اشتباه عجیب اپل؛ آپدیت جدید ایرتگ «۲ هزار سال پیش» منتشر شده است!

شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
ایرتگ اپل در دست از نمای نزدیک
به‌دلیل اشتباه عجیب مهندسان اپل، تاریخ انتشار جدیدترین به‌روزرسانی ایرتگ برای ۲٬۰۰۰ سال قبل تعیین شد.
تبلیغات

اپل اواخر هفته‌ی گذشته به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی برای ردیاب هوشمند ایرتگ منتشر کرد که هیچ توضیحات خاصی به همراه آن ارائه نشد، اما تصور می‌شود که به بهبود جزئی عملکرد ارتباط داشته باشد.

به‌روزرسانی‌های ایرتگ معمولا به‌صورت تدریجی منتشر می‌شوند تا اگر مشکل نرم‌افزاری در آن‌ها وجود داشت، اپل بتواند قبل از نصب‌شدن به‌روزرسانی توسط همه‌ی کاربران، جلوی انتشار را بگیرد و مشکل را رفع کند. با این‌حال به‌روزرسانی جدید ایرتگ به‌طور همزمان برای همه منتشر شد.

آن‌طور که حساب کاربری iSoftware Updates در شبکه‌ی اجتماعی ایکس می‌نویسد، انتشار همزمان به‌روزرسانی ایرتگ برای همه‌ی کاربران، نتیجه‌ی اشتباهی ساده و عجیب از سوی اپل بوده است.

تاریخ انتشار ۲۰۲۳ در صفحه تنظیمات آپدیت ایرتگ
تاریخ انتشار به‌روزرسانی قبلی ایرتگ
تاریخ انتشار ۲۴ در صفحه تنظیمات آپدیت ایرتگ
تاریخ انتشار به‌روزرسانی جدید ایرتگ

ظاهرا مهندسان اپل به هنگام واردکردن تاریخ انتشار به‌روزرسانی نسخه‌ی ۲٫۰٫۷۳ ایرتگ، به‌جای سال ۲۰۲۴ از عبارت ۲۴ استفاده کرده‌اند. در نتیجه‌ی این اشتباه، سرورهای اپل تصور کردند که به‌روزرسانی در سال ۲۴ میلادی منتشر شده است؛ بدین ترتیب در روز انتشار، فرم‌ور در اختیار ۱۰۰ درصد از کاربران قرار گرفت.

به دلیل اشتباه غیرمنتظره‌ی مهندسان اپل، به‌روزرسانی جدید ایرتگ عملا در سال ۲۴ میلادی یعنی ۲٬۰۰۰ سال قبل منتشر شده است، نه سال ۲۰۲۴. این اشتباه باعث بروز مشکل خاصی نشد و تاکنون گزارشی درباره‌ی باگ نرم‌افزاری در به‌روزرسانی جدید ایرتگ در دسترس قرار نگرفته است.

سیاست اپل برای به‌روزرسانی ایرتگ همیشه به این صورت است که در روز اول، یک درصد از کاربران به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند. یک هفته بعد، آمار به ۱۰ درصد و هفته‌ی بعد از آن به ۲۵ درصد می‌رسد. در نهایت در هفته‌ی پایانی، همه‌ی کاربران به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات