بهترین سایت و برنامه حذف صدای خواننده از آهنگ

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
هدفون Audio Technica ATH M50X
حذف صدای خواننده از آهنگ ممکن است دلایل متعددی داشته باشد؛ با توجه به آنچه مدنظر خودتان است می‌توانید از ابزارهای معرفی‌شده در این مقاله کمک بگیرید.
تبلیغات

حذف صدای خواننده از موزیک کار آسانی است. اگر می‌خواهید صدای خواننده را از موزیک حذف کنید و برای مثال برای خودتان یک بیت کارائوکی درست کنید تا رویش آواز بخوانید، ابزارها و برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

در گذشته حذف صدای خواننده از یک قطعه صوتی یک فرایند دستی بود که بر کیفیت نهایی تأثیر می‌گذاشت؛ اما اکنون به لطف نرم‌افزارهای مدرن، حتی اگر تجربه‌ای در زمینه ویرایش صدا نداشته باشید، می‌توانید به‌راحتی آهنگ موردعلاقه خودتان را از وکال جدا کنید. تکنیک‌های مختلف حذف صدا از جمله لغو صدا و فاز، پیکربندی اکولایزر و به‌ویژه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به شما در این کار کمک خواهند کرد.

ایجاد آهنگ‌های کارائوکه یکی از رایج‌ترین دلایل حذف آواز از یک آهنگ است. بااین‌حال همچنان ممکن است دلایل دیگری برای این کار داشته باشید. درهرصورت باید بدانید که حذف صدای خواننده از آهنگ، با توجه به مورد استفاده شما و درصورت عدم رضایت خواننده، می‌تواند نقض‌کننده قوانین کپی‌رایت باشد.

فهرست مطالب

بهترین سایت های برداشتن صدای خواننده از آهنگ به صورت آنلاین

یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌ها برای حذف صدا از موزیک، استفاده از ابزارهای آنلاین است. با جستجوی ساده به تعداد زیادی از وب‌سایت‌های آنلاین برمی‌خورید که هر یک با ارائه امکانات متفاوت در خدمتگزاری آماده هستند. یکی از معروف‌ترین سرویس‌ها LALAL.AI است. وب‌سایت Moises که در دو نسخه اندروید و iOS نیز موجود است، گزینه جذابی است. وب‌سایت MyEdit هم ساده‌ترین ابزاری است که می‌توانید پیدا کنید.

۱. ابزار آنلاین AudioDirector برای حذف صدای خواننده از آهنگ

AudioDirector یکی از این ابزارهای آنلاین ساده برای حذف صدای خواننده است که استفاده از آن کاملاً رایگان است. از این وب‌سایت دیدن کنید و با دنبال کردن مراحل زیر به سرعت به بیت جذاب خود برسید.

سایت MyEdit حذف صدای خواننده از آهنگ
وب‌سایت MyEdit
  • با آپلود یک فایل MP3، WAV، FLAC یا M4A شروع کنید. مدت زمان آهنگ باید کمتر از ۱۰ دقیقه و حجم فایل کمتر از ۱۰۰ مگابایت باشد.
  • اجازه دهید هوش مصنوعی کار را انجام دهد. یک الگوریتم قدرتمند هوش‌ صدای خواننده را از آهنگ جدا می‌کند. این فرایند ممکن است چند ثانیه طول بکشد.
  • در قسمت Vocal Volume می‌توانید صداها را به‌طور کامل حذف کنید یا میزان حجم صدا را به کمک نوار لغزنده تنظیم کنید. برای حذف کامل صداها مطمئن شوید که میزان صدا روی 30dB- تنظیم شده است.
  • در انتهای صفحه اگر روی Format کلیک کنید چند گزینه بیشتر در اختیار خواهید داشت.
  • وقتی از همه چیز راضی بودید به کمک دکمه آبی‌رنگ Download که در گوشه پایینی سمت راست قرار دارد، آهنگ خالی خودتان را دریافت کنید.

◀ من زیاد از عملکرد این ابزار راضی نبودم چون همچنان صدای خواننده قابل تشخیص بود؛ به‌خصوص اگر با هدفون به آهنگ گوش کنید، تجربه چندان رضایت‌بخشی نخواهید داشت. البته فراموش نکنید این موضوع تا حد زیادی به کیفیت فایلی که آپلود می‌کنید هم بستگی دارد.

۲. وب‌سایت LALAL.AI برای حذف صدای خواننده از آهنگ

LALAL.AI بهترین و هیجان‌انگیزترین انتخاب موجود است. با کمک آن می‌توانید صداها را در هر آهنگی حذف کنید و یک آهنگ با کیفیت دستگاهی را برای استفاده بیشتر به عنوان موسیقی پس‌زمینه در ارائه‌ها، ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی، کارائوکه، تمرین و غیره استخراج کنید.

LALAL.AI یک سرویس حذف‌کننده صدا و جداسازی منبع موسیقی پیشرفته است که برای استخراج سریع، آسان و دقیق اجزای صوتی مختلف یک فایل صوتی استفاده می‌شود. به کمک این ابراز می‌توانید بدون افت کیفیت به حذف صدای خواننده، ساز، درام، باس، پیانو، گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک بپردازید.

برای حذف وکال از هر موزیکی با LALAL.AI، این مراحل را دنبال کنید:

سایت lalal.ai حذف صدای خواننده از آهنگ
وب‌سایت LALAL.AI
  • LALAL.AI را در مرورگر خود باز کنید.
  • برای آپلود فایل صوتی یا ویدیویی خود، روی Select Files کلیک کنید. اگر موزیک خاصی درحال پخش است اما اسم آن را نمی‌دانید یا موفق نمی‌شوید آن را پیدا کنید از بهترین برنامه های تشخیص آهنگ در حال پخش کمک بگیرید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا پردازش تمام شود.
  • در صفحه بعدی دو فایل صوتی به شما داده می‌شود که یکی وکال موزیک به‌صورت جداگانه و دیگری آهنگ بدون صدای خواننده است.
  • علاوه‌بر حدف صدای خواننده می‌توانید از پنل سمت چپ مواردی مانند درام، باس، صدا، نویز و غیره را نیز از فایل اصلی جدا کنید. هیجان‌انگیز است، نه؟

◀کیفیت به‌دست آمده به کمک این سرویس قابل قبول و مطلوب است. با توجه به گزینه‌هایی که ارائه می‌دهد، انتخاب معقولی است. برای دریافت فایل‌ها حتما باید در سایت عضو شوید. اما مشکل اصلی اینجا است که بدون خرید اشتراک نمی‌توانید فایلتان را دانلود کنید و فقط می‌توانید به‌صورت آنلاین به آن گوش دهید. اما همیشه راهی برای رسیدن به آنچه می‌خواهید، وجود دارد.

اگر اصرار دارید که حتماً فایل صوتی را روی دستگاهتان دریافت کنید، می‌توانید افزونه‌های دانلود صدا از وب‌سا‌یت‌ها یا افزونه IDM را برای کروم امتحان کنید.

۳. phonicmind

هوش مصنوعی پیشرفته PhonicMind

هوش مصنوعی پیشرفته PhonicMind موسیقی را در سطح عمیق درک می‌کند تا بهترین عملکرد را در جداسازی صدای خواننده از موزیک انجام دهد.

Deep Learning برای تعلیم هوش مصنوعی PhonicMind استفاده می‌شود. یعنی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و با سرعت بالا به موسیقی گوش می‌دهد تا عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

PhonicMind می‌تواند سریع و آسان آواز را از هر آهنگی حذف کند پس از آپلود آهنگ، تنها ۱ دقیقه طول می‌کشد تا جداسازی صدا، اینسترومنتال، بیس و غیره اجرا شود.

بهترین برنامه آیفون حذف صدای خواننده از آهنگ

با اینکه در گوشی هم می‌توانید از سرویس‌های آنلاین برای حذف وکال از آهنگ استفاده کنید، اما شاید کمک گرفتن از یک اپ برایتان راحت‌تر باشد. دراین‌صورت می‌توانید اپ‌های معرفی‌شده در ادامه مقاله را بررسی کنید.

۱. اپلیکیشن Moises

به کمک اپ Moises می‌توانید صدای خواننده و سازها را از هر آهنگی جدا کنید و تجربه جالبی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است را کشف کنید.

جداسازی صوتی AI اجازه می‌دهد؛ آواز، درام، گیتار، باس، پیانو و سایر سازها را به‌راحتی در هر آهنگی جدا کنید. همچنین می‌توانید برای تمرین بخش‌های خاصی از آهنگ، زمان شروع و پایان موسیقی را کنترل و انتخاب کنید.

برنامه Moises یک برنامه محبوب و حرفه‌ای است که با امکانات فراوان به کمک دانشجویان و معلمان موسیقی، درامرها، خوانندگان، نوازندگان گیتار، پیانیست‌ها، علاقمندان به کارائوکه، سازندگان محتوای رسانه‌های اجتماعی و بسیاری دیگر آمده است.

اپلیکیشن Moises حذف صدای خواننده از موزیک
اپلیکیشن Moises

کار با Moises در ۴ مرحله‌ی ساده قابل انجام است:

  • آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن را آپلود کنید. می‌توانید آهنگ را از گوشی خود یا یک URL عمومی آپلود کنید.
  • هوش مصنوعی Moises آوازها و سازها را به ۲، ۴ یا ۵ آهنگ جدا می‌کند. همچنین ضرب‌آهنگ و آکورد را تشخیص می‌دهد.
  • پس از اینکه هوش مصنوعی آهنگ‌ها را جدا کرد، زمان ویرایش شما می‌رسد. شما می‌توانید تک‌تک آهنگ‌ها را هر طور که می‌خواهید دستکاری کنید، صدا را کنترل کنید، یا صداها و سازها را با یک کلیک بی‌صدا کنید.
  • درنهایت فایل ایجادشده را دانلود کنید.

امکانات نسخه رایگان برنامه محدود است اما می‌تواند پاسخگوی نیاز افراد غیرحرفه‌ای باشد. در نسخه رایگان شما می‌توانید در هر ماه ۵ پردازش جداسازی صوتی هوش مصنوعی(مدت زمان هر فایل ۵ دقیقه) انجام دهید.

۲. اپلیکیشن Remove Vocals

Remove Vocals برنامه‌ای است که بازخورد خوبی از کاربران دریافت کرده است. به کمک این برنامه می‌توانید وکال و ضمایم موزیک و موزیک ویدیوها را جدا و استخراج کنید یا حتی آن ها را با موارد دیگری جایگزین کنید.

این اپلیکیشن رابط کاربری ساده‌ای دارد که هیچ کدام از مراحل شما را سردرگم نخواهد کرد.

اپلیکیشن Remove Vocals برای حذف صدای خواننده از موزیک
اپلیکیشن Remove Vocals

۳. اپلیکیشن Vocal Separator

 اپلیکیشن Vocal Separator
اپلیکیشن Vocal Separator

اپلیکیشن Vocal Separator به‌صورت حرفه‌ای برای کاربران iOS توسعه یافته است تا سرعت و سازگاری بالایی را تجربه کنند. این اپ گزینه‌های زیادی برای ویرایش موسیقی و حذف آواز ارائه می‌دهد. می‌توانید از ویژگی audio remixing برای ایجاد فایل‌های صوتی منحصر‌به‌فرد استفاده کنید.

Vocal Separator در کنار عملکرد حذف صدا، می‌تواند صدا را هم بدون نقص تغییر دهد. شما به کمک گزینه voice changer می‌توانید صدای انسان را هنگام ضبط تغییر دهید.

می‌توانید صدا را از فایل‌های ویدئویی استخراج و آن را با این ابزار ویرایش کنید. البته درنظر داشته باشید در‌صورت ویرایش فایل‌های سنگین، ممکن است رابط کاربری این ابزار گیر کند یا کند شود.

بهترین برنامه اندروید حذف صدای خواننده از آهنگ

با اینکه در گوشی هم می‌توانید از ابزارهای آنلاین برای حذف وکال از آهنگ استفاده کنید، اما ممکن است که کمک گرفتن از یک اپ برایتان راحت‌تر باشد. دراینصورت می‌توانید اپ‌های زیر را امتحان کنید. آهنگ خام خودتان را دریافت کنید و با بهترین موزیک پلیرهای اندروید به آن گوش دهید.

۱. اپلیکیشن Moises

بله، درست می‌بینید! اپلیکیشن قدرتمند Moises در نسخه اندروید یکی از بهترین اپ‌ها برای جداسازی وکال از آهنگ است که کار خود را با کیفیت مناسبی انجام می‌دهد.

به کمک این اپ تنها با یک کلیک می‌توانید صدای خواننده، وکال پس‌زمینه، درام، گیتار، باس، پیانو و سایر سازها را در هر آهنگی جدا کنید و سازها و فایل وکال را به شکل جداگانه دریافت کنید. روش استفاده از نسخه اندروید برنامه، درست مثل نسخه آیفون است:

 اپلیکیشن Moises برای حدف صدا خواننده آهنگ
 اپلیکیشن Moises برای حدف صدا خواننده آهنگ
 اپلیکیشن Moises برای حدف صدا خواننده آهنگ
  • آهنگ مدنظرتان را انتخاب کنید و آن را آپلود کنید. می‌توانید آهنگ را از گوشی خود یا یک URL عمومی آپلود کنید.
  • کمی صبر کنید تا هوش مصنوعی Moises آوازها و سازها را به ۲، ۴ یا ۵ آهنگ جدا کند.
  • پس از اینکه آهنگ‌ها جدا شدند، زمان ویرایش می‌رسد. شما می‌توانید تک‌تک آهنگ‌ها را هر طور که می‌خواهید دستکاری کنید، صدا را کنترل کنید، یا صداها و سازها را با یک کلیک بی‌صدا کنید.
  • درنهایت فایل ایجادشده را دانلود کنید.

اگر از وب‌سایت Moises استفاده می‌کنید یا این برنامه روی دستگاه‌های دیگرتان نیز نصب است، موزیک‌هایتان در تمامشان همگام‌سازی خواهد شد.

۲. اپلیکیشن SplitHit

با روش حذف صدای پیشرفته SplitHit می‌توانید از هر آهنگی برای ساختن کارائوکه استفاده کنید.

به کمک این برنامه می‌توانید هر آهنگی را تقسیم کنید و آهنگ‌های جداگانه را ذخیره کنید تا ریمیکس‌ها و مش‌آپ‌های قدرتمندی ایجاد کنید. با فناوری هوش مصنوعی این برنامه می‌توانید هر آهنگی را به وکال، پیانو، باس، درام و سایر آلات موسیقی (گیتار/کیبورد) تقسیم کنید. فایل سازهای جدا‌شده را با کیفیت بالا ذخیره کنید و یک ریمیکس شگفت‌انگیز ایجاد کنید.

 اپلیکیشن SplitHit برای حذف صدای خواننده از موزیک
 اپلیکیشن SplitHit برای حذف صدای خواننده از موزیک
 اپلیکیشن SplitHit برای حذف صدای خواننده از موزیک

کافی است که فایل mp3 را آپلود کنید و با حذف وکال، یک آهنگ بَک‌تِرَک باکیفیت ایجاد کنید. می‌تواید صدای خوتان را در حال آواز خواندن ضبط کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای اینکه هنگام خواندن دقیق‌تر باشید، این امکان وجود دارد که در حین ضبط، صدای خواننده اصلی را بشنوید و درنهایت صدا را به‌طور کامل حذف کنید.

همچنین به کمک ابزار تقویت صدا و اکولایزر قدرتمند SplitHit می‌توانید تجربه‌ای جدید از کیفیت داشته باشید.

۳. اپلیکیشن unMix

درحالی‌که تعدادی از برنامه‌های موجود در گوگل پلی از فناوری هوش مصنوعی قدیمی و کم‌کیفیت استفاده می‌کنند، unMix از هوش مصنوعی آموزش‌دیده با کیفیت بالا استفاده می‌کند تا نتایج مطلوبی ارائه دهد.

به کمک این اپ علاوه‌بر اینکه می‌توانید صدای خواننده را از حذف و جدا کنید، می‌توانید درامز، بیس و بیت هر ترک را هم با استفاده از هوش مصنوعی استخراج کنید. فایل نهایی را به‌راحتی در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره کنید یا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

این برنامه ببرای نوازندگان، دی جی‌ها و سازندگان کاور مفید خواهد بود.

بهترین برنامه حذف صدای خواننده از آهنگ برای کامپیوتر

با اینکه توصیه می‌کنیم روی کامپیوترتان هم از وبسایت‌های آنلاین کمک بگیرید، اما نمی‌توانیم حرفه‌ای بودن و امکانات فراوان برنامه‌های ویندوزی را در حذف کردن صدای خواننده از موزیک، منکر شویم.

۱. برنامه AudioDirector برای ویندوز

برنامه AudioDirector برای ویندوز | حذف وکال از آهنگ
برنامه AudioDirector

AudioDirector یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارهایی است که برای ضبط و ویرایش کلی صدا استفاده می‌شود. حتی اگر تجربه ویرایش صدا را نداشته باشید، همچنان می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

در این برنامه ویندوزی می‌توانید با یک فرآیند سه‌مرحله‌ای ساده که کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد، صداها را حذف کنید یا وکال‌ها را جدا کرده و به‌عنوان یک آهنگ جدید ذخیره کنید یا صدای وکال را در آهنگ تغییر دهید. همچنین می‌توانید صدای سازهای یک آهنگ را حذف کرده و تغییر دهید.

با وجود ابزارهای ضبط و ویرایش صدا در سطح حرفه‌ای، AudioDirector یک رابط بصری تمیز دارد.

ابزارها و جلوه‌های بازیابی صدا که برای بهبود صدا استفاده می‌شوند، این برنامه را به یک نرم‌افزار ایده‌آل برای ایجاد یک نسخه کارائوکه از آهنگ دلخواه شما تبدیل می‌کنند.

۲. اپ حرفه‌ای Adobe Audition برای مک و ویندوز

حذف وکال آهنگ با Adobe Audition
برنامه Adobe Audition

Adobe Audition یک نرم‌افزار محبوب حذف صدا برای حرفه‌ای‌ها است که برای مک و ویندوز در دسترس قرا دارد. این نرم‌افزار از سال ۲۰۰۳ سابقه بسیار خوبی در بین ویرایشگرهای صوتی پیدا کرده است. Adobe به طور مرتب این محصول را به‌روز می‌کند ‌و اطمینان می‌دهد که کاربرانش به بالاترین کیفیت صدای ممکن و آخرین ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

این نرم‌افزار با جدا کردن زیر و بم‌های مختلف در آهنگ، صداها را حذف می‌کند، سپس به شما اجازه می‌دهد فرکانس‌هایی را که می‌خواهید حذف یا انتخاب کنید.

کیفیت آهنگ ساز به کیفیت فایل اصلی بستگی دارد. اگر با یک فایل فشرده کار می‌کنید، حذف وکال با Adobe Audition می تواند چالش‌برانگیز باشد.

این برنامه برای افراد مبتدی کاربر پسند نیست.

۳. برنامه WavePad

برنامه WavePad
برنامه WavePad

WavePad ویرایشگر صوتی با حذف‌کننده صدای داخلی است که می‌توانید از آن برای ایجاد کارائوکه و آهنگ زمینه استفاده کنید. این برنامه با فرمت‌های مختلف فایل‌های صوتی سازگار است. رابط کاربر‌پسند قابل‌توجه‌ترین ویژگی WavePad است و افراد در سطح متوسط مشکلی با استفاده از این نرم‌افزار نخواهند داشت.

ویژگی vocal reduction یا کاهش صدای این برنامه در دسته افکت‌ها قرار می‌گیرد. می‌توانید از آن برای تغییر موقعیت حرکت آهنگ با حفظ درام، بیس و سایر فرکانس‌های پایین استفاده کنید. توجه داشته باشید که تنظیمات فرکانس پیش‌فرض ممکن است صداها را به‌طور کامل حذف نکند. اگر پس از استفاده از کاهش صدای پیش‌فرض، صداها همچنان قابل شنیدن هستند، باید با تنظیمات فرکانس بازی کنید که ممکن است زمان‌بر باشد.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین برنامه حذف صدای خواننده از آهنگ برای آیفون چیست؟

    برنامه‌هایی که در مقاله اشاره شد به‌اضافه برنامه Vocal Extractor بهترین برنامه آیفون حذف صدای خواننده از آهنگ هستند.

  • بهترین سایت و برنامه حذف صدای خواننده از آهنگ چیست؟

    Moises که در دو نسخه اندروید و iOS وجود دارد و با مرورگر به‌شکل آنلاین نیز قابل دسترس است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای حذف وکال از آهنگ است.

    وب‌سایت LALAL.AI هم گزینه خوبی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات