اپل برای حفاظت از محیط‌زیست، استراتژی کربن خنثی برای محصولاتش درپیش می‌گیرد

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌ گفته‌ی اپل،‌ محصولات این شرکت تا سال ۲۰۳۰ به‌صورت کربن خنثی و بدون هیچ تاثیر منفی روی محیط‌زیست تولید می‌شوند
تبلیغات

اپل اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰، محصولات و زنجیره‌ تأمین خود را ۱۰۰ درصد کربن خنثی می‌کند. کربن‌ خثنی با کاهش میزان تولید کربن، از تاثیرات منفی روی آب‌وهوا می‌کاهد. درحال‌حاضر، اپل دوستدار محیط‌زیست است و سعی دارد محصولات و زنجیره تأمین خود را نیز سازگار با محیط‌زیست کند.

این شرکت دیروز با انتشار گزارش پیشرفت محیط‌زیست خود در سال ۲۰۲۰ گفت تا سال ۲۰۳۰، ۷۵ درصد از کربن تولیدشده از فعالیت‌هایش را کاهش می‌دهد و برای به‌ تعادل‌رساندن ۲۵ درصد دیگر، روی کاشت درخت سرمایه‌گذاری می‌کند تا کربن آزادشده در درختان محبوس شود. البته برای کربن‌ خنثی، کربن آزادشده باید دهه‌ها در یکجا محبوس شود؛ اما به‌طور کلی، هدف اپل این است که محصولاتش تولیدی‌اش تا سال ۲۰۳۰، هیچ تاثیر منفی روی محیط‌زیست نگذارد.

در بیانیه‌ی اپل،‌ نقل قولی از تیم کوک، مدیرعامل شرکت آورده شده است:

کسب‌وکارها در ساخت آینده‌ای پایدار نقش زیادی دارند؛ اما نگرانی ما از تاثیرات منفی روی محیط‌زیست است. نوآوری‌ها در زمینه‌ی محیط‌زیست نه‌تنها برای زمین مفید هستند؛ بلکه به ما کمک می‌کنند تا با بهینه‌سازی بیشتر، انرژی محصولاتمان را تولید و منابع جدید انرژی پاک را در سراسر جهان عرضه کنیم. اقدامات اقلیمی می‌توانند پایه‌ و اساس دوره‌ی جدیدی از پتانسیل نوآورانه، اشتغال‌زایی و رشد پایدار اقتصادی باشند. تعهدمان به خنثی‌سازی کربن‌ می‌تواند کار کوچکی برای ایجاد تحول بسیار بزرگتر باشد.

به‌این‌منظور، اپل برنامه‌ی شتاب‌دهنده ارائه می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهایش، سیاست‌ها و عملکردهای سازگار با محیط‌زیست برای زنجیره‌ تأمین خود اعمال کنند.

همچنین اپل در بیانیه‌ی خود، از اقداماتی گفت که در برنامه‌ی ۱۰ ساله‌اش روی تولید محصول و بازیافت انجام می‌دهد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • بازیافت عناصر خاکی کمیاب از محصولات موجود. ربات Dave می‌تواند برای بازیابی عناصر، Taptic Engine را از آیفون‌ها جدا کند.
  • اپل در آزمایشگاه بازیابی موادش واقع در آستین تگزاس، با همکاری دانشگاه کارنگی ملون، راهکار جدید مهندسی را برای فناوری بازیافت توسعه می‌دهد.
  • سال گذشته، آیفون، آیپد، مک و اپل‌واچ با قطعات بازیابی‌شده عرضه‌ شدند. از بین این قطعات می‌توان به Taptic Engine آیفون اشاره کرد که از عناصر کمیاب بازیافت‌شده ساخته شده است.
  • اپل پروژه‌های جدید بهینه‌سازی انرژی در سراسر جهان توسعه می‌دهد؛ ازجمله تولید یک گیگاوات انرژی تجدیدپذیر در آمریکا، دریافت هشت گیگاوات انرژی تجدیدپذیر از ۷۰ تأمین‌کننده و راه‌اندازی سیستم انرژی خورشیدی در اسکاندیناوی، فیلیپین و تایلند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات