباً همه‌چیزتمام بود: عکاسی عالی، ارتقای چشمگیر عملکرد، شارژدهی بهبودیافته و اسپیکرهای پرقدرت‌تر و تنها نکته‌ی منفی درباره‌اش قیمت نجومی در ایران بود.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ گوشی منحصربه‌فردی بود که بررسی آن با استقبال بسیار زیادی مواجه شد. این پرچم‌دار «بیش‌ازحد حرفه‌ای» با نمایشگر OLED 4K، دوربین غول‌پیکر، زوم‌ اپتیکال پیوسته و البته قیمت ۱۴۰۰ دلار عرضه شد. برای ارزیابی جایگاه گوشی هوشمند سونی در مقایسه با رقبای شرکت‌های سامسونگ و اپل، به بررسی آن سر بزنید.

ورود گلکسی S24 اولترا به ایران؛ با قیمت نجومی

خبر ورود گوشی گلکسی اس ۲۴ به بازار ایران آن هم فقط چند روز پس از رونمایی در آمریکا، ما را هم مثل شما شگفت‌زده کرد. درحالی‌که واردات گوشی‌ آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ به‌دلیل مشکلات رجیستری به مشکلی عجیب تبدیل شده است، پرچم‌دار جدید سامسونگ به‌سرعت، اما با قیمتی نجومی دردسترس مشتریان قرار گرفت. درعین‌حال، اختلاف چشمگیر قیمت‌هایی که فروشگاه‌های مختلف برای این گوشی اعلام کرده بودند، نیز موضوعی مهم بود.

گلکسی S24 اولترا با قیمت نجومی به بازار ایران رسید
گلکسی S24 اولترا، پرقدرت‌ترین و کامل‌ترین گوشی ۲۰۲۴ سامسونگ، چند روز پس از رونمایی در آمریکا به بازار ایران رسید.
مبین احمدی
مطالعه '2
گلکسی S24 اولترا با قیمت نجومی به بازار ایران رسید

قیمت پایه‌ی ‌این گوشی در بازار آمریکا ۱٬۲۹۹ دلار اعلام شده است؛ ولی ازآنجاکه پرچم‌داران سامسونگ در ایران از کانال رسمی فروخته نمی‌شوند، طبیعتاً فروشندگان به‌دنبال کسب سود بیشتری هستند. در‌حال‌حاضر نیز، کانفیگ‌های مختلف این گوشی بین ۷۰ تا ۱۰۸ میلیون تومان می‌فروشد.

تلویزیون هوشمند رایگان

رویداد 2024 CES فرصتی بود تا شرکت‌های مطرح فناوری آخرین نوآوری‌های خود را به عرصه نمایش بگذارند. روند اصلی این نمایشگاه بر‌پایه‌ی استفاده از هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی سرویس‌ها و محصولات پیش رفت. بااین‌حال خبری که بیش‌ازهمه در کانون توجه کاربران زومیت قرار گرفت، معرفی تلویزیون ۵۵ اینچی 4K شرکت Telly بود.

این تلویزیون ۵۵ اینچ 4K، رایگان عرضه می‌شود!
Telly تلویزیون هوشمند جدیدی را در CES به نمایش گذاشته که لازم نیست برایش پولی بپردازید.
این تلویزیون ۵۵ اینچ 4K، رایگان عرضه می‌شود!

تلی این تلویزیون جدید را با دستیار هوش مصنوعی مبتنی‌بر ChatGPT توسعه داده و گفته بود این محصول برای همه رایگان است؛ البته اگر بتوانید با نمایش تبلیغات در نمایشگر ثانویه‌ی آن کنار بیایید.

معرفی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

و بالاخره خبر معرفی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس. تا همین چند سال پیش به‌راحتی می‌توانستیم معرفی آیفون‌های جدید را بالای فهرست پربازدیدترین مطالب زومیت مشاهده کنیم؛ اما حالا به‌نظر می‌رسد که مسائل اقتصادی و مشکلات رجیستری آیفون دست‌به‌دست هم داده‌اند تا سبک زندگی مردم تا حدی تغییر کند. امسال هیجان پوشش زنده‌ی مراسم Wonderlust تا حدودی پشت معرفی چند گوشی اقتصادی گم شد.

بااین‌حال، استقبال گرم از آیفون ۱۵ در ایران یکی دیگر از مطالب پربازدید امسال بود که نشان می‌داد نمی‌توان سد راه پیشرفت تکنولوژی شد و مردم را از داشتن محصول دلخواهشان محروم کرد.

بااین‌همه، پرچم‌داران اپل در سال‌های گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند تا به مهم‌ترین گوشی‌های این شرکت در سه سال اخیر برسیم؛ تغییراتی مثل بدنه‌ی تیتانیومی، دکمه‌ی اکشن، پردازنده‌ سه‌نانومتری A17 Pro، دوربین تله‌فوتو ۵ برابری با «طراحی چهار منشوری» و درگاه USB-C.

نام گوگل نتیجه اشتباه تایپی بود

آیا می‌دانستید لری پیج و سرگی، برین بنیان‌گذاران گوگل، اولین نسخه‌ی موتور جست‌وجوی خود را با نام BackRub ثبت کرده بودند؟ این نام احتمالاً به‌واسطه نحوه‌ی عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی آن‌ها انتخاب شده بود که وابستگی زیادی به بک‌لینک‌ها داشت. بعدها شان اندرسون، همکار پیج و برین نام Googolplex را به آن‌ها پیشنهاد داد که به اصطلاحی ریاضی اشاره می‌کند.

انتخاب نام «گوگل» نتیجه یک اشتباه تایپی بود
گوگل، محبوب‌ترین موتور جست‌وجوی دنیا، در ابتدای ظهورش نام دیگری داشت.
انتخاب نام «گوگل» نتیجه یک اشتباه تایپی بود

زمانی‌که اندرسون و پیج در حال بررسی فعال‌بودن دامنه‌ی googol.com بودند، پیج به‌اشتباه google.com را تایپ کرد. او عاشق این نام تصادفی شد و دامنه را تحت‌نام خود و برین ثبت کرد. یک سال پس از این اتفاق، شرکت گوگل رسماً تأسیس شد.

گرگ‌های رباتیک ژاپن

یکی دیگر از مطالبی که توجه کاربران زیادی را جلب کرد، خبر ساخت گرگ‌های رباتیک ژاپنی بود که در ابتدا برای مبارزه با تجاوز ویرانگر گرازهای وحشی به زمین‌های کشاورزی توسعه داده شدند.

ژاپن با «گرگ‌ رباتیک» از شهرهایش دربرابر حمله خرس محافظت می‌کند
اگرچه ربات ژاپنی‌ها کاملاً شبیه گرگ واقعی نیست، در مقابله با گرازهای وحشی و خرس‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد.
ژاپن با «گرگ‌ رباتیک» از شهرهایش دربرابر حمله خرس محافظت می‌کند

این گرگ‌ها با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و حالا به‌عنوان عامل بازدارنده‌ درمقابل خرس‌ها نیز فروخته می‌شوند. آن‌ها از دندان‌های نیش تهدید‌آمیز و چشم‌های LED قرمز چشمک‌زن و سر متحرک بهره می‌برند و زوزه‌ای با فرکانس ۹۰ دسی‌بل پخش می‌کنند.

معرفی سیستم‌عامل HyperOS شیائومی

گوشی‌های شیائومی سال‌ها بود با رابط کاربری MIUI بر‌پایه‌ی اندروید عرضه می‌شدند. این رابط محبوبیت زیادی بین کاربران ندارد و به‌دلایل مختلفی مثل نمایش تبلیغات، با انتقادهایی مواجه شده است. به‌همین‌‌دلیل، مهاجرت شیائومی به سیستم‌عاملی اختصاصی خبر مهمی بود که اواسط سال جاری، مدیرعامل این شرکت آن را تأیید کرد.

شکی نیست که معرفی HyperOS برای جامعه‌ی کاربران ایرانی که بخش بزرگی از آن از گوشی‌های شیائومی استفاده می‌کند، اهمیت زیادی دارد. این سیستم‌عامل ابتدا در سری شیائومی ۱۴ دردسترس قرار گرفت و در طول زمان، به گوشی‌های دیگر وارد شد که می‌توانید فهرست گوشی‌های سازگار با HyperOS را در زومیت بخوانید.

در بررسی ما، هایپراواس جذاب و روان ظاهر شد و تأکید زیادی بر شخصی‌سازی می‌کرد. درکل، هایپراوس برای کاربرانی که به‌جز گوشی از محصولات دیگر شیائومی استفاده می‌کنند، کاربردی‌تر از MIUIخواهد بود؛ زیرا اکوسیستم یکپارچه‌ای را بین دستگاه‌های مختلف مبتنی‌بر هایپراواس برقرار می‌کند.

معرفی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو

یک ماه پس از معرفی خانواده‌ی آیفون‌ ۱۵، گوشی‌ شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو رونمایی شدند. این پرچم‌داران چینی که از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برند، با قیمت دلاری به‌مراتب ارزان‌تر از پرچم‌داران اپل و سامسونگ عرضه شدند و برای آیفون و گلکسی رجزخوانی می‌کنند.

شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو رونمایی شدند؛ رجزخوان‌های پرقدرت و خوش‌قیمت
شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و قیمت هیجان‌انگیز، برای آیفون و گلکسی رجزخوانی می‌کنند.
مبین احمدی
مطالعه '4
شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو رونمایی شدند؛ رجزخوان‌های پرقدرت و خوش‌قیمت

شیائومی ۱۴ در بررسی زومیت هم بسیار درخشان ظاهر شد و صفحه‌نمایش باکیفیت، اسپیکرهای پرقدرت، عملکرد پایدار و کیفیت ساخت عالی آن خیره‌کننده بود. ازجمله ضعف‌های آن نیز می‌توانیم به عملکرد ضعیف‌تر از انتظار دوربین‌ها اشاره کنیم که فریم گوشی را در استفاده‌های سنگین داغ می‌کند.

تسلا سایبرتراک، خودرویی پرهیاهو که انتظارات را برآورده نکرد

سایبرتراک از همان زمان رونمایی اولیه، خودرویی پرحاشیه بوده است. طراحی سایبرتراک به‌گونه‌ای است که انگار این خودرو از دل فیلم‌های علمی‌تخیلی مثل «بلید رانر» بیرون آمده و در تلاش است تا خودش را به‌شدت از بقیه متمایز کند.

تولید این پیکاپ که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود، چندین سال به‌تعویق افتاد. سرانجام اعلام شد سایبرتراک در سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه می‌رسد و احتمال دارد قیمت اولیه آن افزایش پیدا کند.

ایلان ماسک: با سایبرتراک، «قبر خودمان را کندیم»
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، امروز در جلسه با سرمایه‌گذاران گفت او و اعضای تیمش با رونمایی سایبرتراک، قبر خودشان را کندند.
ایلان ماسک: با سایبرتراک، «قبر خودمان را کندیم»

با این اوصاف، اوضاع تسلا‌تراک خوشایند به‌نظر نمی‌رسد. ایلان ماسک در یکی از جلساتی که با حضور سرمایه‌گذاران برگزار شده بود، اعتراف کرده بود که او و تیمش با رونمایی سایبرتراک گور خود را کنده‌اند. او سعی می‌کند انتظارات مردم از این پیکاپ را کاهش دهد. وی اذعان کرده است که تسلا فقط می‌تواند ۲۵۰ هزار سایبرتراک را در یک سال تولید کند.

اینترنت ماهواره‌به‌موبایل ایلان ماسک

خبر آزمایش موفقیت‌آمیز اینترنت ماهواره‌ به موبایل اسپیس‌ایکس برای کاربران ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار بود و دلیل آن هم واضح است. بسیاری از مردم تصور می‌کردند این سرویس که Direct to Cell نام دارد، پایانی بر مشکل اینترنت کم‌حجمِ کم‌سرعتِ پر از محدودیت ما خواهد بود.

نه! اینترنت ماهواره‌‌به‌موبایل ایلان ماسک در ایران فعال نمی‌شود
چند وقتی است خبر اتصال گوشی‌های معمولی به اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس کاربران ایرانی را به‌وجد آورده؛ اما داستان اصلا چیزی نیست که فکر می‌کنیم.
مرجان شیخی
مطالعه '9
نه! اینترنت ماهواره‌‌به‌موبایل ایلان ماسک در ایران فعال نمی‌شود

بااین‌همه، واقعیت این است که سرویس «Direct to Cell» اصلاً برای هدف دیگری راه‌اندازی شده است و قرار نیست اینترنت ماهواره‌ای آزاد را به‌شکلی که فکر می‌کردیم، در‌اختیارمان قرار دهد. هدف اصلی این سرویس، از‌بین‌بردن تمام مناطق بدون آنتن روی زمین موسوم‌ به Dead Zone برای «برقراری ارتباط بین افراد» و «نجات جان آن‌ها در شرایط اضطراری» با ارسال SMS است.

سال گذشته درباره‌ی سرویس ماهواره‌ای اپل هم سوءتفاهم مشابهی رخ داد و حتی این فرضیه مطرح شد که رجیسترنشدن آیفون ۱۴ به‌‌دلیل فهم نادرست این قابلیت است.

شما در سال ۱۴۰۲ با کدام‌یک از این مطالب پربازدید از ابتدا همراه بودید و کدام مطالب برای اولین‌بار اینجا نظرتان را جلب کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات