چگونه هوش مصنوعی فایرفلای را به فتوشاپ اضافه کنیم؟

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
adobe firefly
برای استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ، باید ابزارهای ادوبی فایرفلای را به این سرویس اضافه کنید تا بتوانید کارهای حرفه‌ای انجام دهید.
تبلیغات

هوش مصنوعی! احتمالاً این عبارت پرتکرارترین واژه‌ی دنیای فناوری در سال‌های اخیر بوده است. بسیاری از شرکت‌ها، با معرفی فناوری‌های توسعه‌یافته‌ی خود با هوش مصنوعی، تغییر و تحولات بسیاری را ایجاد کرده‌اند.

بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دنیای فناوری، پس از معرفی هوش مصنوعیChatGPT به تکاپو افتاند و یکی پس‌ از دیگری، از مدل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی خود رونمایی کردند. یکی از این شرکت‌ها، ادوبی، توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار فتوشاپ است که حدود یک سال پیش از مجموعه ابزار‌های هوش مصنوعی خود با نام فایرفلای رونمایی کرد.

هوش مصنوعی مشکی نیم رخ لوگو ادوبی Adobe

ادوبی قصد دارد مجموعه ابزارهای فایرفلای را به سرویس‌ها و نرم‌افزارهای خود اضافه کند تا کاربران با از استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ بتوانند کارهایشان را حرفه‌ای‌تر انجام دهند. البته، هم‌اکنون نیز با استفاده از برخی روش‌ها می‌توان ادوبی فایرفلای را امتحان و از امکانات آن استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم ادوبی فایرفلای را معرفی کنیم و نحوه‌ی استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ را توضیح دهیم، با زومیت همراه باشید.

هوش مصنوعی Adobe Firefly چیست و چه مزایایی برای کاربران دارد؟

شرکت ادوبی در اواخر ماه مارس سال ۲۰۲۳ میلادی، از مجموعه ابزار‌های ادوبی فایرفلای رونمایی کرد. مجموعه نرم‌افزار‌های مذکور، با هوش مصنوعی توسعه یافته‌اند و به‌زودی با سرویس‌ها و ابزارهای مطرح این شرکت از جمله فتوشاپ، پریمیر، ایلاستریتور و سایر سرویس‌ها ادغام می‌شوند.

اکنون، برخی ابزار‌های ادوبی فایرفلای از جمله Text to Image و Generative Fill در دسترس هستند و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. ابزار Text to Image برای تبدیل دستورات متنی به تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ دقیقاً همان چیزی که هوش مصنوعی میدجورنی انجام می‌دهد. ابزار Generative Fill هم برای حذف المان‌ها و جایگزینی المان‌های جدید در تصاویر به کار می‌رود. Generative Fill همان ابزاری است که کار طراحان و گرافیست‌ها را آسان‌تر کرده است و احتمالاً تاکنون نحوه‌ی استفاده از آن را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید.

نحوه استفاده از ابزار generative-fill در فتوشاپ
نتیجه ویرایش با ادوبی فایرفلای

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • افزایش سرعت: با اضافه‌شدن ابزار‌های یادشده به فتوشاپ، سرعت کار گرافیست‌‌ها برای طراحی افزایش می‌یابد و به‌صورت بهینه‌تر می‌توانند از زمان خود استفاده کنند.
  • افزایش دقت کار: استفاده از این ابزار‌ها به طراحان کمک می‌کند که دقت بیشتری در هنگام کار داشته باشند و پروژه‌های خود را با کیفیت بالا و کمترین خطا انجام دهند.
  • انجام کار‌های حرفه‌ای: ابزار‌های هوش مصنوعی ادوبی، به خوبی آموزش دیده‌اند و توانایی ایجاد طرح‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای را دارند. در نتیجه، این ابزار‌ها به شما کمک می‌کنند تا طرح‌های حرفه‌ای مانند تصویر بالا ایجاد کنید.

در ادامه، نحوه‌ی استفاده از نسخه‌ی وب مجموعه ابزارهای ادوبی فایرفلای و همچنین اضافه کردن آن‌ها به فتوشاپ را آموزش می‌دهیم.

نحوه استفاده از نسخه‌ وب هوش مصنوعی فایرفلای

ادوبی امکان استفاده از نسخه‌ی وب ابزار‌های هوشی مصنوعی فایرفلای را فراهم کرده است. شما با مراجعه به بخش Generative-AI در سایت ادوبی یا کلیک روی دکمه‌ی زیر، به‌صورت آنلاین می‌توانید به ابزار‌های هوش مصنوعی این شرکت دسترسی داشته باشید.

البته برای وارد شدن به سایت ادوبی و استفاده از این ابزار‌ها، باید IP دستگاه خود را با VPN یا از طریق تنظیم DNS جدید، تغییر دهید. برای تنظیم DNS جدید، مقاله‌ی راهنمای تغییر DNS در ویندوز ۱۰ را بخوانید.

پس از مراجعه به بخش Adobe Firefly در سایت ادوبی، می‌توانید از ابزارهای Text to Image و Generative Fill استفاده کنید، اما ابتدا نیاز دارید تا وارد حساب کاربری خود شوید؛ بنابراین اگر از قبل حسابی ندارید، باید اکانت جدیدی برای خودتان بسازید.

صفحه اصلی وب سایت ادوبی فایرفلای

بعد از اینکه وارد اکانت خود شدید، می‌توانید با هر اکانت به تعداد محدودی از امکانات فایرفلای استفاده کنید. تعداد دفعات در نظر گرفته‌شده برای هر اکانت حدود ۲۰ الی ۲۵ بار است. بعد از این تعداد، باید نسخه‌ی پریمیوم ادوبی فایرفلای را تهیه کنید.

چگونه هوش مصنوعی فایرفلای را به فتوشاپ اضافه کنیم

بسیاری از کاربران ایرانی از نسخه‌ی کرک‌شده فتوشاپ استفاده می‌کنند؛ بنابراین در مسیر فعال‌سازی هوش مصنوعی فتوشاپ با مشکلاتی روبه‌رو هستند. ادوبی از شهریور ۱۴۰۲ امکان استفاده از فایرفلای روی نسخه‌های کرکی را از بین برده است و تنها دارندگان نسخه‌های رسمی می‌توانند از آن استفاده کنند؛ بنابراین اگر روشی که در ادامه توضیح دادیم برایتان کار نکرد، به‌ناچار باید با روش آنلاین از فایرفلای استفاده کنید.

  • بعد از نصب فتوشاپ نسخه 24.6 به بالا، باید وارد حساب کاربری خود در فتوشاپ شوید. ناگفته نماند که برای واردشدن به اکانت فتوشاپ، باید در وبسایت ادوبی حساب کاربری داشته باشید.
  • مانند تصویر زیر، در سربرگ‌، ابزار Help و در ادامه Sign in را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که به علت تحریم‌ها، کاربران ساکن ایران نمی‌توانند در حساب کاربری خود در فتوشاپ وارد شوند. در نتیجه، باید شبکه‌ی DNS جدید خود را تنظیم یا از VPN استفاده کنید.
لاگین کردن به حساب کاربری در فتوشاپ
  • پس از وارد شدن به حساب کاربری خود در سایت ادوبی، فایل فتوشاپ را ببندید و VPN خود را خاموش کنید.
  • در نهایت باید روی فایل فایرفلای کلیک راست و گزینه‌‌ی run as administrator را انتخاب کنید.
  • پس از اضافه کردن فایرفلای به فتوشاپ، یک نوار مطابق تصویر زیر به پروژه‌ها اضافه می‌شود. این نوار ابزار به شما کمک می‌کند تا به آسانی بخش‌هایی از تصویر را انتخاب و با ابزارهای فایرفلای آن را حذف یا بخشی را به آن اضافه کنید. برای دریافت فایل فایرفلای می‌توانید از دکمه‌ی زیر استفاده کنید.
ابزار Generative fill در فتوشاپ
  • در کادر مشخص‌شده‌ی تصویر بالا، دستورات خود را به‌صورت متن وارد کنید و گزینه‌ی Generate را بزنید تا فتوشاپ تغییرات مدنظرتان را اعمال کند.

متأسفانه استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ در ایران به‌دلیل سیاست‌های سختگیرانه شرکت ادوبی با مشکلاتی روبه‌رو است که در این بین روش آنلاین نیز نمی‌تواند پاسخگوی کاربران حرفه‌ای باشد. آیا شما تاکنون از هوش مصنوعی فایرفلای استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات