اریکسون در بریتانیا نیز از اپل شکایت و این شرکت را به نقض پتنت 5G متهم کرد

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اریکسون بر سر پتنت فناوری 5G در بریتانیا نیز از اپل شکایت کرده است. اریکسون درصورت موفقیت در دادگاه، احتمالاً غرامت سنگینی دریافت می‌کند.
تبلیغات

شرکت اریکسون بر سر پتنت‌های مربوط به فناوری 5G شکایت‌های جدیدی علیه اپل مطرح کرده و این بار سراغ نهادهای حقوقی بریتانیا رفته است. براساس گزارش iMore، اسناد فاش‌شده نشان می‌دهد چند پرونده‌ی حقوقی بین اریکسون و اپل درجریان است. ظاهراً اریکسون روز ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) ازطریق شرکت حقوقی Taylor Wessing شکایت جدیدی در دیوان عالی دادگستری انگلستان ثبت کرده است.

اختلاف بین اریکسون و اپل نتیجه‌ی استفاده‌ی شرکت کوپرتینویی از پتنت‌های فناوری 5G در گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ است. مجهزشدن به 5G یکی از تغییرات مهم آیفون در چند سال اخیر بود؛ اما به نظر می‌رسد اپل فناوری 5G به‌کاررفته‌ی خود را ازطریق پتنت‌های اریکسون به دست آورده است. تا همین چند وقت پیش، اپل قراردادی با اریکسون بر سر پتنت‌های 3G و 4G این شرکت داشت. پس از اتمام زمان قرارداد، اریکسون نتوانست قرارداد جدیدی با اپل بر سر فناوری 5G امضا کند.

اریکسون در ۶ منطقه‌ی مختلف از اپل شکایت کرده است و گزارش‌ها می‌گویند سال آینده‌ی میلادی قرار است شاهد برگزاری جلسه‌ی دادگاه این پرونده در ایالات متحده باشیم. اریکسون خواستار ممنوعیت فروش آیفون یا حکم‌های این‌چنینی علیه اپل نیست؛ بنابراین، خطر خیلی بزرگی اپل را تهدید نمی‌کند. بااین‌حال اریکسون درصورت موفقیت در پرونده، می‌تواند غرامت سنگینی از اپل بگیرد. اپل میلیون‌ها آیفون 5G عرضه کرده است و احتمال دارد دادگاه این شرکت را به‌ازای فروش هر واحد آیفون ۵ دلار جریمه کند.

اپل احتمالاً در اواخر تابستان امسال گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را با تغییراتی عمده رونمایی می‌کند. طبق شایعه‌ها، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های اپل به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند و با بریدگی نمایشگر خداحافظی می‌کنند. اپل شاید فروش آیفون مینی را متوقف و آن را با آیفون مکس جایگزین کند. ناگفته نماند به‌دلیل بروز مشکلاتی در زنجیره‌ی تأمین، احتمال دارد اپل در ابتدا گوشی‌های جدید خود را به‌صورت محدود روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات