مایکروسافت ابزار جدید مدیریت پروژه Outlook Spaces را در نسخه آزمایشی منتشر کرد

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت ابزار مدیریت پروژه‌‌ی جدیدی به‌نام Outlook Spaces منتشر کرد که اکنون در حالت آزمایشی قرار دارد و به‌زودی نسخه‌ی نهایی آن آماده می‌شود.
تبلیغات

اولین پیش‌نمایش‌ها از ابزار مدیریت پروژه‌ی جدید مایکروسافت به‌نام Outlook Spaces در ماه فوریه در یک ویدئو فاش شد. این ابزار که به‌صورت یک قابلیت تحت وب برای کاربران عرضه می‌شود، مدیریت پروژه‌ها را در ساختاری آسان برای کاربران ممکن می‌کند. از ویدیوهای افشاشده اینگونه برداشت شد که ابزار تحت وب ردموندی‌ها به کاربر امکان می‌دهد تا محتوا را در یک محیط شبیه به بوم وارد کنند. سپس مدیریت وظایف، ایمیل‌ها، رخدادهای تقویم و دیگر موارد ازطریق همان ابزار تحت وب ممکن می‌شد. قابلیت جدید ردموندی‌ها به‌نام Project Moca هم شناخته می‌شود.

یک کاربر توییتر اخیرا گزارش داد که قابلیت تحت وب مدیریت پروژه، اکنون برای کاربران اوتلوک به‌صورت آزمایشی (بتا) دردسترس قرار دارد. البته کاربران تجاری اوتلوک از مدتی پیش قابلیت استفاده‌ی آزمایشی از ابزار Outlook Spaces را داشتند، اما اکنون شرکت تلاش می‌کند تا قابلیت را برای کاربران بیشتر، خصوصا مصرف‌کننده‌ها، ارائه کند. برای آزمایش ابزار جدید می‌توانید در اوتلوک وارد بخش اعلان‌ها شوید. اگر بنر اطلاع‌رسانی با عبارت Bring it all together with Project Moca را مشاهده کردید، یعنی ابزار مدیریت پروژه به‌صورت آزمایشی دردسترس شما قرار دارد.

مایکروسافت Outlook Spaces
مایکروسافت Outlook Spaces
مایکروسافت Outlook Spaces
مایکروسافت Outlook Spaces

قابلیت جدید مایکروسافت، رویکرد جالبی را برای مدیریت پروژه در پیش می‌گیرد. در این ابزار می‌توان پروژه‌ها را به دو صورت مدیریت کرد. یکی از روش‌ها به شما امکان می‌دهد تا محتوا را در محیطی شبیه به بوم، موسوم به Space وارد کرده یا با استفاده از برنامه‌‌ی هفتگی (Weekly plan)، وظایف را مدیریت کنید. به‌علاوه، می‌توان تا سه مخاطب را بدون نیاز به ارسال اعلان، به پروژه اضافه کرد. ابزار جدید ردموندی‌ها‌، الگوهای پیش‌فرضی برای مدیریت پروژه دارد که تحت عناوین Project plan, Meal plan, Personal wellness یا Covid-19 preparedness دردسترس قرار دارند.

ظاهرا ابزار جدید مدیریت پروژه مایکروسافت، قابلیت هماهنگی با ابزارها و نرم‌افزارهای دیگر شرکت را هم دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به To Do اشاره کرد. Outlook Spaces همچنین قابلیتی موسوم به Bucket دارد که گروه‌بندی کارت‌ها را ممکن می‌کند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به اضافه کردن فهرست وظایف از To Do با کشیدن و رها کردن اشاره کرد. اضافه کردن فایل از OneDrive، اضافه کردن کارت آب‌وهوا، اهداف و موارد مشابه، از قابلیت‌های دیگر ابزار مدیریت پروژه‌ی تحت وب مایکروسافت هستند. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از منوی سه نقطه‌ای، هر کارت مدنظر خود را به گروه‌بندی دیگری منتقل کنند. پنلی به‌نام Activity هم در سمت راست پنجره قرار دارد که امکان اضافه کردن رخداد یا پیام‌های ایمیل به بوم را به کاربر می‌دهد.

ابزار جدید مدیریت پروژه‌ی مایکروسافت، به‌طور کلی مدیریت وظایف گوناگون و یادآورها را در رویکردی منسجم برای کاربر ممکن می‌کند. دانش‌آموزان و دانشجویان، کارمندان، مدیران و هر دسته‌ای از کاربران که نیاز به مدیریت پروژه در ابعاد کوچک و متوسط داشته باشند، از قابلیت‌های Outlook Spaces بهره خواهند برد. درنهایت ردموندی‌ها هنوز برنامه‌ای جدی برای رونمایی رسمی ابزار جدید ندارد. به‌علاوه هنوز مشخص نیست که آیا ابزار محدود به کاربران آفیس ۳۶۵ خواهد بود یا به‌صورت عمومی هم دردسترس قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات