گلکسی A55؛ سامسونگ برای درهم‌شکستن رقبا آماده می‌شود

شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
طراحی قسمت جلوی گلکسی A54
سامسونگ‌ به‌زودی گلکسی A55 را به‌عنوان بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی خود رونمایی می‌کند.
تبلیغات

این‌ روز‌ها باتوجه‌به شرایط اقتصادی نامناسب، خرید گوشی‌های پرچم‌دار بسیار دشوار شده است و این محصولات در بازار ایران تا حد زیادی جایگاه خود را به گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی داده‌اند.

گلکسی A54 با برخورداری از طراحی زیبا، عملکرد پردازشی مناسب، دوربین باکیفیت و به‌روزرسانی طولانی‌مدت، گوشی میان‌رده‌ای بود که در بازار ایران بسیار محبوب شد و کاربران زیادی را جذب خودش کرد.

فاصله‌ی چندانی تا رونمایی رسمی جانشین گلکسی A54، یعنی گلکسی A55 نداریم؛ ازاین‌رو، در مقاله‌ی حاضر تمام شایعات مرتبط با میان‌رده‌ی جدید کره‌ای‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تاریخ معرفی گلکسی A55

پنل پشتی گلکسی A54

شایعات تأییدنشده می‌گویند گلکسی A55 سامسونگ در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ۱۴۰۲) روانه‌ی بازار آلمان خواهد شد. احتمالا چند روز قبل از تاریخ یادشده شاهد رونمایی رسمی گلکسی ای ۵۵ خواهیم بود.

سه گوشی گلکسی A52 و گلکسی A53 و گلکسی A54 به‌ترتیب در ۱۷ مارس ۲۰۲۱ (۲۷ اسفند ۱۳۹۹) و ۱۷ مارس ۲۰۲۲ (۲۶ اسفند ۱۴۰۰) و ۱۵ مارس ۲۰۲۳ (۲۴ اسفند ۱۴۰۱) رونمایی شدند.

مشخصات و ویژگی‌های گلکسی A55

گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ در رنگ های مختلف / Samsung Galaxy A55

یکی از تفاوت‌های بزرگ گلکسی A55 با نسل‌های قبلی، بهره‌مندی از طراحی جدید Key Island خواهد بود که اولین‌بار در گوشی‌های گلکسی A15 و گلکسی A25 به‌کار گرفته شد. فریم تخت گلکسی ای 55 احتمالاً از جنس آلومینیوم خواهد بود که حس پریمیوم‌تری به یکی از بهترین گوشی های میان رده دنیا می‌بخشد.

مهم‌ترین قابلیت‌های گلکسی A54 مانند گواهی IP67 و صفحه‌نمایش اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وای‌فای ۶ در گلکسی A55 هم مشاهده خواهند شد.

گفته می‌شود گلکسی A55 به تراشه‌ی اگزینوس ۱۴۸۰ با واحد گرافیکی Xclipse 530 مبتنی‌بر معماری AMD RDNA 2 درکنار حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز خواهد بود.

رندر فاش شده گلکسی A55 نیم رخ و نمایشگر
رندر فاش شده گلکسی A55 در دو رنگ پنل پشتی

بنچمارک‌های اولیه‌‌ی اگزینوس ۱۴۸۰ نشان می‌دهند که این سیستم-روی-چیپ در پردازش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۱۴ و ۲۱ درصد از نسل قبلی قوی‌تر است که بهبود نسلی نسبتاً مناسبی محسوب می‌شود؛ اما از برخی گوشی‌های رقیب ضعیف‌تر است.

گلکسی A55 قرار نیست قوی‌ترین گوشی میان‌رده‌ی دنیا باشد

گلکسی A55 بی‌شک با اندروید ۱۴ راهی بازار خواهد شد. سامسونگ وعده داده است که گوشی‌های جدید سری گلکسی A تا چهار سال به‌روزرسانی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کنند. بدین‌‌ ترتیب، پشتیبانی طولانی‌مدت می‌تواند به فروش بیشتر گوشی و استقبال خریداران کمک کند.

احتمالاً دوربین‌های اصلی و ماکرو گلکسی A55 وضوح ۵۰ و ۵ مگاپیکسلی خواهند داشت؛ اما دوربین فوق‌‌ عریض آن ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود و در پنل جلویی دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نسل قبل حفظ خواهد شد.

گلکسی A55 با باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود که امکان شارژ آن با توان ۲۵ وات وجود خواهد داشت. این در حالی است که بسیاری از رقبا از فناوری شارژ سریع‌تری برای گوشی‌های میان‌رده‌شان استفاده می‌کنند.

قیمت گلکسی A55

وب‌گردی با گلکسی A54

در سال‌های اخیر، قیمت گوشی سامسونگ نه‌تنها در ایران، بلکه تقریباً در اکثر بازارها افزایش یافته است. قیمت گوشی گلکسی A53 و A54 در زمان عرضه ۴۴۹ دلار اعلام شد. انتظار نداریم قیمت گلکسی A55 افزایش چشمگیری پیدا کند.

بسیاری از رقبا، از‌جمله مدل‌های میان‌رده‌ی گوشی شیائومی و گوشی پوکو قیمت‌ رقابتی دارند و پیش‌بینی می‌شود سامسونگ قیمت گلکسی A55 را کمتر از ۵۰۰ دلار تعیین کند.

آیا گلکسی A55 ارزش صبرکردن دارد؟

نمایی از قسمت جلویی گلکسی A54

با‌توجه‌به‌ اینکه گوشی‌های سامسونگ تغییرات نسلی زیادی به‌ خود نمی‌بینند و قیمت گوشی‌ها در شرایط کنونی بازار به‌صورت لحظه‌ای افزایش می‌یابد، کسانی که امروز به گوشی نیاز دارند، بهتر است گوشی مدنظرشان را بخرند. گلکسی A54 یا مدل‌های رقیب، اکثر ویژگی‌های گلکسی A55 را ارائه می‌دهند و برای سال‌ها نیاز کاربر را برطرف می‌کنند.

اگر گلکسی A54 دارید، شاید خرید گلکسی A55 چندان منطقی نباشد

گلکسی A55 در بازار ایران باید با رقبایی مانند پوکو X6 پرو رقابت خواهد کرد که درحال‌حاضر، جزو قدرتمندترین گوشی‌های میان‌رده‌ و بهترین گوشی پوکو محسوب می‌شود و با کاهش تدریجی قیمتش استقبال از آن روبه‌افزایش است.

گلکسی A55 با تکیه‌بر نسخه‌ی جدید رابط کاربری One UI و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت‌، می‌تواند کاربرانی را به‌سمت خود بکشاند که نرم‌افزار را در اولویت قرار می‌دهند. رابط کاربری HyperOS در گوشی‌های پوکو و شیائومی پیشرفت چمشگیری درمقایسه‌با قبل کرده است؛ اما همچنان تا ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری کم‌نقص فاصله دارد.

گلکسی A55 سامسونگ؛ آنچه می‌خواهیم ببینیم

گلکسی A54 موبایلی کم‌نقص است؛ اما هنوزهم جا برای بهبود وجود دارد. درادامه، به نکاتی اشاره می‌کنیم که امیدواریم از میان‌رده‌ی بعدی سامسونگ ببینیم.

کیفیت ساخت مشابه پرچم‌دار

رندر فاش شده گلکسی A55 مدل صورتی نیم رخ و پشت

فریم فلزی، گلکسی A55 را به پرچم‌داران سامسونگ نزدیک‌تر می‌کند. همچنین، ارتقای شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ به گوریلا گلس ویکتوس می‌تواند باعث شود که گوشی‌ عمری فراتر از میان‌رده‌ای معمولی داشته باشد.

ارتقای قابلیت‌های دوربین

عکاسی با گلکسی A54

دوربین‌های اصلی و فوق‌‌ عریض گلکسی A54 سامسونگ عملکرد مناسبی دارند و به‌نظر نمی‌رسد در گلکسی A55 شاهد تحول عظیمی در دوربین‌ها باشیم؛ هرچند امیدواریم گلکسی A55 برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی سری گلکسی S24 را به‌همراه داشته باشد که البته بعید است.

باید دید سامسونگ برای یکی از گوشی‌های مهمش چه برنامه‌هایی در سر دارد. همان‌طور‌که سری گلکسی S24 با تغییرات ظاهری جزئی درمقایسه‌با نسل قبل رونمایی شدند، انتظار داریم این روند در گلکسی A55 نیز حفظ شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات