مایکروسافت ۱۲ میلیون ایکس باکس سری ایکس و سری اس عرضه کرده است

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دنیل احمد، تحلیل‌گر دنیای ویدیوگیم تخمین می‌زند که مایکروسافت تا به امروز بیشتر از ۱۲ میلیون ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را عرضه کرده است.
تبلیغات

بر‌ اساس جدیدترین تخمین دنیل احمد، مایکروسافت از زمان عرضه‌ی کنسول‌ها تا به امروز در مجموع بیشتر از ۱۲ میلیون دستگاه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را به بازار ارسال کرده است. در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰)‌ دنیل احمد تخمین زد که تا آن زمان ۸ میلیون ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس برای خرید در‌ ‌دسترس قرار داده شده است.

فیل اسپنسر، رئيس ایکس باکس به‌تازگی از سرعت بیشتر فروش ایکس باکس سری ایکس و سری اس نسبت به کنسول‌های قبلی مایکروسافت صحبت کرد. دنیل احمد با اشاره به صحبت‌های او، تخمین جدید خود را با دنبال‌کنندگانش به اشتراک گذاشت. این تحلیل‌گر می‌گوید که عرضه‌ی ایکس باکس سری اس از نظر مجموع فروش کنسول به نفع مایکروسافت تمام شد؛ زیرا نه‌تنها ایکس باکس سری اس قیمت پایین‌تری دارد، بلکه به‌خاطر نیاز کمتر به قطعات نیم‌رسانا در دوران بحران کمبود این قطعات، می‌تواند سریع‌تر از ایکس باکس سری ایکس تولید و عرضه شود.

مایکروسافت از مدت‌ها قبل، اعلام رسمی تعداد کنسول‌های فروخته‌شده را کنار گذاشت و روی آمار دیگر تمرکز کرد. در‌ نتیجه، مخاطب‌ها به‌‌ دنبال کردن چنین تخمین‌هایی از سوی تحلیل‌گرهای شناخته‌شده عادت دارند. در همین حین می‌دانیم که پلی استیشن 5 سونی در پایان سپتامبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) به عرضه‌ی ۱۳.۴ میلیون کنسول رسید. هر زمان که شاهد انتظار گزارش مالی جدید سونی باشیم، به شکل رسمی متوجه خواهیم شد که چند میلیون پلی استیشن 5 تا پایان سال ۲۰۲۱ فروخته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات