انویدیا رفلکس به بازی اورواچ اضافه شد

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
فناوری انویدیا رفلکس با هدف کاهش تأخیر سیستم به بازی اورواچ اضافه شد؛ البته این ویژگی فعلا در سرورهای آزمایشی فعال شده است.
تبلیغات

امروز مشخص شد بازیکنان اورواچ هم می‌توانند از یکی از تکنولوژی جدید انویدیا استفاده کنند. براساس اطلاعات منتشرشده، Nvidia Reflex هم‌اکنون به سرورهای آزمایشی منطقه‌ای بازی اورواچ اضافه شده است. بازیکنان می‌توانند بسیاری از ویژگی‌های جدید را قبل از عرضه‌ی عمومی در این سرورها آزمایش کنند.

در‌حال‌حاضر، ۷۳ درصد گیمرهای کاربر کارت‌های گرافیکی GeForce بازی‌های چندنفره‌ی رقابتی یا بازی‌های eSport را تجربه‌ می‌کنند. از بازی‌های محبوب و پربیننده Esport هم می‌توانیم به بازی League of Lengends اشاره کنیم که مسابقات سال ۲۰۱۹ آن بیش از ۱۰۰ میلیون بیننده داشت؛ آماری که حتی از بینندگان فینال NFL هم بیشتر بود.

انویدیا در‌کنار کارت‌ گرافیک سری RTX 30، انویدیا رفلکس را هم رونمایی کرد که باعث کاهش تأخیر در بازی‌های رقابتی می‌شود. کاهش تأخیر سیستم برای گیمرهای بازی‌های رقابتی بسیار مهم است؛ چراکه باعث می‌شود بازیکنان سریع‌تر بتوانند دربرابر اتفاقات واکنش نشان دهند. این ویژگی جدید با استفاده از SKD و درایورهای بهینه‌شده می‌تواند با بهینه‌کردن تمام جنبه‌های ساختار رندریگ سرعت تأخیر را کاهش دهد.

شرکت Riot Games و Epic Games به‌سرعت از این ویژگی جدید انویدیا پشتیبانی و آن را به بازی‌هایی مانند Valorant و Fortnite اضافه کردند. به‌گزارش وب‌سایت تامز هاردور، بازی‌های محبوب دیگری ازجمله Call of Duty: Warzone و Apex Legends و Rainbow Six: Seige هم از این فناوری جدید پشتیبانی می‌کنند. البته همه بازی‌ها به یک اندازه از تکنولوژی رفلکس پشتیبانی نمی‌کنند و میزان بهبود عملکرد بازی‌ها باتوجه‌به سیستم‌های مختلف و میزان پشتیبانی توسعه‌دهندگان متفاوت خواهد بود. درواقع، به‌راحتی نمی‌توان تمام تنظیمات بازی را به رفلکس تغییر داد.

هنوز مشخص نشده است میزان پشتیبانی شرکت بلیزارد از رفلکس در بازی Overwatch چقدر خواهد بود. انویدیا اطلاعات بیشتری از نحوه‌ی استفاده از این تکنولوژی در بازی اورواچ منتشر نکرد؛ اما اعلام کرد این تکنولوژی می‌تواند ۵۰ درصد تأخیر سیستم را کاهش دهد. بااین‌حال، در صفحه مخصوصی که انویدیا در آن فهرست بازی‌های پشتیبانی‌کننده از رفلکس را قرار داده بود، همین مقدار اطلاعات منتشر‌شده هم قرار ندارد. به‌احتمال زیاد زمانی‌که رفلکس از سرور‌های آزمایشی بازی اورواچ خارج شود، اطلاعات زیادی از آن منتشر می‌شود.

بلیزارد در توضیحاتی گفته در حال آزمایش تکنولوژی Nvidia Raflex Analyzer است که وظیفه‌ی آن بهبود مؤلفه‌های اندازه‌گیری تأخیر ورودی به سیستم است؛ اما برای استفاده از این تکنولوژی باید از ماوس، کیبورد، مانیتور و کارت‌‌های گرافیکی سازگار با آن استفاده کنید.

انویدیا اعلام کرده است گیمرها برای فعال‌کردن ویژگی رفلکس در سرورهای آزمایشی اورواچ باید به منو تنظیمات و تنظیمات ویدئویی مراجعه کنند. با فعال‌کردن این فناوری جدید، در لحظه شاهد کاهش تأخیر سیستم خواهید بود. امیدواریم این تکنولوژی بتواند در هدشات‌کردن به افراد زیادی کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات