طراحی قسمت جلوی گلکسی A54

بررسی گلکسی A54 سامسونگ؛ میان‌رده جذاب با قیمت پرچمدار

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 30 دقیقه
گلکسی A54، خوش‌ساخت‌تر و زیباتر از گذشته است؛ اما عملکرد مشابهی با گلکسی A52s ارائه می‌دهد و با قیمت پرچم‌داران اقتصادی به‌فروش می‌رسد!
تبلیغات

پُر بی‌راه نیست اگر بگوییم کهکشانی‌های سری A سامسونگ جزو مهم‌ترین محصولات کره‌ای‌ها هستند؛ آنقدر مهم که طبق گزارش Counterpoint Research بیش‌از ۵۰ درصد از آمار فروش گوشی‌های سامسونگ را شکل می‌دهند! به‌بیان دیگر فروش سری A به‌تنهایی با مجموع فروش گوشی‌های سری S، سری M و F برابری می‌کند!

سری گلکسی A فروش چشمگیری را درسراسر جهان از آمریکای شمالی گرفته تا اروپا و آسیا و صدالبته ایران تجربه می‌کنند که قسمت عمده‌ی این فروش را می‌توان با پشتیبانی مستمر سامسونگ و همچنین تولید محصولاتی باکیفیت مرتبط دانست.

سامسونگ پس از موفقیت گلکسی A50، تقریبا فرمول مشابهی را برای مدل‌های A7X، A5X و A3X دنبال می‌کند؛ استفاده از دوربینی باکیفیت درکنار بهره‌مندی از ویژگی‌های سخت‌افزاری مناسب و تراشه‌ای میان‌رده که به‌راحتی ازپس کارهای روزمره و گیمینگ سبک بربیاید.

فرمول موفق سامسونگ برای سری‌های گذشته‌ی Galaxy A در A54 نیز تکرار می‌شود با این تفاوت که حالا سامسونگ درنظر دارد تا با بهره‌گیری از طراحی گوشی‌های پرچمدار خود، میان‌رده‌هایش را رده‌بالاتر از گذشته نشان دهد؛ عنصری که در چند سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است: «حس لوکس بودن».

تغییرات به‌وجودآمده در استراتژی کره‌ای‌ها، برای مصرف‌کنندگان چندان بدون هزینه نبوده است و حالا سامسونگ میان‌رده‌اش را که در مدل A50 با قیمت ۳۵۰ دلار به‌فروش می‌رسید در مدل A54 با ۳۰ درصد افزایش با برچسب قیمتی ۴۵۰ دلار به‌فروش می‌رساند؛ قیمتی که با گوگل پیکسل 6a برابری می‌کند.

گوشی گلکسی A54 را فروشگاه کارزین تل برای بررسی دراختیار زومیت قرار داده است.

افزایش محسوس قیمت باعث می‌شود تا گلکسی A54 برای تبدیل‌شدن به بهترین گوشی میان‌رده‌ی بازار راه بسیار دشواری را درپیش داشته باشد؛ در ادامه با بررسی گلکسی A54 همراه زومیت باشید تا میان‌رده‌ی گران‌قیمت سامسونگ را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

بررسی ویدیویی گلکسی A54

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A54

طراحی گلکسی A54 با گلکسی S23، جدیدترین پرچمداران جدید کره‌ای‌ها شباهت غیرقابل انکاری دارد؛ به‌طوری که در دست افراد، به‌سختی می‌توان گلکسی A54 و گلکسی S23 پلاس را از هم تشخیص داد. کره‌ای‌ها حتی برای ایجاد شباهت بیشتر برای اولین‌بار در این مدل از پنل پشتی شیشه‌ای به‌جای پلاستیک استفاده کرده‌اند.

پنل پشتی گلکسی A54

ترکیب پنل پشتی شیشه‌ای و دوربین‌های جزیره‌ای کابوسی برای افراد وسواسی خواهد بود؛ زیرا با هربار خارج کردن دستگاه از جیب خود باید از اطراف دوربین، گردوخاک فراوانی را تمیز کنید! ازطرفی براق بودن پنل پشتی، باعث می‌شود تا بدنه‌ی گوشی به‌سادگی چربی و اثر انگشت را به خود بگیرد.

فریم پلاستیکی دوربین‌ها با لایه‌ای از کروم مزین شده‌اند. بااینکه برآمدگی دوربین چشمگیر نیست؛ اما همچنان هنگام کار با دستگاه روی سطوح صاف با لق‌زدن‌های مداوم رو‌به‌رو خواهید شد.

ابعاد ۸٫۲ × ۷۶٫۷ × ۱۵۸٫۲ میلی‌متری بدنه نیز شباهت زیادی با گلکسی S23 پلاس دارد؛ اما گلکسی A54 با ۸٫۲ میلی‌متر ضخامت، راه گلکسی A53 را ادامه می‌دهد. به‌دلیل استفاده از نمایشگر ۱۹٫۵:۹ به‌جای نمایشگر ۲۰:۹، گلکسی A54 حالا کمی بلندتر از نسل پیشین خود است؛ بااین‌حال به‌دلیل کوچک‌تر شدن ۰٫۱ اینچی صفحه نمایش، نسبت نمایشگر به بدنه نیز کاهش محسوسی را تجربه می‌کند.

پورت‌های گلکسی A54
نوشته‌های قسمت پایین پنل پشتی گلکسی A54
طراحی جزیره‌ای ماژول دوربین گلکسی A54
حاشیه پایین نمایشگر گلکسی A54

با کاهش نسبت نمایشگر به‌بدنه به وضوح می‌توان حاشیه‌های عریض گلکسی A54 را مشاهده کرد که درنگاه اول ضربه‌ای احساسی به خریدار وارد خواهد کرد؛ اما رفته‌رفته مشابه آنچه برای بریدگی‌های نمایشگر رخ می‌داد، این مورد نیز از چشم پنهان خواهد شد.

همانند مدل‌های پیشین، سامسونگ ویژگی مقاومت دربرابر مایعات و گرد و غبار را برای گلکسی A54 حفظ کرده است تا همچنان عنصری بسیار مهم برای انتخاب خریداران به‌شمار برود. طبق گواهی IP67 که سامسونگ برای این مدل دریافت کرده می‌توان انتظار مقاومت دستگاه تا عمق یک متری آب به‌مدت ۳۰ دقیقه را داشت.

لبه سمت راست گلکسی A54

به‌لطف استفاده از پنل OLED که مهمان همیشگی میان‌رده‌های سامسونگ محسوب می‌شود، حسگراثرانگشت دستگاه در زیر پنل قرار دارد که از دقت و سرعت قابل قبولی برخوردار است. متاسفانه باید درنظر داشته باشید که امکان رجیستر کردن بیش از ۴ انگشت وجود ندارد؛ محدودیتی که از سال‌ها پیش در گوشی‌های سامسونگ وجود دارد.

درانتهای بخش طراحی باید به رنگ‌بندی دستگاه اشاره کنیم که شامل رنگ‌های مشکی و سفید به‌عنوان رنگ‌های پایه و لیمویی و بنفش به‌عنوان رنگ‌های جواب‌پسند می‌شوند؛ ما رنگ مشکی را برای بررسی دراختیار داشتیم، رنگ این مدل، بیش‌از مشکی به خاکستری تیره تمایل دارد.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گلکسی A54

صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی گلکسی A54 درمقایسه با نسل پیشین ۰٫۱ اینچ کوچک‌تر شده؛ اما ۲۵ درصد روشنایی بیشتری تولید می‌کند. طبق بررسی‌های زومیت روشنایی پنل تا ۱۳۰۰ نیت افزایش پیدا می‌کند که ۳۰ درصد بیشتر از عدد اعلامی از سوی سامسونگ یعنی ۱۰۰۰ نیت است.

از سوی دیگر وضوح ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل درکنار نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل‌براینچ صفحه‌نمایشی ایده‌آل را تشکیل می‌دهند که برای استفاده‌های روزمره و کاربری‌های روزمره مناسب خواهد بود. سطح رویی نمایشگر نیز مشابه پنل پشتی با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

تماشای فیلم در گلکسی A54

سامسونگ برای تفکیک و صدالبته شخصی‌سازی رنگ‌های نمایش داده‌شده در تنظیمات نمایشگر دو پروفایل Vivid و Natural را ارائه می‌دهد که به‌ترتیب رنگ‌ها را تا فضای رنگی DCI-P3 و sRGB پوشش می‌دهند. خوشبختانه این پوشش به‌طور تمام و کمال و ۱۰۰ درصد انجام می‌شود.

عملکرد نمایشگر گلکسی A54 دربرابر رقبا

محصول/آزمایش

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی

نسبت کنتراست

sRGB

DCI P3

Adobe RGB

دستی

خودکار

موضعی

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

گلکسی A54

۱٫۸۷

۵۹۲

۱۳۱۷٫۵

۱۰۰ درصد

(Natural)

۳

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۵

--

--

سامسونگ A53 5G

۲٫۴۴

۶۴۰٫۵

۱۲۹۰

(HDR)

۱۰۰ درصد

(Natural)

۳٫۳

--

--

--

--

سامسونگ A73 5G

۲٫۰

۵۵۲

۱۰۹۳

(HDR)

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۳٫۶

۱۰۰ درصد

(Vivid)

--

--

--

سامسونگ A52s 5G

۲٫۳

۶۰۷٫۵

۱۳۰۵

(HDR)

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۸

--

--

--

--

موتورولا اج ۳۰

۲٫۲

۵۷۸

۸۰۶ (HDR)

۱۰۰ درصد

(Saturated)

۴٫۶

۱۰۰ درصد

(Saturated)

۳

۹۵٫۶

(Saturated)

۳٫۹

موتورولا اج ۳۰ فیوژن

۵٫۳۲

۶۹۴٫۵

۱۳۱۷٫۵

(HDR)

۱۰۰ درصد

(Saturated)

۴٫۹

۱۰۰ درصد

(Saturated)

۳٫۱

--

--

شیائومی ۱۱ تی پرو

۲٫۳

۶۳۷

۸۰۵

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۴٫۳

۱۰۰ درصد

(Vivid)

--

--

--

شیائومی ۱۲ لایت

۲٫۲۵

۶۳۵

۱۰۷۱

۱۰۰ درصد

(Vivid)

۳٫۸

۱۰۰ درصد

(Vivid)

--

--

--

آنر ۷۰

۵٫۶۱

۶۰۳٫۵

۱۱۵۵

۱۰ درصد

(Normal)

۲٫۲

۸۷ درصد

(Normal)

--

--

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

حداقل میزان روشنایی گلکسی A54 به ۱٫۸ نیت می‌رسد که درمیان دستگاه‌های میان‌رده‌ای که تاکنون بررسی کرده‌ایم، پایین‌ترین عدد به‌شمار می‌رود. درنظر داشته باشید که با وجود ویژگی نرم‌افزاری Extra Dim می‌توان روشنایی را بیشتر از عدد اعلام شده کاهش داد.

چندان دور از ذهن نیست که سامسونگ در میان‌رده‌ی خود از پنل LTPO استفاده نکند؛ ازاین‌رو صفحه‌نمایش گلکسی A54 هنگام فعال بودن پروفایل Adaptive تنها میان دو نرخ‌نوسازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتز جابه‌جا خواهد شد که این کار نیز بسته به محتوا انجام می‌شود.

سامسونگ برای تجربه‌ی صدایی فراگیر در میان‌رده‌ی محبوب خود از مجموعه‌ی دو بلندگو استفاده می‌کند که شامل بلندگو اصلی در پایین دستگاه و بلندگوی تماس می‌شود. پرواضح‌است که بلندگوی دوم توان کافی برای تولید حجم صدایی مشابه بلندگوی اصلی ندارد؛ بنابراین بالانس نبودن صدا کمی آزاردهنده خواهد بود؛ چراکه در زمان تماشای ویدیو، در مرکز منبع صدا قرار نخواهید گرفت.

دوربین سلفی و حاشیه‌های نمایشگر گلکسی A54

حجم صدا قابل قبول و مناسب است؛ اما همچنان ناپایداری فرکانس‌ها در حجم صدای بالا احساس می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مثبت بلندگوی A54 می‌توان به تولید صدایی عمیق با بیس مناسب اشاره کرد. به‌عنوان مقایسه بهتر است به که S21 FE اشاره کنیم که کیفیت و حجم‌صدای به‌مراتب پایین‌تر و کمتری از A54 تولید می‌کند.

نکته‌ی عجیبی که درباره بلندگوهای گلکسی A54 وجود دارد، داغی پشت آن‌ها پس از پخش موزیک به‌مدت چند دقیقه است. به‌طوری‌که به‌راحتی می‌توان دمای بالای شیشه را احساس کرد.

نرم‌افزار و رابط کاربری گلکسی A54

سامسونگ میان‌رده‌ی خود را به‌همراه رابط‌کاربری اختصاصی One UI 5.1 عرضه می‌کند که برپایه اندروید ۱۳ توسعه یافته است. احتمالا یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید گلکسی A54 به‌باور بسیاری از خریداران در همین نرم‌افزار آن نهفته باشد؛ جایی که درکنار پوسته‌ای سبک و سریع، پشتیبانی چهارساله‌ای نیز دریافت خواهید کرد.

درحقیقت کره‌ای‌ها با پشتیبانی نرم‌افزاری چهارساله‌، خود را یک پله بالاتر از صاحب اصلی اندروید یعنی گوگل قرار داده‌اند که از گوشی‌های سری پیکسل خود پشتیبانی سه‌ساله می‌کند. به‌بیان دیگر طولانی‌ترین پشتیبانی در دنیای اندروید را در گوشی تولید سامسونگ خواهید یافت؛ البته تنها در سری S و برخی مدل‌های A.

بررسی تمامی یا حتی بخشی از ویژگی‌های نرم‌افزاری One UI 5 و ۵٫۱ در بررسی گوشی گلکسی A54 نمی‌گنجد و از این رو با ارجاع به مقاله‌های مرتبط از زیاده گویی و تکرار پرهیز می‌کنم.

گذشته از قابلیت‌های رابط کاربری، باید درباره‌ی حس‌و‌حال نرم‌افزار دستگاه صحبت کنیم؛ جایی‌که رابطی عاری از هرگونه تاخیر، کندی یا لگ را تجربه خواهید کرد. سامسونگ در اجرای درست انیمیشن‌های بسته و باز کردن برنامه‌ها چندان خبره نیست؛ اما آنچه در One UI ارائه می‌کند بهتر از هر پوسته دیگری در دنیای اندروید است؛ البته بعد از پیکسل! همچنان معتقدم که نرم‌ترین و بهترین تجربه اندروید در Pixel UI گوگل وجود دارد و در پله‌ی بعدی، سامسونگ پادشاهی می‌کند.

تنها مشکلاتی که به‌شخصه با One UI دارم در دو مورد خلاصه شود: مورد اول اینکه چرا آیکون‌های Quick Settings تا این‌حد کوچک طراحی شده است و دیگری اینکه چرا باید برای دستیبابی به اطلاعات برنامه در قسمت Overview (برنامه‌های درحال اجرا) روی آیکون برنامه ضربه بزنیم؟ درحالی که در تمامی پوسته‌ها باید انگشت خود را روی آیکون نگه‌داریم!

اندروید ۱۳ در گلکسی A54

با چشم‌پوشی از موارد سلقیه‌ای، سامسونگ با همکاری مایکروسافت و گوگل موفق به ساخت اکوسیستمی شده است که نظیرش را در کمتر محصولی، خارج از محصولات شرکت اپل پیدا کرد.

پیوند عمیقی که محصولات سامسونگ (برخی از مدل‌های سری S و A) با ویندوز دارند عملا شکاف نرم‌افزاری میان این دو سیستم عامل را حذف می‌کند؛ به‌طوری که به‌صورت بی‌سیم می‌توانید بر پیام‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها، اعلانات و حتی اپلیکیشن‌ها کنترل داشته باشید و آن‌ها را در کامپیوتر ویندوزی خود مشاهده یا اجرا کنید.

ویژگی مهمی که با قدرتمندتر شدن سخت‌افزار گوشی‌های میان‌رده،‌ انتظار حضورش در این دسته‌بندی را داریم، چیزی جز DeX نخواهد بود. باوجود رابط کاربری دسکتاپیِ DeX دامنه‌ی توانایی‌های نرم‌افزاری کهکشانی‌ها بیش‌از‌پیش افزایش پیدا خواهد کرد و به‌عنوان محصولی بی‌رقیب در دنیای اندروید خواهند درخشید.

عملکرد، تجربه بازی و شارژدهی گلکسی A54

کره‌ای‌ها کهکشانی خود را باری دیگر با تراشه‌ای جنجالی راهی بازار کرده‌اند. تا زمان نگارش این مقاله خبری از مدل A74 نیست و به‌همین علت، انتظار تراشه‌ای قدرتمند را داشتیم. خصوصا با درنظر گرفتن تصمیم سامسونگ مبنی‌بر استفاده نکردن از تراشه‌های اگزینوس در سری گلکسی S23، گمان کردیم که این‌بار نیز همانند گلکسی A52s شاهد تراشه‌ای قدرتمند از کوالکام خواهیم بود؛ اما زهی خیال باطل! کره‌ای‌ها Exynos 1380 را به‌عنوان مغز متفکر A54 انتخاب کرده‌اند.

گیمینگ با گلکسی A54

کاربران سامسونگ خصوصا در بخش خاورمیانه دلِ خوشی از تراشه‌های Exynos ندارند؛ تراشه‌هایی که نامشان با داغی، افت عملکرد و قدرت پایین پیوند خورده است. از سوی دیگر ضعف تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ در گوشی A53 از تراشه‌ی Snapdragon 778G در گلکسی A52s به‌تنهایی می‌توانست نفرت هواداران نسبت به تراشه گزینوس را بیشتر کند. در چنین شرایطی استفاده‌ی مجدد از تراشه اگزینوس می‌تواند اقدامی شجاعانه و یا شاید هم احمقانه از سوی سامسونگ باشد.

سامسونگ میان‌رده‌ی پرفروش خود را در پیکربندی‌های ۱۲۸ / ۶ گیگابایت، ۱۲۸ / ۸ گیگابایت و ۲۵۶ / ۸ گیگابایت عرضه می‌کند که ما نیز در زومیت نسخه‌ی ۲۵۶ / ۸ گیگابایت آن را دراختیار داشتیم. سامسونگ در هیچ‌یک از منابع به استاندارد حافظه‌ی ذخیره‌سازی اشاره‌ای نکرده؛ اما از عملکرد آن می‌توانیم حدس بزنیم که مجددا همانند سال گذشته از ماژول UFS 2.2 استفاده کرده است. به‌عنوان یک ویژگی اضافه و کارآمد، گلکسی A54 از کارت حافظه microSD نیز پشتیبانی می‌کند که محفظه‌‌ی آن به‌صورت مشترک با سیم‌کارت دوم قابل استفاده خواهد بود.

گلکسی A54 در همین ابتدای کار ناامیدکننده ظاهر می‌شود و از نظر عملکرد حافظه هیچ‌تفاوتی با نسل پیشین ندارد. اوضاع جایی وخیم‌تر می‌شود که آن را با گلکسی A73 و A52s مقایسه کنیم. مدل‌هایی که در زمینه نرخ خواندن ترتیبی تا دوبرابر عملکرد بهتری را ارائه کردند؛ درحالی‌ که گلکسی A73 درحال‌حاضر با قیمت به‌مراتب کمتری در بازار ایران به‌فروش می‌رسد!

عملکرد حافظه‌ ذخیره‌سازی گلکسی A54 دربرابر رقبا

مدل‌ها ٫ عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

گلکسی A54

۵۲۸٫۱۵

۴۶۳٫۳۷

۲۵۱٫۷۲

۱۰۳٫۷۶

گلکسی A53 5G

۵۱۴٫۴۱

۴۹۵٫۲۵

۲۳۳٫۵۶

۲۰۲٫۴۸

گلکسی A73 5G

۹۴۸٫۲۹

۷۸۸٫۱۶

۱۷۷٫۶۳

۱۹۷٫۰

سامسونگ A52s 5G

۹۱۳٫۸

۴۸۰٫۰۱

۱۴۷٫۱۶

۱۵۶٫۲۳

موتورولا اج ۳۰

۱۸۴۹٫۱۱

۱۲۴۶٫۶۹

۲۴۸٫۱۱

۲۶۶٫۷۳

شیائومی ۱۱ تی پرو

۱۹۰۲٫۷۵

۷۷۰٫۲۹

۲۳۰

۲۰۹

شیائومی ۱۲ لایت

۹۸۹٫۴۳

۸۶۴٫۱۶

۱۹۲٫۲۵

۱۸۹٫۱۵

آنر ۷۰

۹۵۸٫۰۸

۷۲۴٫۷۶

۲۲۹٫۷۹

۲۳۴٫۵۱

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

تراشه‌ی Exynos 1380 از هسته‌هایی مشابه با مدل پیشین؛ اما با چینشی متفاوت استفاده می‌کند. حالا هسته‌های Cortex-A78 و Cortex-A55 به‌صورت مساوی و با چینش ۴+۴ در کلاسترهای قدرتمند و کم‌مصرف قرار گرفته‌اند و به‌ترتیب با فرکانس ۲٫۴ و ۲٫۰ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. وظایف سه‌بعدی نیز توسط پردازنده‌ی گرافیکی پنج‌هسته‌ای Mali-G68 MP5 انجام می‌شوند.

در بررسی‌های گرافیکی انجام‌شده مشخص شد که Exynos 1380 تا ۲۲ درصد قدرت خام بیشتری درمقایسه با Exynos 1280 ارائه می‌کند که این فاصله دربرابر Snapdragon 778G به ۲۸ درصد می‌رسد.

رابط کاربری گلکسی A54

به‌منظور بررسی عملکرد CPU نیز مانند همیشه از Geekbench 5 کمک گرفتیم که در آن تراشه‌ی جدید و ۵ نانومتری سامسونگ موفق شد تا باوجود عملکردی مشابه درزمینه‌ی تک‌هسته‌ای، تا ۴۶ درصد عملکرد بهتری درمقایسه با مدل پیشین داشته باشد؛ اما باید درنظر داشته باشید که نتیجه کسب‌شده با Snapdragon 778G برابری می‌کند و تفاوت چشمگیری میان آن‌ها به‌چشم نمی‌خورد.

عملکرد گلکسی A54 دربرابر رقبا

محصول/بنچمارک

تراشه

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

تجربه‌ی وب‌گردی

توان محاسباتی GPU

توان محاسباتی CPU

شبیه‌ساز بازی

Vulkan/Metal

Single/Multi

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Vulkan/Metal

گلکسی A54

Exynos 1380

۵۸٫۵۱

۳۱۱۶

۷۸۳

۲۸۱۳

۱۹

۱۳

گلکسی A53 5G

Exynos 1280

--

۲۵۴۴

۷۴۸

۱۹۱۵

۱۴

۱۰

گلکسی A73 5G

Snapdragon 778G

۵۵٫۳۵

۲۴۱۹

۷۸۲

۲۸۷۰

۲۰

۱۴

سامسونگ A52s 5G

Snapdragon 778G

۴۹٫۶

۲۴۱۰

۷۷۱

۲۷۹۳

۲۰

۱۴

موتورولا اج ۳

Snapdragon 778G Plus

۶۱٫۹

۳۳۰۲

۸۲۷

۲۹۱۱

۲۳

۱۶

شیائومی ۱۱ تی پرو

Snapdragon 888 5G

۷۴٫۵۲

۴۵۵۴

۸۱۵

۳۴۹۹

۴۵

۳۰

شیائومی ۱۲ لایت

Snapdragon 778G

۵۸٫۸

۲۳۶۰

۷۸۷

۲۸۷۹

۲۰

۱۴

آنر ۷۰

Snapdragon 778G Plus

۶۴٫۴

۲۴۰۱

۸۱۹

۲۸۹۷

۲۰

۱۵

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

باوجود بهبودهایی که در زمینه‌ی عملکرد گرافیکی به‌چشم می‌خورد، انتظار عملکرد گیمینگ بهتر چندان دور از ذهن نیست. گلکسی A54 بازی Genshin Impact را که یکی از سنگین‌ترین و گرافیکی‌ترین بازی‌های موبایلی به‌شمار می‌رود، با وضوح Low، نرخ میانگین ۴۸ فریم‌برثانیه و پایداری ۹۷ درصد اجرا می‌کند که اعداد قابل‌قبولی تلقی می‌شوند. بدنه‌ی دستگاه نیز افزایش دمای محسوسی را تجربه نمی‌کند.

به‌منظور دستیبانی به گرافیک بهتر می‌توانید تنظیمات گرافیکی را تا Medium افزایش دهید؛ اما با این‌کار پس از کاهش نرخ میانگین به ۳۴ فریم‌برثانیه، پایداری اجرای بازی نیز به ۸۹ درصد کاهش پیدا می‌کند که به‌معنی لگ‌های لحظه‌ای درطول بازی خواهد بود. افزون‌براین داغی بدنه یکی دیگر از مشکلاتی خواهد بود که گریبان‌گیرتان خواهد شد.

عملکرد گلکسی A54 در اجرای بازی Genshin Impact

نماینده‌ی سامسونگ بازی Call of Duty Mobile را نیز که تقریبا در تمامی گوشی‌های هوشمند با نرخ ثابت ۶۰ فریم‌برثانیه؛ اما با تنظیمات گرافیکی مختلف اجرا می‌شود، با کیفیت گرافیکی High و نرخ‌فریم Very High اجرا می‌کند. لازم به‌ذکر است که در طول بازی، حتی پس از مدتی طولانی دمای دستگاه افزایش پیدا نخواهد کرد.

به‌عنوان آخرین بازی Real Racing 3 را انتخاب کردیم تا حداکثر توان پردازشی دستگاه در اجرای آن را محک بزنیم. باتوجه به آنلاک بودن نرخ‌فریم این بازی A54 موفق شد تا با نرخ میانگین ۱۰۰ تا ۱۱۰ فریم‌برثانیه این بازی سبک مسابقه‌ای را اجرا کند و تجربه‌ای لذت‌بخش را رقم بزند.

عملکرد گلکسی A54 در اجرای بازی‌

عنوان بازی موبایل

تنظیمات گرافیکی بازی

نرخ فریم میانگین

Genshin Impact

Low

۴۸ فریم‌برثانیه

Medium

۳۴ فریم‌برثانیه

Call of Duty Mobile

High

۶۰ فریم‌برثانیه

Real Racing 3

--

۱۱۰ فریم‌برثانیه

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

زومیت برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم بازی، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

تراشه‌ی Exynos 1380 باوجود بهبودهای چشمگیری که درمقایسه با Exynos 1280 تجربه می‌کند، درنهایت عملکردی مشابه Snapdragon 778G خواهد داشت که در گلکسی A73 مورد استفاده قرار گرفته بود. باتوجه به تفاوت قیمت ۳ میلیون تومانی دو گوشی، به‌نظر می‌رسد حداقل از نظر سخت‌افزاری، گلکسی A73 ارزش خرید بیشتری درمقایسه با A54 داشته باشد.

سامسونگ تغییری در ظرفیت باتری گلکسی A54 لحاظ نکرده است و همچنان این مدل را با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر ۲۵ واتی به‌فروش می‌رساند؛ البته شارژر در جعبه موجود نیست و برای خرید آن باید هزینه جداگانه‌ای را بپردازید.

باتری ای ۵۴، انرژی کافی برای همراهی گلکسی A54 در یک ماراتن ۲۴ ساعته‌ی پخش ویدیوی 720p در روشنایی ۲۰۰ نیت را تامین می‌کند که عملکرد چشمگیری از سوی کره‌ای‌ها محسوب می‌شود. میان‌رده‌ی سامسونگ موفق شد تا در این بخش نیز رکورد جدیدی از خود به‌جای بگذارد و نام خود را بالاتر از تمامی رقبای بررسی‌شده حک کند.

عمر باتری گلکسی A54 دربرابر رقبا

محصول/بنچمارک

نمایشگر

باتری

پخش ویدیو

کاربری روزمره

ابعاد، وضوح و نرخ نوسازی

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

گلکسی A54

۶٫4 اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۳:۴۶

۱۲:۲۶

گلکسی A53 5G

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۸:۲۷

۱۲:۱۳

گلکسی A73 5G

۶٫۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۸:۲۹

۱۰:۳۳

سامسونگ A52s 5G

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۱۸:۱۰

۱۰:۱۳

موتورولا اج ۳۰

۶٫۵ اینچ، ۱۴۴ هرتز

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰

۱۶:۱۸

۷:۵۰

شیائومی ۱۱ تی پرو

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۸:۱۰

۹:۵۸

شیائومی ۱۲ لایت

۶٫۵۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۳۰۰

۱۳:۴۶

۱۰:۳۴

آنر ۷۰

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۸۰۰

۲۰:۵۰

۱۸:۳۲

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

به‌منظور شارژ مجدد دستگاه به یک آداپتور ۲۵ واتی نیاز خواهید داشت که می‌تواند ظرفیت باتری را درطول مدت حدود یک ساعت از صفر به ۱۰۰ درصد برساند. عملکرد نیم ساعته‌ی شارژر نیز قابل قبول است و می‌تواند نیمی از ظرفیت باتری را شارژ کند.

سامسونگ با به‌کارگیری ویژگی‌های نرم‌افزاری همچون مدیریت شارژ باتری تا ۸۵ درصد و شارژ هوشمند، از آسیب‌های احتمالی به باتری نیز جلوگیری می‌کند که همین امر می‌تواند به افزایش عمر باتری و سیکل شارژ آن کمک شایان ذکری بکند.

دوربین گلکسی A54

فرمول سامسونگ در گوشی‌های میان‌رده تنها با قراردادن دوربینی منحصربه‌فرد تکمیل می‌شود؛ جایی که این شرکت برای اولین‌بار از لرزشگیر سخت‌افزاری (OIS) استفاده و دوربین گوشی‌های میان‌رده را وارد مرحله‌ای جدید کرد.

عکاسی با گلکسی A54

دوربین اصلی گلکسی A54 ازنظر ابعاد تصویر کاهشی ۱۴ مگاپیکسلی را تجربه می‌کند که می‌تواند تاثیری مستقیم در وضوح تصاویر بگذارد؛ البته باید درنظر داشته باشید که برای دستیابی به کیفیت بهتر، فاکتورهای دیگری چون لنز و الگوریتم پردازش تصویر، تاثیر بیشتری در خروجی نهایی خواهند داشت.

دوربین اولتراواید با نسل پیشین تفاوتی ندارد و برای دوربین سوم، سامسونگ با کنار گذاشتن دوربین تشخیص عمق، به دوربین ماکرو بسنده کرده؛ برای دوربین سلفی نیز از حسگر و لنزی مشابه شامل وضوح ۳۲ مگاپیکسلی و لنز ۲۵ میلی‌متری عریض استفاده شده است.

از دیگر ویژگی‌های مجموعه‌ی دوربین گلکسی A54 می‌توان به فیلم‌برداری 4K@30fps و 1080p@30/60fps اشاره کرد که نیازهای طیف‌وسیعی از کاربران را پوشش خواهد داد.

دوربین گلکسی A54 در نور کافی

دوربین اصلی گلکسی A54 از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰٫۱ میکرومتری و اندازه‌ی 1/1.56 اینچی استفاده می‌کند که در پسِ لنزی با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال قرار گرفته؛ بدین‌ترتیب حسگر دوربین اصلی، ۲۲ درصد بزرگ‌تر از نسل گذشته است؛ موضوعی که به جذب بیشتر نور کمک می‌کند. مجموعه‌ی دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز PDAF پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی کهکشانی سامسونگ درصورت کافی بودن نور عکس‌هایی باکیفیت و رضایت‌بخش را ثبت می‌کند که از گستره دینامیکی قابل‌قبول و به‌همراه جزئیات مناسب بهره‌مند هستند. رنگ‌ها در عکس‌های گلکسی A54 تمایل زیادی به واقعیت دارند اما بسته به سناریو و محتوای تصویر ممکن است تاثیر رنگ اشیا بر بالانس رنگ را مشاهده کرد.

نمونه عکس دوربین اصلی A54 در روز از موتور سیکلت
نمونه عکس دوربین اصلی A54 در روز از گربه
نمونه عکس دوربین اصلی A54 در روز از نیمکت پارک
نمونه عکس دوربین اصلی A54 در روز از برگ روی درخت
نمونه عکس دوربین اصلی A54 در روز از قاصدک
نمونه عکس دوربین اصلی A54 در روز از وسیله ورزشی
نمونه عکس دوربین اصلی A54 در روز از کاشی

دوربین اولتراواید A54 از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 با میدان دید ۱۲۳ درجه استفاده می‌کند. این دوربین در ثبت جزئیات به‌پای دوربین اصلی نمی‌رسد؛ اما در زمینه‌ی رنگ می‌توان خروجی مشابهی را انتظار داشت؛ البته در محیط‌هایی با کنتراست شدید نوری، گستره‌ی دینامیکی محدود دوربین اولتراواید به‌عنوان پاشنه آشیل آن عمل خواهد کرد.

نمونه عکس اولتراواید گلکسی A54 از خودرو

دوربین سوم یعنی حسگر ۵ مگاپیکسلی که لنز ماکرو با خود به‌همراه دارد در نور کافی و درصورت حفظ فاصله مناسب سوژه از دوربین، عکس‌هایی شارپ و باکیفیت را ثبت می‌کند؛ اما چالش همین‌جاست که پیدا کردن فاصله درست امری حوصله‌سربر خواهد بود. ازاین‌رو نبود فوکوس خودکار در دوربین ماکرو به‌شدت احساس می‌شود.

عکاسی ماکرو با گلکسی A54 از شکاف سنگ
عکاسی ماکرو با گلکسی A54 از قاصدک

دوربین سلفی نیز همانند دوربین ماکرو، درصورت مناسب بودن فاصله عکس‌های باکیفیتی را ثبت می‌کند و به‌خوبی می‌تواند با ثبت طبیعی بافت پوست، عکس‌هایی باکیفیت، پرجزئیات و عاری از پردازش‌های سنگین نرم‌افزاری را دراختیار کاربر قرار دهد.

دوربین سلفی گلکسی A54
دوربین سلفی
دوربین سلفی گلکسی A54 در حالت پرتره
دوربین سلفی - پرتره

دوربین گلکسی A54 در نور کم

عموما دوربین گوشی‌های هوشمند با کاهش نور دچار چالش می‌شوند؛ اما این موضوع برای گلکسی A54 تاحد زیادی صدق نمی‌کند؛ البته تنها برای دوربین اصلی!

بااینکه هنگام عکاسی در نور کم با دوربین اصلی چه Night Mode را فعال بکنید یا نکنید شاهد نویز شدیدی در تصاویر خواهید بود؛ اما حسگر با کاهش سرعت شاتر و عبور نور از لنزهای ثابت شده با OIS، نور کافی برای ثبت جزئیات از محیط را دریافت می‌کند.

با فعال‌شدن Night Mode روشنایی تصاویر افزایش محسوسی پیدا می‌کند و ثبت رنگ‌ها نیز دقیق‌تر می‌شود؛ اما همان‌طور که گفته شد، نویز، مهمان همیشگی عکس‌های خروجی خواهد بود.

نمونه عکس گلکسی A54 در نور کم
دوربین اصلی
نمونه عکس گلکسی A54 در نور کم با فعال بودن نایت مود
دوربین اصلی - نایت مود
عکس گلکسی A54 در نور کم
دوربین اصلی
عکس گلکسی A54 در نور کم با فعال بودن نایت مود
دوربین اصلی - نایت مود

دوربین اولتراواید در محیط‌های تاریک، اعتماد به‌نفس خود را از دست می‌دهد و در ثبت سوژه ناکام می‌ماند. از سوی دیگر این دوربین تنظیم بالانس رنگ‌ها با دوربین اصلی را نیز به‌کلی از یاد می‌برد و عموما عکس‌هایی رنگ‌و‌رو رفته و تهی از جذابیت را تقدیم کاربر می‌کند. به‌بیان ساده‌تر بهتر است با کم شدن نور قید عکاسی با دوربین اولتراواید را بزنید.

نمونه عکس دوربین اولتراواید گلکسی A54 در نور کم
دوربین اولتراواید
نمونه عکس دوربین اولتراواید گلکسی A54 در نور کم و فعال بودن نایت مود
دوربین اولتراواید - نایت مود
عکس دوربین اولتراواید گلکسی A54 در نور کم
دوربین اولتراواید
عکس دوربین اولتراواید گلکسی A54 در نور کم و فعال بودن نایت مود
دوربین اولتراواید - نایت مود

فواصل کانونی مختلف دوربین گلکسی A54

سامسونگ در نرم‌افزار دوربین سه حالت کلی را دراختیار کاربر می‌گذارد: اولتراواید، واید و زوم ۲ برابری که باوجود فقدان دوربین تله‌فوتو، به‌صورت نرم‌افزاری فراهم شده است. با انتخاب زوم ۲ برابری، دوربین حالت‌های دیگری نیز شامل ۴ برابری، ۸ برابری و ۱۰ برابری دراختیارتان خواهد گذاشت که همگی به‌صورت برش دیجیتالی خواهند بود.

زاویه دید دوربین اولتراواید گلکسی A54
دوربین اولتراواید
زاویه دید دوربین اصلی گلکسی A54
دوربین اصلی
زاویه دید دوربین اصلی گلکسی A54 با زوم ۲ برابری
دوربین اصلی - زوم ۲ برابری
زاویه دید دوربین اصلی گلکسی A54 با زوم ۵ برابری
دوربین اصلی - زوم ۵ برابری
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی بدون زوم
دوربین اصلی
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی با زوم ۲ برابری
دوربین اصلی - زوم ۲ برابری
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی با زوم ۵ برابری
دوربین اصلی - زوم ۵ برابری
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی با زوم ۱۰ برابری
دوربین اصلی - زوم ۱۰ برابری

مقایسه دوربین گلکسی A54 با گلکسی A53

به‌منظور سنجش پیشرفت یا پسرفت مجموعه دوربین گلکسی A54 منطقی است که آن را درکنار مدل سال گذشته یعنی گلکسی A53 قرار دهیم.

درشرایط نوری چالش‌برانگیز، گلکسی A54 در حذف نویز ضعیف‌تر از مدل سال قبل عمل می‌کند که این اتفاق در پنل قرمز رنگ پشت تلویزیون‌ها به‌وضوح قابل مشاهده است. علاوه‌براین رنگ‌ها نیز در A54 با کمی اشباع شدن، از حالت طبیعی خارج می‌شوند تا همچنان A53 در پله‌ای بالاتر از مدل سال ۲۰۲۳ قرار بگیرد.

نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی A54 در شرایط نوری چالش‌برانگیز
گلکسی A54
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی A53 در شرایط نوری چالش‌برانگیز
گلکسی A53
برش عکس ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A54 در شرایط نوری چالش‌برانگیز
برش ۱۰۰ درصد
برش عکس ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A53 در شرایط نوری چالش‌برانگیز
برش ۱۰۰ درصد

دوربین اولتراواید A54 درست برعکس سناریو پیشین، با حذف بهتر نویزها، تصویری مطلوب‌تر را دراختیار کاربر می‌گذارد؛ اما سطح جزئیات، گستره دینامیکی، دقت رنگ و روشنایی تصاویر تا حد زیادی یکسان است.

نمونه عکس ثبت شده با دوربین اولتراواید A54 در شرایط نوری چالش‌برانگیز
گلکسی A54
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اولتراواید A53 در شرایط نوری چالش‌برانگیز
گلکسی A53
برش ۱۰۰ درصدی دوربین اولتراواید گلکسی A54 در شرایط نوری چالش‌برانگیز
برش ۱۰۰ درصد
برش ۱۰۰ درصدی دوربین اولتراواید گلکسی A53 در شرایط نوری چالش‌برانگیز
برش ۱۰۰ درصد

با کاهش نور، حسگر جدید به‌یاری گلکسی A54 می‌آید و با ثبت جزئیات بیشتر، عکس‌هایی پرنورتر و قابل‌قبول‌تری را ثبت می‌کند. رنگ‌ها نیز ظاهری باطراوت‌تری به‌خود می‌گیرند که ظاهر کلی عکس‌ها را جذاب‌تر می‌کند. وجود نویز بالا در تصاویر A54 را به‌دلیل عملکرد بهتر در دیگر بخش‌ها را می‌توان نادیده گرفت و از آن چشم‌پوشی کرد. همچنین از صورت «بغض‌یاکریم‌گونه» من نیز صرف‌نظر کنید. چراکه ثابت نگه‌داشتن حالت بدن و صورت برای چند دقیقه کار بسیار دشواری است.

نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی A54 در شرایط نوری ضعیف
گلکسی A54
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی A54 در شرایط نوری ضعیف و فعال بودن نایت مود
گلکسی A54 - نایت مود
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی A53 در شرایط نوری ضعیف
گلکسی A53
نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی A53 در شرایط نوری ضعیف و فعال بودن نایت مود
گلکسی A53 - نایت مود
برش نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A54 در شرایط نوری ضعیف
برش ۱۰۰ درصدی
برش نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A54 در شرایط نوری ضعیف و فعال بودن نایت مود
برش ۱۰۰ درصدی - نایت مود
برش نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A53 در شرایط نوری ضعیف
برش ۱۰۰ درصدی
برش نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A53 در شرایط نوری ضعیف و فعال بودن نایت مود
برش ۱۰۰ درصدی - نایت مود

در ثبت تصویر پرتره، با اینکه گلکسی A53 صورت بهزاد مرعشیان را پرجزئیات‌تر ثبت کرد؛ اما تصویر نهایی به‌دلیل کنتراست بالا به هیچ‌وجه دلنشین نیست. علاوه‌براین رنگ قرمز صندلی‌ها، بالانس رنگی را به‌کلی بهم زده و در ثبت درست رنگ پیرهن بهزاد دچار اشتباه شده است. با تجمیع این مشکلات به‌سادگی می‌توان گلکسی A54 را پیروز رقابت دانست.

نمونه عکس پرتره ثبت شده با دوربین اصلی A54
گلکسی A54
نمونه عکس پرتره ثبت شده با دوربین اصلی A53
گلکسی A53
برش عکس پرتره گلکسی A54
برش ۱۰۰ درصدی
برش عکس پرتره گلکسی A53
برش ۱۰۰ درصدی

در عکس سلفی گلکسی A53 نیز همچنان می‌توان تمایل رنگ‌ها به قرمز را مشاهده کرد. با نگاهی کلی به تصویر با درنظر گرفتن سایه‌هایی نرم‌تر و ثبت دقیق‌تر رنگ‌ها، نمونه عکس گلکسی A54 کیفیت بهتر و مطلوب‌تری را ارائه می‌کند؛ البته نباید از شارپنس بالاتر نمونه عکس A53 صرف‌نظر کرد.

نمونه عکس سلفی ثبت شده با دوربین A54
گلکسی A54
نمونه عکس سلفی ثبت شده با دوربین A53
گلکسی A53
برش دوربین سلفی گلکسی A54
برش ۱۰۰ درصدی
برش دوربین سلفی گلکسی A53
برش ۱۰۰ درصدی

جمع‌بندی و مقایسه گلکسی A54 با رقبا

گلکسی A54 محصولی باارزش و همه فن‌حریف به‌شمار می‌رود؛ اما نه با این قیمت. با نگاهی به بازار و با درنظر گرفتن برچسب قیمتی ۲۰ میلیون تومانی محصول در زمان نگارش بررسی، می‌توان گزینه‌های دیگری چون شیائومی ۱۲، گلکسی A73، شیائومی ۱۳ لایت و حتی Edge 30 فیوژن از موتورولا را درنظر گرفت که از نظر سخت‌افزاری گرفته تا دوربین و بدنه و نمایشگر، چیزی فراتر از A54 را ارائه می‌کنند.

درست است که هیچ‌کدام از محصولات یادشده از پشتیبانی نرم‌افزاری چهارساله بهره نمی‌برند؛ اما نبود تراشه‌ای با قدرت سخت‌افزاری مناسب، از نظر من حتی عملکرد درست A54 در اجرای اندروید ۱۷ (به‌عنوان اخرین نسخه پشتیبانی شده) را زیر سوال می‌برد.

نمایی از قسمت جلویی گلکسی A54

اگر بخواهیم خوش‌بینانه به گلکسی A54 نگاه کنیم، با گوشی هوشمند میان‌رده‌ای طرف هستیم که در کنار ارائه‌ی قدرتی مناسب، دوربینی باکیفیت و ظاهری جذاب، عملکرد درست آن حداقل برای ۴ سال آینده «از سوی شرکت» تضمین‌شده خواهد بود.

درصورتی که درحال‌حاضر از گلکسی A52s یا گلکسی A73 استفاده می‌کنید، با خرید گلکسی A54 چیزی بیشتر از ۲ سال پشتیبانی نرم‌افزاری نصیبتان نخواهد شد؛ چراکه از نظر سخت‌افزاری محصولی تقریبا مشابه را خریداری خواهید کرد؛ اما اگر درحال استفاده از گلکسی A53 هستید با خرید مدل جدید علاوه‌بر بهبود عملکرد، صاحب دوربینی باکیفیت‌تر نیز خواهید شد.

نقاط قوت گلکسی A54

  • عمر باتری عالی
  • طراحی زیبا و پریمیوم
  • پشتیبانی نرم‌افزاری فوق‌العاده
  • رابط کاربری مدرن، نرم و سبک
  • کیفیت صدای مطلوب بلندگوها
  • مجموعه دوربین کارآمد در نور کافی
  • صفحه‌نمایش دقیق و با روشنایی بسیار بالا

نقاط ضعف گلکسی A54

  • قدرت سخت‌افزاری مشابه با مدل ۲ سال پیش
  • عملکرد ضعیف دوربین اولتراواید در تاریکی
  • حاشیه‌های عریض اطراف نمایشگر
  • قیمت بالا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات