آیفون 14 احتمالاً نسبت به نسل قبل قیمت بیشتری خواهد داشت

پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تحلیلگری خوش‌سابقه می‌گوید قیمت فروش آیفون 14 در مقایسه‌ با آیفون 13 افزایش می‌یابد. اپل احتمالاً گوشی‌های جدید خود را یک ماه دیگر رونمایی می‌‌کند.
تبلیغات

به ادعای مینگ‌چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده، اپل احتمالاً آیفون 14 را با قیمت بالاتری نسبت‌ به آیفون 13 روانه‌ی بازار می‌کند. کو اعتقاد دارد که میانگین قیمت فروش خانواده‌ی آیفون 14 در مقایسه‌ با میانگین قیمت فروش خانواده‌‌ی آیفون 13 به میزان ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

اپل گوشی آیفون 13 معمولی را با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار روانه‌ی بازار کرد و از همان زمان برخی از اپراتورها این گوشی را با تخفیف عرضه کردند. دو گوشی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به‌ترتیب با قیمت ۹۹۹ دلار و ۱٬۰۹۹ دلار دردسترس مشتریان قرار گرفتند.

مینگ‌چی کو به‌طور دقیق به قیمت مدل‌های مختلف آیفون چهارده اشاره نکرده است، اما می‌گوید که احتمالاً میانگین قیمت فروش گوشی‌های این خانواده (شامل مدل‌های پرو) بین ۱٬۰۰۰ تا ۱٬۰۵۰ دلار خواهد بود.

تحلیلگر باسابقه می‌گوید که افزایش میانگین قیمت فروش نتیجه‌ی بالا بودن قیمت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس و افزایش هزینه‌ی حمل‌و‌نقل است. مینگ‌چی کو می‌گوید فاکسکان یکی از شرکت‌هایی است که از افزایش میانگین قیمت فروش آیفون در نسل جدید منتفع می‌شود.

به گزارش ورج،‌ تحلیلگر مؤسسه‌ی Wedbush Securities دو ماه پیش گفته بود که به دلیل افزایش هزینه‌های زنجیره‌ی تولید انتظار دارد اپل آیفون 14 را با قیمت ۱۰۰ دلار بیشتر از آیفون 13 روانه‌ی بازار کند. از طرفی شایعه‌ی منتشرشده از سوی افشاگر کره‌ای Lanzuk می‌گوید که اپل قصد دارد صرفاً قیمت مدل‌های پرو را افزایش دهد.

پیش‌بینی می‌شود امسال اپل تولید آیفون مینی را متوقف و آن را با آیفون مکس جایگزین کند. گوشی‌های آیفون 14 و آیفون ۱۴ پلاس (آیفون ۱۴ مکس) دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود و در بالای نمایشگر بریدگی (ناچ) خواهند داشت. از طرفی آیفون 14 و آیفون 14 پرو مکس برای اولین بار در تاریخ آیفون از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و حفره در بالای نمایشگر استفاده خواهند کرد. احتمالاً اپل صرفاً در مدل‌های پرو از پردازنده‌ی A16 استفاده می‌کند. مدل‌های پرو احتمالاً نمایشگر همیشه‌روشن خواهند داشت.

در روزهای اخیر به دلیل سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش در این کشور بالا گرفته است و همین موضوع نگرانی سهام‌داران اپل را در پی داشت. برخی از سهام‌داران نگران بودند که تنش‌ها در تایوان روی عرضه‌ی آیفون 14 اثر بگذارد،‌ این در حالی است که مینگ‌چی کو می‌گوید قیمت آیفون ۱۴ و زمان عرضه‌ی آن تحت تأثیر این مشکلات قرار نمی‌گیرد.

اگر اپل به سنت‌های چند سال اخیر پای‌بند باشد، تا یک ماه دیگر از گوشی‌های سری آیفون 14 پرده‌برداری می‌کند. احتمالاً گوشی‌های سری آیفون 14 در روز سه‌شنبه ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) معرفی و روز ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) روانه‌ی بازار می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات