ایستر اگ دعوت‌نامه رویداد Far Out اپل به حالت تصویربرداری نجومی در آیفون 14 اشاره می‌کند

چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
مطابق انتظار، دعوت‌نامه‌ی رویداد Far Out اپل حاوی یک ایستر اگ جالب بر پایه‌ی فناوری واقعیت افزوده است. این ایستر اگ ظاهراً به حالت تصویربرداری نجومی در آیفون 14 اشاره می‌کند.
تبلیغات

پس از هفته‌ها شایعه‌پراکنی از سوی افشاگران، اپل سرانجام تأیید کرد که رویدادی در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۶ شهریور ۱۴۰۱) برگزار می‌کند. تولیدکننده‌ی آیفون قصد دارد رویداد جدید خود را در قالب ویدیویی ازپیش‌ضبط‌شده پخش کند، اما برخی از روزنامه‌نگاران به آمفی‌تئاتر استیو جابز در اپل پارک دعوت شده‌اند تا بتوانند از نزدیک با جدیدترین محصولات شرکت کوپرتینویی کار کنند.

اپل همواره در دعوت‌نامه‌ی رویدادهایش نکات مخفی جالبی می‌گنجاند و یک ایستر اگ مبتنی‌بر واقعیت افزوده نیز برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. شعار Far Out اپل که به رویداد جدید اختصاص دارد احتمالاً به معنی تجهیز آیفون‌ 14 به لنز تله‌فوتوی پرقدرت‌تر است. ایستر اگ دعوت‌نامه‌ی اپل نشان می‌دهد که احتمالاً آیفون‌های جدید قرار است حالت تصویربرداری نجومی نیز داشته باشند.

به گزارش 9to5Mac، اپل چند سال پیش شروع‌به اضافه کردن ایستر اگ واقعیت افزوده به دعوت‌نامه‌ی رویدادهایش کرد. اولین بار در رویداد رونمایی اپل واچ سری 6 و آیپد شاهد استفاده از ایستر اگ واقعیت افزوده بودیم. در دعوت‌نامه‌ی مراسم رونمایی آیفون 12، مک‌های مجهز به پردازنده‌ی M1، رویداد Spring Loaded سال ۲۰۲۱، رویداد رونمایی آیفون 13، رویداد Unleashed و Peek Performance نیز از ایستر اگ واقعیت افزوده استفاده شد.

اگر ازطریق آیفون یا آیپد وارد صفحه‌ی رویدادها در وب‌سایت رسمی اپل شوید و روی لوگوی رویداد ضربه بزنید، ایستر اگ جدید را مشاهده خواهید کرد. در این ایستر اگ به وضوح می‌توانید تأکید اپل بر فضای خارج از کره‌ی زمین را ببینید. در این ایستر اگ یک صورت فلکی مشاهده می‌شود که نمایانگر لوگوی اپل است.

انتظار می‌رود اپل در مراسم ۱۶ شهریور از گوشی‌های سری آیفون 14 و سه مدل ساعت جدید پرده‌برداری کند. در مدل‌های پرو از خانواده‌ی آیفون 14 برای اولین بار از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این گوشی‌ها با بریدگی صفحه‌نمایش خداحافظی و آن را با دو حفره جایگزین کنند. شاید امسال صرفاً در مدل‌های پرو از پردازنده‌ی A16 استفاده شود.

افزون‌بر آیفون، اپل مشغول کار روی اپل واچ سری 8، اپل واچ SE جدید و اپل واچ پرو است. مدل پروی اپل واچ مخصوص ورزشکاران حرفه‌ای خواهد بود و بدنه‌ی فوق مقاوم خواهد داشت. احتمالاً در مراسم جدید اپل نسل جدید ایرپاد پرو هم رونمایی می‌شود.

اپل گفته است که رویداد Far Out را ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌کند. زومیت این مراسم را به‌صورت گسترده پوشش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات