بهترین برنامه های تشخیص آهنگ اندروید و آیفون

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
اگر آهنگ جذابی شنیده‌اید و می‌خواهید آن را شناسایی کنید، با مطالعه این مقاله می‌توانید بهترین برنامه های تشخیص آهنگ را امتحان کنید تا موزیک مدنظرتان را پیدا کنید.
تبلیغات

برای همه ما پیش آمده است که در کافه، باشگاه، فروشگاه یا هرجای دیگر، موزیک دلنشینی بشنویم و بخواهیم آن را دانلود کنیم. خوشبختانه اکنون پیداکردن آهنگ‌های مرموز با اطلاعات اندک یا حتی بدون اطلاعات، آسان‌تر از همیشه است. اپلیکیشن‌های شناسایی موسیقی می‌توانند جواب سؤال داغ «این چه آهنگی است؟» را بدهند و به شما کمک کنند نام و هنرمندان هر آهنگی که اتفاقی شنیده‌اید، پیدا کنید.

هدف بهترین برنامه پیداکننده آهنگ، شناسایی آهنگ‌ها براساس ملودی است. به‌جای تسلیم‌شدن، باید یکی از این برنامه‌ها را دانلود و آهنگ دلخواهتان را پیدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که آهنگ را پخش کنید تا برنامه در چند ثانیه آن را پیدا کند.

این برنامه‌ها براساس الگوریتم‌های پیشرفته‌ای کار می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کنند تا نتایج دقیقی ارائه دهند. اگر به‌دنبال بهترین گزینه هستید، در این مقاله از زومیت، چند نمونه از بهترین برنامه‌های تشخیص آهنگ iOS و اندروید (برنامه پیدا‌کننده اهنگ از روی فیلم) و دو سایت آنلاین برای تشخیص آهنگ را برای شما آماده کرده‌ایم.

بهترین برنامه های تشخیص آهنگ

اپلیکیشن Shazam

اپ shazam برای تشخیص آهنگ

در صدر این فهرست، Shazam محبوب‌ترین برنامه‌ بین کاربران آيفون و اندروید است و به‌عنوان بهترین برنامه پیدا‌کننده آهنگ، رابط کاربری ساده و سرعت و دقت مطلوبی دارد.

هر آهنگی که برچسب‌گذاری می‌کنید، در پنل My Music جمع‌آوری می‌شود که به شما امکان می‌دهد تا به اطلاعات زیادی درباره موسیقی دسترسی داشته باشید. می‌توانید به نمونه‌ای گوش دهید، آن را با دیگران به‌اشتراک بگذارید، آن را در اسپاتیفای یا Apple Music باز کنید، موزیک ویدیو را تماشا کنید، موسیقی‌های مرتبط را ببینید و آهنگ‌های دیگری از آن هنرمند را بیابید.

با پنل جست‌وجو می‌توانید آهنگ مدنظرتان را جست‌وجو و به همان صفحه‌ای دسترسی پیدا کنید که انگار آهنگ را با Shazam شناسایی کرده‌اید. همان‌طورکه از برنامه استفاده می‌کنید، بخش Playlists For You با موسیقی‌هایی که سرویس توصیه می‌کند، برایتان ایجاد خواهد شد.

شایان ذکر است این برنامه ویژگی Auto Shazam را ارائه می‌دهد که به‌طور مداوم به موسیقی گوش می‌دهد تا حتی زمانی‌که برنامه را باز ندارید، موسیقی‌ها را شناسایی کند. برای فعال‌کردن این گزینه باید لوگو Shazam را فشار دهید و نگه دارید.

اگر آفلاین هستید، Shazam چیزهایی که می‌شنود، ذخیره می‌کند و سپس وقتی آنلاین شدید، مطابقت را پیدا می‌کند. از‌این‌رو، می‌توانید از شزم به‌عنوان برنامه پیدا‌کننده اهنگ از روی فیلم استفاده کنید.

از سپتامبر ۲۰۱۸، اپل مالک Shazam است و از آن زمان تاکنون، این اپلیکیشن در اندروید و آیفون بدون تبلیغات بوده است. Shazam با میان‌برهایی مانند دستورهای سیری و ورودی Control Center به‌خوبی با iOS ادغام شده است. این به شما اجازه می‌دهد تا حین اجرای فیلمی که می‌خواهید موزسیقی‌اش را بیابید، راحت‌تر عمل کنید.

اپلیکیشن Musixmatch

اپ MUSIXMATCH برای تشخیص آهنگ

Musixmatch یکی از بهترین برنامه پیداکننده آهنگ است که برای ارائه متن موزیک با اسپاتیفای جفت شده است. میوزیکسمچ برنامه‌ای مستقل است که آهنگ‌ها را تشخیص می‌دهد و تمرکز زیادی روی متن موسیقی دارد. در این برنامه، سرعت و دقت پیداکردن موسیقی بسیار مطلوب است.

در تب صفحه اصلی، می‌توانید جدیدترین‌های دنیای موسیقی و نمودارهای برتر موسیقی را مرور کنید. در تب Play نیز، می‌توانید حساب Apple Music یا اسپاتیفای یا Amazon Music خود را متصل کنید تا به آهنگ‌های موجود به‌همراه متنشان گوش دهید.

در تب Contribute، می‌توانید با افزودن متن برای آهنگ‌هایی که هنوز متنی ندارند، همگام‌سازی اشعار با موسیقی یا حتی ترجمه اشعار به زبان دیگر، به سایر کاربران کمک کنید.

بخش شناسایی موسیقی در زیر تب Identify قرار دارد و درست مانند Shazam و SoundHound کار می‌کند. با استفاده از لینک History در بالا سمت راست می‌توانید به آهنگ‌های قبلی دسترسی داشته باشید یا از برگه جست‌وجو برای جست‌وجوی هر موسیقی استفاده کنید.

هنگامی‌که آهنگی را تگ می‌کنید، متن آهنگ بلافاصله شروع به پخش می‌کند. به‌عنوان مزیتی جالب، می‌توانید متن ترجمه‌شده به زبان دیگری را درست زیر کلمات اصلی نمایش دهید. این روشی هوشمندانه برای تمرین یادگیری زبان است.

اپلیکیشن SoundHound

اپلیکیشن SoundHound برای تشخیص آهنگ

هنگامی‌که به‌دنبال برنامه‌ای هستید که آهنگ‌ها را شناسایی کند، SoundHound احتمالاً اولین رقیب Shazam است که پیدا خواهید کرد. به‌عنوان یکی از برنامه‌های برتر پیدا‌کننده آهنگ مجموعه ویژگی‌های اصلی آن مشابه با شزم است؛ اما تفاوت‌هایی وجود دارد.

SoundHound با پشتیبانی از کنترل‌های صوتی کمک بزرگی به کاربرانش می‌کند. گفتن Hey SoundHound به شما امکان می‌دهد تا موسیقی را جست‌وجو کنید، برنامه را پیمایش کنید، شناسایی آهنگ‌ها را شروع کنید و... . این شرکت حتی برنامه دستیار صوتی مستقل ارائه می‌دهد؛ اگرچه دلیل زیادی برای استفاده از آن در‌مقایسه‌با دستیار گوگل یا سیری وجود ندارد.

در بالای برنامه، می‌توانید روی یکی از ژانرها ضربه بزنید تا داغ‌ترین موسیقی را کاوش کنید یا از نوار جست‌وجو برای یافتن آهنگ‌ها، هنرمندان و آلبوم‌ها استفاده کنید. وقتی آهنگی را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که SoundHound پخش‌کننده موسیقی خاص خود را دارد.

پس از برچسب‌زدن آهنگ، می‌توانید آن را بخرید، آن را به موارد دلخواه خود اضافه کنید، متن آن را بخوانید یا ببینید آهنگ از کدام آلبوم آمده است.

نکته جالب این است که SoundHound همچنین از آواز‌خواندن یا زمزمه‌کردن موسیقی برای شناسایی آن پشتیبانی می‌کند. SoundHound به‌واسطه تبلیغات پشتیبانی می‌شود و اگر می‌خواهید آن‌ها را حذف کنید، باید به SoundHound Infinite ارتقا دهید.

اپلیکیشن Genius

Genius برنامه پیداکننده آهنگ دیگری است که صفحه اصلی شلوغ‌تری از رقبای متمرکزتر خود دارد؛ اما برای شناسایی سریع آهنگ‌ها نیز مفید است. کافی است دکمه Identify را فشار دهید تا Genius تمام تلاش خود را به‌کار گیرد و نام آهنگ را همراه با جزئیات آلبوم و هنرمند و متن ترانه فهرست کند. همچنین، اطلاعاتی درباره ویدیوهای یوتیوب و سایر آهنگ‌های موجود در همان آلبوم دریافت خواهید کرد.

این اپ علاوه‌بر شناسایی آهنگ، فید اخبار و مقالات مرتبط با موسیقی و ویدیوهایی را ارائه می‌کند که آخرین اخبار و مصاحبه‌ها و ویژگی‌های موسیقی را شامل می‌شوند. رویکرد همه‌جانبه‌تر این برنامه ممکن است برای کسی که فقط به‌دنبال یافتن آهنگ در حال پخش است، مناسب نباشد؛ اما محتوای اضافی Genius آن را به افزودنی مفیدی برای علاقه‌مندان به موسیقی تبدیل کرده است.

بهترین برنامه های تشخیص آهنگ اندروید

دستیار گوگل

از دستیار گوگل خود بخواهید آهنگ‌هایی را شناسایی کند که در اطراف شما پخش می‌شوند. برای این کار باید Google Assistant در دستگاهتان از پیش فعال باشد. دستیار گوگل فقط می‌تواند آهنگ‌هایی را شناسایی کند که متن دارند.

در تلفنتان دکمه صفحه اصلی را لمس کنید و نگه دارید یا بپرسید Hey Google What’s this song?. اکنون باید اجازه دهید تا به موسیقی شما گوش دهد. می‌توانید آهنگ را پخش کنید یا ملودی آهنگی را زمزمه کنید و بخوانید.

درصورت پخش آهنگ، گوگل اسیستنت نام آهنگ را تعیین می‌کند. می‌توانید آهنگ را به‌اشتراک بگذارید یا ویدیو آن را در یوتیوب تماشا کنید یا آن را به فهرست پخش یوتیوب موزیک اضافه کنید. همچنین، می‌توانید از آن به‌شکل برنامه پیدا‌کننده اهنگ از روی فیلم استفاده کنید.

درصورت زمزمه یا خواندن آهنگ، دستیار گوگل گزینه‌هایی را شناسایی می‌کند که احتمالاً با آن مطابقت‌ دارند. سپس، می‌توانید یکی از آن‌ها را برای مشاهده صفحه نتایج جست‌وجو و گوش‌دادن به آهنگ، خواندن متن موسیقی یا مشاهده موزیک ویدیو انتخاب کنید.

Google App

استفاده از این برنامه به‌اندازه استفاده از دستیار گوگل ساده است. اکتبر ۲۰۲۰، گوگل ویژگی Hum to Search را نیز در برنامه و ویجت گوگل معرفی کرد. Hum to Search مانند هر برنامه موسیقی دیگری است و استفاده از آن بسیار آسان است؛ فقط کافی است موسیقی مدنظرتان را زمزمه کنید تا گوگل آن را پیدا کند. کاربران اپل می‌توانند از این ویژگی به زبان انگلیسی استفاده کنند؛ درحالی‌که کاربران اندروید می‌توانند آهنگ‌های چندین زبان گوناگون را جست‌وجو کنند.

با استفاده از ورودی زمزمه‌شده شما، الگوریتم جست‌وجوی گوگل آهنگ‌های احتمالی که به آهنگتان نزدیک‌تر به‌نظر می‌رسند، شناسایی می‌کند و نتایج را به شما ارائه می‌دهد تا شما گزینه مناسب را انتخاب کنید.

نتایج شامل اطلاعات مربوط به هنرمند و آهنگ، موزیک ویدیوهای مرتبط، کاورها، متن موسیقی و تجزیه‌و‌تحلیل آهنگ است. نگران کیفیت زمزمه خود نباشید؛ چراکه نیازی نیست که کامل باشد، فقط باید به‌اندازه کافی متمایز و واضح باشد. نحوه استفاده از برنامه گوگل برای تشخیص آهنگ به این صورت است:

  • اپلیکیشن گوگل یا ویجت جست‌وجوی گوگل را در گوشی خود باز کنید و روی دکمه میکروفون ضربه بزنید.
  • قبل از اینکه آهنگ را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه زمزمه کنید، روی دکمه Search a Song بزنید یا بپرسید ?What's This Song.

اپ Beatfind Music Recognition

اپ Beatfind Music Recognition برای تشخیص آهنگ

Beatfind Music Recognition برنامه‌ای کاربردی برای شناسایی آهنگ‌ها است که ACRCloud آن را پشتیبانی می‌کند. برنامه به آهنگ در حال پخش گوش می‌دهد و به شما می‌گوید که چیست. سپس، می‌تواند شما را به ویدیو یوتیوب از آن ببرد و لینک آن را در اسپاتیفای یا Deezer به شما ارائه کند و پیش‌نمایشی به شما نشان دهد تا مطمئن شوید آهنگ مناسب را پیدا کرده است. UI این برنامه بسیار عادی است و چیز خاصی ندارد؛ اما استفاده از آن ساده و مؤثر است.

BeatFind همچنین Party Mode دارد که با نور فلش دوربین شما کار می‌کند. تب تاریخچه امکان جست‌وجوی آهنگ‌های قبلی که شناسایی کرده‌اید، برای شما فراهم می‌کند. این برنامه از تبلیغات پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، در بین شناسایی آهنگ‌ها تبلیغات ویدیویی دریافت خواهید کرد. این اپ ویژوالایزر نیز دارد و کاملاً رایگان است و یکی از بهترین گزینه‌های مناسب برای کاربران اندرویدی محسوب می‌شود.

بهترین برنامه های تشخیص آهنگ iOS

سیری

اگر کاربر آیفون هستید، از سیری برای شناسایی آهنگ‌ها می‌توانید استفاده کنید. سیری در‌کنار قابلیت‌های شگفت‌انگیز دیگر می‌تواند آهنگ‌ها را نیز شناسایی کند و موسیقی را تشخیص دهد. وقتی آهنگ دلنشینی می‌شنوید، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که سیری را راه‌اندازی کنید و بپرسید ?what song is playing right now و بگذارید سیری بقیه کارها را انجام دهد.

روی آهنگ در نتایج می‌توانید ضربه بزنید تا آن را در Apple Music نیز مشاهده کنید. استفاده از سیری شاید بهترین و ساده‌ترین راه برای شناسایی آهنگ‌ها در آیفون باشد. سیری رایگان و بی‌دردسر روی آیفون شما آماده به کار است.

سایت آنلاین برای تشخیص آهنگ

وب‌سایت AHA Music

وب‌سایت AHA Music  برای تشخیص آهنگ

کافی است به وب‌سایت AHA Music بروید و انتخاب کنید که می‌خواهید موسیقی در حال پخش را شناسایی کنید یا با زمزمه آهنگ آن را بیابید.

افزونه کروم AHA Music نیز آهنگ‌هایی که در مرورگر شما پخش می‌شوند، با اسپاتیفای، Deezer، فایل‌های ویدیویی، صوتی و لینک‌های پخش یوتیوب شناسایی می‌کند.

وب‌سایت Midomi

وب‌سایت Midomi برای تشخیص آهنگ

Midomi نه‌تنها برای شناسایی آهنگ‌های ناشناخته مفید است؛ بلکه وب‌سایتی جامعه‌محور است که کاربران می‌توانند به آن متصل شوند. این سرویس فروشگاه موسیقی دیجیتال با بیش از ۲ میلیون آهنگ نیز دارد. Midomi از نمونه‌گیری صدا استفاده می‌کند که برای شناسایی آهنگی که در ذهنتان است، می‌تواند مفید باشد. آهنگ را بخوانید یا زمزمه کنید یا حتی سوت بزنید.

استفاده از وب‌سایت Midomi آسان است و تنها چیزی که نیاز دارید، میکروفون است. این گزینه برای مواقعی مفید است که نمی‌توانید از اپلیکیشن‌های شناسایی موسیقی برای نمونه‌برداری هم‌زمان از آهنگ استفاده کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین برنامه‌های تشخیص آهنگ آیفون چیست؟

    شزم و دستیار صوتی سیری بهترین گزینه برای پیدا‌کردن آهنگ با آيفون هستند. SoundHound و Musixmatch نیز در این زمینه به‌کارتان می‌آیند.

  • بهترین برنامه‌های تشخیص آهنگ اندروید چیست؟

    دستیار صوتی گوگل و گوگل اپ و بعد از آن اپ‌هایی مثل Musixmatch و Genius بهترین برنامه‌های تشخیص آهنگ اندروید هستند.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. شما برای تشخیص موزیک از کدام اپ‌ها استفاده می‌کنید؟ از دیدگاه شما، بهترین برنامه های تشخیص آهنگ کدام‌اند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات