اپل دعوت‌نامه رویداد Far Out را ارسال و تاریخ رونمایی آیفون 14 را اعلام کرد

چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
اپل با ارسال دعوت‌نامه‌ای به‌صورت رسمی اعلام کرد که روز ۱۶ شهریور امسال رویدادی برای رونمایی آیفون 14 و اپل واچ سری 8 برگزار می‌کند.
تبلیغات

اپل دقایقی پیش دعوت‌نامه‌ی رویداد جدید خود را که روز ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۶ شهریور ۱۴۰۱) برگزار می‌شود برای رسانه‌ها ارسال کرد. در مراسم مورد انتظار اپل، نسل جدید آیفون به‌همراه نسل جدید اپل واچ معرفی خواهد شد. ارسال دعوت‌نامه‌ی اپل چندان برای‌مان غیرمنتظره نبود، چون افشاگران در هفته‌های اخیر تاریخ رونمایی محصولات جدید اپل را فاش کرده بودند.

به گزارش زومیت، اپل در دعوت‌نامه‌ی خود از شعار Far Out به معنی «معرکه» استفاده کرده است. این شعار نشان می‌دهد اپل قصد دارد تغییرات بزرگی در جدیدترین محصولاتش اعمال کند. تولیدکننده‌ی آیفون به بازی با کلمات در شعار رویدادهایش عادت دارد. Far Out همچنین ممکن است به استفاده از لنز تله‌فوتوی پرقدرت‌تر یا حالت تصویربرداری از ستاره‌ها در نسل جدید آیفون اشاره کند.

ایده‌ی دیگر، سیستم ارتباط ماهواره‌ای است. ستاره‌هایی که در دعوت‌نامه‌ی اپل دیده می‌شوند نیز این ایده را تقویت می‌کنند. برخی از شایعه‌ها اعلام کرده‌اند که نسل جدید آیفون مجهز به سیستم ارتباط ماهواره‌ای خواهد بود.

رویداد جدید اپل قرار است ویدیویی ازپیش‌ضبط‌شده باشد، اما آن‌طور که در دعوت‌نامه آمده برخی از روزنامه‌نگاران می‌توانند به‌صورت حضوری به آمفی‌تئاتر استیو جابز در اپل پارک مراجعه کنند. افراد محدودی به رویداد حضوری اپل دعوت شده‌اند.

دعوت‌نامه‌هایی که اپل برای رسانه‌ها می‌فرستد نکاتی پنهانی در خود دارند؛ شعار Far Out احتمالاً به دوربین تله‌فوتوی پرقدرت‌تر، حالت تصویربرداری نجومی یا سیستم ارتباط ماهواره‌ای در آیفون 14 اشاره می‌کند

گوشی‌های سری آیفون 14 مهم‌ترین محصولاتی هستند که اپل در مراسم پیش رو معرفی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این خانواده شامل چهار گوشی باشد: آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس. اپل احتمالاً امسال با آیفون مینی خداحافظی و آن را با آیفون مکس جایگزین می‌کند.

دو گوشی آیفون 14 و آیفون 14 مکس در پنل پشتی مجهز به دوربین دوگانه خواهند بود. این دو گوشی احتمالاً مثل سایر آیفون‌هایی که اپل در سال‌های اخیر عرضه کرده است، در بالای نمایشگر خود بریدگی (ناچ) خواهند داشت. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با بریدگی صفحه‌نمایش خداحافظی و به‌جای آن از دو حفره برای میزبانی از دوربین سلفی و حسگرهای فیس ID استفاده کنند. اپل احتمالاً امسال صرفاً در مدل‌های پرو از پردازنده‌ی جدید A16 استفاده می‌کند و آیفون 14 و 14 مکس را با پردازنده‌ی قدیمی A15 به دست مشتریان می‌رساند.

اپل در رویداد Far Out از نسل جدید آیفون و اپل واچ پرده‌برداری می‌کند

در کنار این‌ها پیش‌بینی می‌شود آیفون‌های پرو در پنل پشتی مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی باشند. یکی دیگر از تغییرات مهم آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، صفحه‌نمایش همیشه‌روشن خواهد بود. گفته می‌شود هر چهار گوشی سری آیفون چهارده با دوربین سلفی مجهز به فوکوس خودکار عرضه می‌شوند.

افشاگران می‌گویند اپل قصد دارد در مراسم ۱۶ شهریور از سه مدل اپل واچ جدید پرده‌برداری کند. پیش‌بینی می‌شود اپل واچ سری 8 از لحاظ طراحی مشابه اپل واچ سری 7 باشد و به حسگر جدیدی برای سنجش دمای بدن مجهز شود. به‌علاوه مدل جدید اپل واچ SE با پردازنده‌ی پرقدرت‌تر از نسل قبل در دست تولید است، اما ظاهراً طراحی ظاهری این ساعت هوشمند نیز تغییر نمی‌کند. براساس آنچه از گوشه و کنار شنیده‌ایم،‌ سومین ساعت هوشمند اپل مختص ورزشکاران حرفه‌ای است و بدنه‌ای فوق مقاوم دارد. این ساعت احتمالاً با نام اپل واچ پرو معرفی می‌شود.

شایعه‌ها می‌گویند اپل روی نسل جدید ایرپاد پرو نیز کار می‌کند. احتمالاً این هدفون تو گوشی به همراه آیفون و اپل واچ معرفی خواهد شد. برخی شایعه‌های دیگر از احتمال رونمایی نسل جدید آیپد و مک پرو در مراسم پیش رو خبر می‌دهند. شاید اپل اخباری درباره‌ی هدست واقعیت ترکیبی نیز اعلام کند.

اپل احتمالاً یک ماه پس از رویداد رونمایی آیفون 14، رویداد دیگری برگزار می‌کند تا از حداقل دو کامپیوتر جدید سری مک و نسل جدید آیپد پرو پرده بردارد.

زومیت به رسم هر سال، مراسم جدید اپل را به‌صورت گسترده پوشش می‌دهد. چهارشنبه ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی زومیت را برای دسترسی به جدیدترین و دقیق‌ترین خبرهای رویداد اپل دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات