طراحی پنل پشتی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی

بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس؛ «پلاس» بی‌فایده!

جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 43 دقیقه
ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس جز در بخش دوربین و سرعت شارژ، تفاوتی ندارند و همین تفاوت‌ها نیز قیمت بیشتر مدل پلاس را توجیه نمی‌کند!
تبلیغات

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس جزو محبوب‌ترین گوشی‌های ۲۰۲۳ شیائومی در بازار ایران هستند؛ دستگاه‌هایی که غیر از دوربین و نوع شارژ سریع، تفاوت بنیادی دیگری با هم ندارند و در میان برترین مدل‌های خانواده‌ی پرچمعیت ردمی نوت ۱۲ قرار می‌گیرند. در بررسی پیش‌رو به بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو و بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس می‌پردازیم و عملکرد هر دو گوشی را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

فهرست مطالب

این روزها دیگر انتخاب و خرید مدلی مناسب از میان خیل عظیمِ مدل‌‌های ردمی نوت شیائومی کار ساده‌ای نیست. در سال‌های نه‌چندان دور، سری نوت شیائومی شامل مدل‌های محدودی با نام‌های نوت XX، نوت XX پرو و نوت XXS می‌شدند؛ اما حالا هرسری را مدل‌هایی تشکیل می‌دهند که حتی از روی اسم نیز نمی‌توان تفاوتی برای‌شان قائل شد.

سری ردمی نوت ۱۲ شیائومی اکنون ۱۲ عضو دارد و نام‌گذاری آن‌ها با استفاده از پسوندهایی چون R، دیسکاوری، Pro Speed، توربو، R Pro و پرو 4G و 5G، به تفکیک و ایجاد تمایز بین هر مدل هیچ کمکی نمی‌کند؛ شیائومی حتی مدل‌های معمولی این سری را نیز با پسوند 4G و 5G از یکدیگر تفکیک کرده است.

کاربر درحال کار با ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی

هنگام نگارش بررسی پیش‌رو، ردمی نوت ۱۲ پرو 5G با قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در بازه‌ی ۱۶ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد؛ بازه‌ای که مدل محبوبی چون گلکسی A54 عرض‌اندام می‌کند و فضای چندانی برای رقبا باقی نگذاشته است.

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس توسط فروشگاه دارسو و ردمی نوت ۱۲ پرو 5G نیز توسط فروشگاه برتر دیجیتال دراختیار زومیت قرار گرفته‌اند.

طراحی ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس ظاهری کاملا یکسان با ردمی نوت ۱۲ پرو 5G دارد. درنگاه اول، پنل پشتی براق، چشمان کاربر را به‌خود خیره می‌کند و ماژول بزرگ دوربین، اهمیت بالای حسگر غول‌پیکر دستگاه را به‌نمایش می‌گذارد.

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G درکنار ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس - پشت دستگاه
ردمی نوت ۱۲ پرو 5G (سمت راست) و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس (سمت چپ)

تفاوت دو مدل پرو پلاس و پرو 5G در خمیدگی لبه و سطح مات ماژول دوربین مدل پلاس خلاصه می‌شود. به‌طورکلی، مدل پلاس ظاهری رده‌بالاتر دارد و به‌لطف لبه‌های خمیده‌اش، راحت‌تر در دست جای می‌گیرد؛ البته که صحبت درباره‌ی ظاهر دستگاه و همچنین قضاوت درباره‌ی خوش‌دست بودن یا نبودن امری کاملا سلیقه‌ای محسوب می‌شود و بسته به اولویت‌های افراد، تعریف متفاوتی دارد.

نمای پشت ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی مشکی

در ردمی نوت ۱۱ پرو، نقش کم‌رنگ دوربین به‌وضوح دیده می‌شد و حتی استفاده از فریم پلاستیکی مشکی با رنگ‌های تیره به مخفی شدن بیشتر آن از چشمان کاربر افزوده بود؛ اما حالا با بزرگ‌تر شدن قاب دوربین، چینی‌ها سعی می‌کنند تا به دوربین جلوه‌ی بیشتری بدهند و بر اهمیت ظاهری آن بیفزایند.

حسگر اثرانگشت پرسرعت و دقیق را باید از مشخصه‌های میان‌رده شیائومی دانست

استفاده از حسگر اثرانگشت یکپارچه با کلید پاور باعث شده تا با کلیدی بزرگ‌تر از حدمعمول طرف باشیم که البته از نسل قبل به ارث رسیده است؛ حالا که صحبت از حسگر اثرانگشت شد باید اشاره‌ای هم به سرعت و دقت بالای آن داشته باشیم.

مطلوب بود که همانند گذشته و باتوجه به خازنی‌بودن حسگر (Capacitive)، ژست‌های حرکتی مختلفی نیز در نرم‌افزار دستگاه تعبیه می‌شد. دراین‌صورت کاربر می‌توانست به‌راحتی مواردی چون اجرای نرم‌افزاری پرکاربرد یا فراخوانی منوی Quick Settings را به‌سرعت و با یک ژست حرکتی ساده انجام دهد.

حاشیه بالای نمایشگر ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی
حاشیه پایین نمایشگر ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی

لبه‌ی بالایی ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، میکروفون ثانویه، بلندگوی دوم و فرستنده‌ی مادون قرمز (IR) میزبانی می‌کند. در لبه‌ی پایین هر دو دستگاه، درگاه USB 2.0 Type-C، کانال اصلی بلندگو، شیار سیم‌کارت دوگانه و میکروفون تماس به‌چشم می‌خورد؛ متاسفانه در شیار سیم‌کارت از پشتیبانیِ کارت حافظه‌ی microSD خبری نیست.

کاربر درحال عکاسی با ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی

شیائومی برخلاف شرکت‌هایی چون سامسونگ، همچنان از روش قدیمی برای اتصال نمایشگر به فریمِ دستگاه استفاده می‌کند. در این حالت دور تا دور نمایشگر را لایه‌ای لاستیکی دربر می‌گیرد و درحقیقت نمایشگر روی فریم سوار می‌شود و نه داخل آن؛ راهکار منسوخی که برای کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر به‌کار می‌رود؛ اما از یکپارچگی و مقاومت نمایشگر می‌کاهد.

صفحه‌نمایش و اسپیکر ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس

صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس، یکی از قدرتمندترین بخش‌های این دو گوشی به‌شمار می‌رود. پنل OLED به‌کاررفته در میان‌رده‌های کارآمد سری ردمی نوت ۱۲ از استانداردهای HDR شامل +HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و به‌گفته‌ی شیائومی حداکثر روشنایی آن به ۹۰۰ نیت می‌رسد.

طراحی قسمت جلو ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی

بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که چنانچه زیر تابش شدید آفتاب قرار بگیرید، حداکثر روشنایی ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس تا ۱۳۰۰ نیت نیز افزایش می‌یابد؛ عدد چشم‌گیری که خوانایی مطلوبی را در محیط‌های پرنور به‌ارمغان می‌آورد.

ردمی نوت ۱۲ پرو و پرو پلاس، گزینه‌ای جذاب برای فیلم‌بازها!

کمترین مقدار روشنایی در مدل‌های پرو و پرو پلاس به ترتیب به ۲٫۴ تا ۲٫۳ نیت محدود می‌شود؛ از این رو هنگام استفاده از گوشی‌های جدید شیائومی در محیط‌های تاریک نیز فشار زیادی روی چشم‌هایتان حس نخواهید کرد.

عملکرد نمایشگر ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس دربرابر رقبا

محصول/آزمایش

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی

نسبت کنتراست

sRGB

DCI P3

Adobe RGB

دستی

خودکار

موضعی

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

۲٫۳۵

۵۹۶

۱۲۵۱

۹۸٫۶

(Standard)

۱٫۷

۹۹٫۹

(Saturated)

۳٫۸

--

--

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

۲٫۴۳

۶۷۳٫۵

۱۳۳۱

۹۹٫۳

(Standard)

۱٫۴

۹۹٫۹

(Saturated)

۳٫۵

--

--

گلکسی A54

۱٫۸۷

۵۹۲

۱۳۱۷٫۵

۱۰۰ درصد

(Natural)

۳

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۵

--

--

سامسونگ A53 5G

۲٫۴۴

۶۴۰٫۵

۱۲۹۰

(HDR)

۱۰۰ درصد

(Natural)

۳٫۳

--

--

--

--

سامسونگ A73 5G

۲٫۰

۵۵۲

۱۰۹۳

(HDR)

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۳٫۶

۱۰۰ درصد

(Vivid)

--

--

--

سامسونگ A52s 5G

۲٫۳

۶۰۷٫۵

۱۳۰۵

(HDR)

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۸

--

--

--

--

موتورولا اج ۳۰

۲٫۲

۵۷۸

۸۰۶ (HDR)

۱۰۰ درصد

(Saturated)

۴٫۶

۱۰۰ درصد

(Saturated)

۳

۹۵٫۶

(Saturated)

۳٫۹

موتورولا اج ۳۰ فیوژن

۵٫۳۲

۶۹۴٫۵

۱۳۱۷٫۵

(HDR)

۱۰۰ درصد

(Saturated)

۴٫۹

۱۰۰ درصد

(Saturated)

۳٫۱

--

--

شیائومی ۱۱ تی پرو

۲٫۳

۶۳۷

۸۰۵

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۳

۱۰۰ درصد

(Vivid)

--

--

--

شیائومی ۱۲ لایت

۲٫۲۵

۶۳۵

۱۰۷۱

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۳٫۸

۱۰۰ درصد

(Vivid)

--

--

--

آنر ۷۰

۵٫۶۱

۶۰۳٫۵

۱۱۵۵

۱۰ درصد

(Normal)

۲٫۲

۸۷ درصد

(Normal)

--

--

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

شیائومی موفق شده تا با استفاده از فناوری Frame Rate Control یا به‌اختصار FRC، با استفاده از پنل ۸ بیتی، نمایش یک میلیارد رنگ را شبیه‌سازی کند و حس‌وحال مشابه پنل‌های ۱۰ بیتی را برای کاربر به‌ارمغان آورد؛ درچنین شرایطی بهتر است به‌جای ۱۰ بیتی خواندن پنل، از عبارت «پنل ۲+۸ بیتی» استفاده کنیم.

رنگ‌های پنل در ۲ فضای رنگی sRGB و DCI-P3 تولید می‌شوند و کاربر با توجه به سلیقه‌ی خود می‌تواند یکی از پروفایل‌های Vivid، استاندارد یا Saturated را انتخاب کند. پرواضح است که پروفایل استاندارد (Standard) به فضای رنگی sRGB اشاره می‌کند و با پوشش ۱۰۰ درصدی، آن هم با دقت فوق‌العاده‌ی Delta E 1.6، عملکردی کم‌نظیر را به‌نمایش می‌گذارد.

تماشای فیلم با ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی

برای اینکه پا را از فضای sRGB فراتر بگذارید و رنگ‌هایی جذاب‌تر را مشاهده کنید، باید از پروفایل‌های Vivid و Saturated استفاده کنید که هر دو پروفایل درکنار پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی و دقت رنگ مناسبی که ارائه می‌کنند، طیف خاکستری را کمی سردتر نمایش می‌دهند.

کنترل نرخ‌نوسازی نمایشگر چندان هوشمند نیست

نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتزی پنل برخلاف مدل نوت ۱۲ پرو 4G، می‌تواند بین حالت‌های ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ هرتز جابه‌جا شود؛ البته هنگام پخش ویدیو در اپلیکیشن Photos گوگل، شمارنده‌ی نرخ‌نوسازی عدد ۱۲۰ را نشان می‌داد؛ درحالی‌که هنگام تماشای عکس در همین اپلیکیشن یا اجرای اپلیکیشن YouTube، نرخ‌نوسازی به‌صورت خودکار به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند؛ البته این باگ در گالری شیائومی مشاهده نمی‌شود و به‌محض پخش ویدیو نرخ‌نوسازی به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.

کمی هم درباره بلندگوهای استریوی نماینده‌ی چینی‌ها صحبت کنیم. هر دو مدل ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس از مجموعه‌ی بلندگوی یکسانی استفاده می‌کنند و صدای خروجی آن‌ها در یک سطح ارزیابی می‌شود.

پخش موزیک با ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی
عکاس: مریم خاکسار / زومیت

هنگام پخش موسیقی صدایی شفاف را خواهید شنید؛ صدایی که کیفیت خود را حتی در بالاترین حجم نیز حفظ می‌کند. گذشته از این شیائومی با تعبیه‌ی نرم‌افزاری فناوری دالبی اتموس در نماینده‌های خود، به تولید صدایی فراگیر هنگام تماشای محتوای ویدیویی کمک می‌کند.

خوشبختانه شیائومی موفق شده تا بالانس قابل‌قبولی را میان دو بلندگوی بالا و پایین ایجاد کند و با دردست‌گرفتن افقی دستگاه به‌سختی متوجه تفاوت حجم خروجی صدا خواهید شد. علاوه‌براین کف دست کاربر بلندگوها را مسدود نمی‌کند و هنگام انجام بازی یا تماشای ویدیو مشکلی ایجاد نخواهد شد.

تنها مشکلی که به‌نظرم درباره‌ی بلندگوی گوشی‌های شیائومی وجود دارد، بیس نسبتا ضعیف آن است. درچنین شرایطی صدای خروجی کمی بی‌حال و خالی به‌نظر می‌رسد. فعال‌کردن دالبی اتموس می‌تواند به‌بهبود جزئی شرایط کمک کند؛ اما این موضوع درباره‌ی هر نوع محتوایی صدق نمی‌کند.

رابط کاربری ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ۱۲ پرو پلاس MIUI 14 را اجرا می‌کنند که درکمال تعجب برپایه‌ی اندروید ۱۲ توسعه یافته است؛ درحالی‌که درحال‌حاضر تمامی میان‌رده‌های ۲۰۲۳ سامسونگ، آنر و دیگر شرکت‌های مطرح، یا به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ را اجرا می‌کنند یا اینکه به‌روزرسانی اندروید ۱۳ را دریافت کرده‌اند!

باتوجه به سیاست به‌روزرسانی شیائومی، می‌توانید از انتشار اندروید ۱۵ اطمینان حاصل کنید که احتمالا با MIUI 16 همراه شود.

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی در دست
ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی با اندروید ۱۲

رابط کاربری MIUI 14 تفاوت چشمگیری با نسخه پیشین ندارد و شیائومی در این نسخه تمرکز اصلی خود را به‌جای افزودن ویژگی جدید، به رفع باگ‌ها معطوف کرده است؛ البته باید درنظر داشته باشید که همین نسخه در کشور چین ویژگی‌های متنوع و جدیدی را باخود به‌همراه دارد که تعداد انگشت‌شماری از آن در نوت ۱۲ پرو و پرو پلاس نیز به‌چشم می‌خورد.

پشتیبانی ۲ ساله اندروید پاشنه‌ی آشیل میان‌رده‌های شیائومی

به‌عنوان نمونه باید به اسلایدر روشنایی عمودی در کنترل‌سنتر و ویجت‌های اپلیکیشن App Vault و Mi Video اشاره کنیم. علاوه‌براین امکان ساخت ویجتی ۲×۲ از پوشه‌ی اپلیکیشن‌ها نیز وجود دارد.

به‌طورکلی گزینه‌های شخصی‌سازی متنوع را باید یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت پوسته MIUI معرفی کنیم؛ به‌عنوان نمونه کاربر امکان انتخاب میان چینش عمودی یا افقی در بخش Recents Apps را دارد؛ درصورت نیاز می‌توان هوم‌اسکرین را از حالت کلاسیک خارج کرد و برنامه‌ها را در App Drawer نمایش داد.

پنل جلوی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی

متاسفانه نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) مورد کم‌لطفی شیائومی قرار گرفته و طی چند سال گذشته ویژگی جدید و مهمی دریافت نکرده است. حتی بااینکه درحال‌حاضر هم امکانات شخصی‌سازی متنوعی در این بخش وجود دارد؛ اما همچنان می‌توان با افزودن امکانات جدید، جانی دوباره به ظاهر خسته‌ی آن داد یا به‌معنای دیگر قسمت تنظیمات AOD را رونق ببخشد.

باوجود اینکه عموما پوسته‌ی شیائومی را با واژه‌هایی چون «باگ» و «مشکلات نرم‌افزاری» می‌شناسند، دراستفاده‌ی کوتاه‌مدت من، از باگ یا هرگونه تأخیر خبری نبود؛ اما تضمینی برای حفظ این شرایط در طولانی‌مدت وجود ندارد.

عملکرد، تجربه بازی و شارژدهی ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس

شیائومی ترجیح داده تا در مدل‌های ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از تراشه‌ی یکسان Dimensity 1080 استفاده کند؛ تراشه‌‌ی ۸ هسته‌ای ساخت شرکت تایوانی مدیاتک که توزیع هسته‌های آن به‌صورت ۶+۲ انجام شده است.

تراشه‌ی Dimensity 1080 از ۲ هسته‌ی ۲٫۶ گیگاهرتزی Cortex-A78 در کلاستر قدرتمند و ۶ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 در کلاستر کم‌مصرف استفاده می‌کند؛ وظیفه‌ی پردازش‌های گرافیکی را، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Mali-G68 MC4 به‌عهده دارد که قدرت محاسباتی آن به ۶۸۰ گیگافلاپس می‌رسد.

گیمینگ با ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی

چینی‌ها میان‌رده‌های خود را در پیکربندی‌های متفاوتی وارد بازار کرده‌اند. مدل پرو پلاس شامل دو مدل ۸ | ۲۵۶ و ۱۲ | ۲۵۶ گیگابایت می‌شود و برای مدل پرو 5G نیز چهار مدلِ ۶ | ۱۲۸، ۸ | ۱۲۸، ۸ | ۲۵۶ و ۱۲ | ۲۵۶ گیگابایت درنظر گرفته شده است. باتوجه به‌اینکه هیچ‌یک از دو گوشی از کارت حافظه‌ی MicroSD پشتیبانی نمی‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید حتما بسته به نیاز آینده‌ی خود، پیکربندی موردنظر را انتخاب کنید.

عملکرد حافظه‌ ذخیره‌سازی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس دربرابر رقبا

مدل‌ها ٫ عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

۹۷۶٫۳

۹۰۸٫۲

۲۴۶٫۴

۲۴۳٫۹

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

۱۰۰۰٫۷

۸۲۹٫۸

۲۳۶٫۴

۲۳۳٫۵

گلکسی A54

۵۲۸٫۱۵

۴۶۳٫۳۷

۲۵۱٫۷۲

۱۰۳٫۷۶

گلکسی A53 5G

۵۱۴٫۴۱

۴۹۵٫۲۵

۲۳۳٫۵۶

۲۰۲٫۴۸

گلکسی A73 5G

۹۴۸٫۲۹

۷۸۸٫۱۶

۱۷۷٫۶۳

۱۹۷٫۰

سامسونگ A52s 5G

۹۱۳٫۸

۴۸۰٫۰۱

۱۴۷٫۱۶

۱۵۶٫۲۳

موتورولا اج ۳۰

۱۸۴۹٫۱۱

۱۲۴۶٫۶۹

۲۴۸٫۱۱

۲۶۶٫۷۳

شیائومی ۱۱ تی پرو

۱۹۰۲٫۷۵

۷۷۰٫۲۹

۲۳۰

۲۰۹

شیائومی ۱۲ لایت

۹۸۹٫۴۳

۸۶۴٫۱۶

۱۹۲٫۲۵

۱۸۹٫۱۵

آنر ۷۰

۹۵۸٫۰۸

۷۲۴٫۷۶

۲۲۹٫۷۹

۲۳۴٫۵۱

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

چیپ حافظه‌ی UFS 2.2 در هر دو مدل سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی مشابه و در بازه ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابایت‌برثانیه را ثبت می‌کند. نماینده‌های شیائومی از این حیث خود را در پله‌ی بالاتری نسبت به میان‌رده‌های سامسونگ قرار می‌دهند؛ اما آیا در بخش تراشه و قدرت سخت‌افزاری نیز می‌توانند موفقیت خود را تکرار کنند؟

تراشه‌ی Dimensity 1080 در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و تنها یک‌سال از عرضه آن می‌گذرد. از منظر قدرت سخت‌افزاری، محصول مدیاتک را باید رقیب تراشه‌هایی چون Snapdragon 778G کوالکام و Exynos 1380 سامسونگ بدانیم.

عملکرد ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس دربرابر رقبا

محصول/بنچمارک

تراشه

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

تجربه‌ی وب‌گردی

توان محاسباتی GPU

توان محاسباتی CPU

شبیه‌ساز بازی

Vulkan/Metal

Single/Multi

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Vulkan/Metal

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

Dimensity 1080

۷۸٫۲

۲۵۴۰

۷۵۹

۲۲۳۷

۱۵

۱۰

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

Dimensity 1080

۷۶٫۶

۲۱۹۱

۶۵۹

۲۱۵۸

۱۵

۱۰

گلکسی A54

Exynos 1380

۵۸٫۵۱

۳۱۱۶

۷۸۳

۲۸۱۳

۱۹

۱۳

گلکسی A53 5G

Exynos 1280

--

۲۵۴۴

۷۴۸

۱۹۱۵

۱۴

۱۰

گلکسی A73 5G

Snapdragon 778G

۵۵٫۳۵

۲۴۱۹

۷۸۲

۲۸۷۰

۲۰

۱۴

سامسونگ A52s 5G

Snapdragon 778G

۴۹٫۶

۲۴۱۰

۷۷۱

۲۷۹۳

۲۰

۱۴

موتورولا اج ۳

Snapdragon 778G Plus

۶۱٫۹

۳۳۰۲

۸۲۷

۲۹۱۱

۲۳

۱۶

شیائومی ۱۱ تی پرو

Snapdragon 888 5G

۷۴٫۵۲

۴۵۵۴

۸۱۵

۳۴۹۹

۴۵

۳۰

شیائومی ۱۲ لایت

Snapdragon 778G

۵۸٫۸

۲۳۶۰

۷۸۷

۲۸۷۹

۲۰

۱۴

آنر ۷۰

Snapdragon 778G Plus

۶۴٫۴

۲۴۰۱

۸۱۹

۲۸۹۷

۲۰

۱۵

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

وجود ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت رم درکنار تراشه، قدرت کافی برای چندوظیفگی‌های روزانه و بعضا سنگین را فراهم می‌کند؛ اما باید درنظر داشته باشید که پوسته‌ی MIUI و به‌طورکلی پوسته‌های سوم‌شخص، درزمینه‌ی مدیریت رم به‌مراتب ضعیف‌تر از نسخه‌ی خالص اندروید عمل می‌کنند؛ بنابراین حتی با وجود رم ۱۲ گیگابایتی نمی‌توان برنامه‌ای را پس از گذشت چند ساعت، درهمان شرایط پیشین از رم فراخوانی کرد.

عملکرد ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در اجرای بازی‌

عنوان بازی موبایل

تنظیمات گرافیکی بازی

نرخ فریم میانگین

Genshin Impact

Low

۳۵ تا ۴۰ فریم‌برثانیه

Medium

۳۰ تا ۳۵ فریم‌برثانیه

Call of Duty Mobile

High

۶۰ فریم‌برثانیه

Real Racing 3

--

۵۷ تا ۶۰ فریم‌برثانیه

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

میان‌رده‌های شیائومی در زمینه‌ی گیمینگ نیز عملکرد رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهند؛ ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و نوت ۱۲ پرو پلاس باتوجه به بهره‌مندی از سخت‌افزار یکسان، بازی CoD Mobile را با وضوح High با نرخ کاملا پایدار ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کنند. بازی گرافیکی Genshin Impact نیز در تنظیمات گرافیکی Medium با نرخ ۳۰ تا ۳۵ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود و در سناریوهای شلوغ‌تر تا ۱۷ فریم‌برثانیه نیز افت می‌کند.

گیمینگ با ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی

ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس هر دو از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند که در سال ۲۰۲۳ به ظرفیتی استاندارد و عادی تبدیل شده است. باتری هر دو دستگاه انرژی کافی برای شارژدهی حداقل تا یک روزِ کاری را فراهم می‌سازد؛ اما احتمالا در استفاده‌های سبک‌تر، به رکورد ۲ روز نیز دست پیدا می‌کنید.

عمر باتری هنگام تماشای فیلم تمام نمی‌شود

در قسمت باتری، یکی از وجوه تمایز میان ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس آشکار می‌شود؛ شیائومی در مدل پلاس به‌جای شارژر ۶۷ واتی، از شارژر ۱۲۰ واتیِ گالیوم نیترید (GaN) استفاده کرده است. این شار‌ژرها ابعادی برابر با دیگر شارژرهای بازار دارند؛ اما قدرتی به‌مراتب بیشتر را ارائه می‌کنند.

عمر باتری ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس دربرابر رقبا

محصول/بنچمارک

نمایشگر

باتری

پخش ویدیو

کاربری روزمره

ابعاد، وضوح و نرخ نوسازی

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۶:۵۰

۱۰:۳۵

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۱:۳۰

۱۱:۱۵

گلکسی A54

۶٫4 اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۳:۴۶

۱۲:۲۶

گلکسی A53 5G

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۸:۲۷

۱۲:۱۳

گلکسی A73 5G

۶٫۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۸:۲۹

۱۰:۳۳

سامسونگ A52s 5G

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۱۸:۱۰

۱۰:۱۳

موتورولا اج ۳۰

۶٫۵ اینچ، ۱۴۴ هرتز

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰

۱۶:۱۸

۷:۵۰

شیائومی ۱۱ تی پرو

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۸:۱۰

۹:۵۸

شیائومی ۱۲ لایت

۶٫۵۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۳۰۰

۱۳:۴۶

۱۰:۳۴

آنر ۷۰

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۸۰۰

۲۰:۵۰

۱۸:۳۲

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

ظرفیت باتری نوت ۱۲ پرو 5G با شارژر ۶۷ واتی درطول مدت کمتر از یک ساعت شارژ می‌شود؛ درحالی‌که شارژر ۱۲۰ واتی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس تنها به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد! جالب است بدانید که با اتصال ۵ دقیقه‌ای شارژر، شارژ باتری به ۳۰ درصد می‌رسد که انرژی موردنیاز برای حداقل ۴ ساعت SoT یا Screen-on Time را دراختیارتان می‌گذارد.

میان‌رده‌های شیائومی درزمینه‌ی باتری و سخت‌افزار، عملکرد قابل‌قبولی ازخود به‌نمایش می‌گذارند و تازمانی که با رقبای خود مقایسه نشوند، در بازه‌ی قیمتی خود محصولاتی ارزشمند به‌شمار می‌شوند؛ اما هنوز برای نتیجه‌گیری کمی زود است و بهتر است پیش از آن به‌سراغ دوربین برویم.

دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس

اصلی‌ترین تفاوت میان ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس به بخش دوربین بازمی‌گردد. شیائومی برای مدل ارزان‌قیمت‌تر از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که روی کاغذ با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی نسل قبل فاصله‌ی زیادی دارد. در سوی دیگر، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین اصلی هر دو گوشی از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) نیز بهره می‌برند.

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G درکنار ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس - طراحی قاب دوربین

شیائومی گوشی میان‌رده‌ی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس را به‌عنوان رقیبی برای گوشی‌های پرچمدار معرفی می‌کند! قطعا نمی‌توان به‌سادگی از این ادعا گذشت.

چینی‌ها برای دوربین اصلی از حسگر 1/1.4 اینچیِ HPX ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند که درمقایسه‌با حسگر 1/1.3 اینچی HP2 گلکسی S23 اولترا ابعاد کوچک‌تری دارد. درواقع سامسونگ می‌خواهد با حسگر HPX استفاده از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی را میان گوشی‌های میان‌رده رواج دهد.

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی در حال عکس برداری

صرف‌نظر از دوربین اصلی، سایر ماژول‌های ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس هیچ تفاوتی با هم ندارند؛ دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجموعه‌ی دوربین‌های دو گوشی را تکمیل می‌کنند.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی عکس‌هایی با وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسل ثبت می‌کند

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G و پرو پلاس می‌توانند ویدیوهایی با حداکثر وضوح 4K@30fps ضبط کنند و برای ویدیوهای فوق‌آهسته با وضوح 720p نیز نرخ فیلم‌برداری به ۹۶۰ فریم‌برثانیه می‌رسد. دوربین سلفی نیز توانایی ضبط ویدیو با وضوح 1080p@60fps را دارد.

مقایسه دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس در روز

دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G باوجود اینکه برتری عددی نسبت به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مدل پرو پلاس ندارد؛ اما درکنار گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تر، سطح بیشتری از جزئیات را نیز ارائه می‌کند. البته به‌نظر می‌رسد که کاهش نویز فدای جزئیات بیشتر شده است؛ چراکه در تمامی قسمت‌های تصویر، سطحی از نویز به‌چشم می‌خورد.

خوشبختانه هر دو مدل درزمینه‌ی دقت رنگ به‌خوبی عمل می‌کنند و با ثبت رنگ سوژه‌ها، نزدیک به‌آنچه در واقعیت می‌بینیم، جذابیت عکس را حفظ می‌کنند. ناگفته نماند که تصاویر خروجی درزمینه‌ی روشنایی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارند.

نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در شرایط نوری چالش‌برانگیز
ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس
نمونه عکس ثبت شده با دوربین واید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در شرایط نوری چالش‌برانگیز
ردمی نوت ۱۲ پرو 5G
برش نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در شرایط نوری چالش‌برانگیز
برش ۱۰۰ درصدی
برش نمونه عکس ثبت شده با دوربین واید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در شرایط نوری چالش‌برانگیز
برش ۱۰۰ درصدی

در دوربین اولتراواید باتوجه به‌اینکه با حسگر متفاوتی روبه‌رو نیستیم، عکس‌های خروجی در سطح برابری قرار دارند که البته از مشکلات آن باید به گستره‌ی دینامیکی محدود و نویزهای بیشتر در مدل پرو 5G اشاره کنیم.

نمونه عکس ثبت شده با دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در شرایط نوری چالش‌برانگیز
ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در شرایط نوری چالش‌برانگیز
ردمی نوت ۱۲ پرو 5G
برش نمونه عکس ثبت شده با دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در شرایط نوری چالش‌برانگیز
برشی از تصویر
برش نمونه عکس ثبت شده با دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در شرایط نوری چالش‌برانگیز
برشی از تصویر

مقایسه دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو و ۱۲ پرو پلاس در شب

حسگر بزرگ‌تر به‌معنای جذب نور بیشتر در تاریکی است؛ درست جایی که ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس با حسگر غول‌پیکر خود می‌تواند از خجالت برادرش دربیاید. درزمینه‌ی ویژگی‌های سخت‌افزاری برای بهبود تصاویر در شب، OIS نیز یکی از فاکتورهای مهم و کلیدی در جذب نور بیشتر به‌شمار می‌رود که خوشخبتانه هردومدل به آن مجهز شده‌اند.

عکاسی با ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی

پیکسل‌های بیشتر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس به یاری حسگر می‌آیند و در نمونه‌عکسی که در محیط تاریک ثبت شده، نوشته‌های روی سوژه را خواناتر از ردمی نوت ۱۲ پرو 5G ثبت می‌کند. دقت کنید که منظورم از پیکسل‌های بیشتر، ترکیب هر ۱۶ پیکسل مجاور است که درمقایسه با ۴ پیکسل در دوربین ۵۰ مگاپیکسلیِ ۱۲ پرو 5G، عددی به‌مراتب بیشتر و چشمگیرتر به‌شمار می‌رود.

دوربین واید ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در نور کم نایت مود
ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس - نور کم - نایت مود
دوربین واید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم نایت مود
ردمی نوت ۱۲ پرو 5G - نور کم - نایت مود
برش دوربین واید ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در نور کم نایت مود
برش ۱۰۰ درصدی
برش دوربین واید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم نایت مود
برش ۱۰۰ درصدی

با نگاهی به نمونه عکس‌های زیر به‌راحتی می‌توان متوجه شد که دوربین‌های اولتراواید به‌هیچ‌وجه برای عکاسی در شب مناسب نیستند و بهتر است در محیط‌های کم‌نور تنها به دوربین اصلی تکیه کنید.

دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در نور کم نایت مود
ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس - نور کم - نایت مود
دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم نایت مود
ردمی نوت ۱۲ پرو 5G - نور کم - نایت مود
برش دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در نور کم نایت مود
برش ۱۰۰ درصدی
برش دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم نایت مود
برش ۱۰۰ درصدی

گالری عکس‌های ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در روز

نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۱
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲
دوربین ماکرو
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۴
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۵
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۶
دوربین واید - 2X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۷
دوربین واید - 10X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۸
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۹
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۱۰
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۱۱
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۱۲
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۱۴
دوربین واید - 10X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۱۵
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۱۶
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۱۷
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۱۸
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۱۹
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲۰
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲۱
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲۲
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲۳
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲۴
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲۵
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲۶
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲۷
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲۸
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۲۹
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳۰
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳۱
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳۲
دوربین واید - 2X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳۳
دوربین واید - 10X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳۴
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳۵
دوربین واید - 2X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳۶
دوربین واید - 10X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳۷
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳۸
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۳۹
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۴۰
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۴۱
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۴۲
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۴۳
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۴۴
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در روز شماره ۴۶
دوربین اولتراواید

گالری عکس‌های ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در روز

نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۱۳
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۱۴
دوربین واید - 2X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۱۵
دوربین واید - 10X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۱۶
دوربین واید - پرتره
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۱۷
دوربین واید - پرتره
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۱۸
دوربین سلفی
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۱۹
دوربین سلفی - پرتره
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۲۰
دوربین سلفی
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۱
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۲
دوربین واید - 2X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۳
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۴
دوربین واید - 10X
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۵
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۶
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۷
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۸
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۹
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در روز شماره ۱۰
دوربین ماکرو

گالری عکس‌های ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در شب

نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۲
دوربین واید - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۳
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۴
دوربین واید - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۵
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۶
دوربین واید - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۷
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۸
دوربین واید - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۹
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱۰
دوربین واید - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱۱
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱۲
دوربین اولتراواید - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱۳
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱۴
دوربین اولتراواید - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱۵
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱۶
دوربین اولتراواید - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱۷
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱۸
دوربین اولتراواید - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۱۹
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور پلاس در شب شماره ۲۰
دوربین اولتراواید - نایت مود

گالری عکس‌های ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در شب

عکس دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم
دوربین واید
عکس دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم نایت مود
دوربین واید - نایت مود
برش عکس دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم
برش ۱۰۰ درصدی
برش عکس دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم نایت مود
برش ۱۰۰ درصدی
عکس دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم
دوربین اولتراواید
عکس دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم نایت مود
دوربین اولتراواید - نایت مود
برش عکس دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم
برش ۱۰۰ درصدی
برش عکس دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در نور کم نایت مود
برش ۱۰۰ درصدی
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در شب شماره ۱
دوربین واید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در شب شماره ۲
دوربین واید - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در شب شماره ۳
دوربین اولتراواید
نمونه عکس ثبت شده با ردمی نوت ۱۲ پور 5G در شب شماره ۴
دوربین اولتراواید - نایت مود

توجه: نمونه عکس‌های ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در شب (عکس‌هایی که به قرمز تمایل دارند)، تحت تاثیر یکی از دیوارهای قرمز در استودیو به این شکل درآمده‌اند. در این عکس‌ها دقت رنگی را نادیده بگیرید و از آن‌ها تنها برای سنجش کیفیت در نورکم استفاده کنید.

جمع‌بندی و مقایسه ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی با رقبا

تفاوت اساسی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس با ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در شارژر ۱۲۰ واتی و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آن خلاصه می‌شود. درزمینه‌ی شارژ نمی‌توان خرده‌ای به پرو پلاس گرفت؛ اما عملکرد ضعیف‌ترِ دوربین اصلی نسبت به نوت ۱۲ پرو 5G به‌هیچ‌عنوان بخشودنی نیست؛ چراکه با قیمت بالاتری که دارد، حداقل انتظارِ عملکردی برابر را داریم و نه بدتر!

طراحی پنل پشتی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی

اگر بخواهیم ارزش خرید هریک را به‌صورت کوتاه و مختصر بیان کنیم، بدون تردید ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس در انتهای لیستمان قرار می‌گیرد؛ دستگاهی با فاصله‌ی قیمتی ۳ میلیون تومانی که ارزش افزوده‌ی چشمگیری نسبت به مدل پرو 5G ندارد.

از سوی دیگر باوجود دستگاهی چون گلکسی A54 که اگر در بسیاری جهات بهتر از ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس نباشد، قطعا بدتر نیست، ارزش خرید میان‌رده‌ی شیائومی به‌شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند! دلیل اصلی را نیز باید تجربه‌ی نرم‌افزاری لذت‌بخش‌تر و به‌روزرسانی‌های منظم‌تر در One UI بدانیم.

ردمی نوت ۱۲ پرو 5G درکنار ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس - صفحه نمایش

درسوی دیگر ردمی نوت ۱۲ پرو 5G به‌واسطه‌ی قیمت پایین‌تر، نمایشگر باکیفیت و همچنین بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند و عمر باتری مثال‌زدنی، گزینه‌ای بهتر و باارزش‌تر به‌شمار می‌رود و توان کافی برای رقابت با گلکسی A34 یا حتی A54 سامسونگ را دارد.

  • نمایشگر باکیفیت و پرنور
  • کیفیت ساخت مناسب
  • عملکرد معقول دوربین اصلی
  • کیفیت گوش‌نواز بلندگوها
  • عمر باتری مناسب و پشتیبانی از شارژ سریع

  • وجود رقبایی با تراشه‌ی سریع‌تر
  • پشتیبانی نرم‌افزاری ضعیف‌تر از رقبا
  • عملکرد نامناسب دوربین ۱۲ پرو پلاس به نسبت قیمت
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات