تسلا بزرگ‌ترین تاسیسات ذخیره انرژی را در استرالیا می‌سازد

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تسلا به دنبال احداث بزرگ‌ترین تاسیسات لیتیوم یونی برای ذخیره‌سازی انرژی در یک مزرعه‌ بادی در استرالیا است.
تبلیغات

تسلا و ایلان ماسک همواره به دنبال گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بوده‌اند؛ از سقف‌های خورشیدی این شرکت گرفته تا خودروهای برقی تسلا، اهمیت دادن این شرکت به کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی را نشان می‌دهند. تسلا اخیرا اعلام کرده است که بزرگ‌ترین تاسیسات ذخیره‌سازی انرژی مبتنی بر باتری‌های لیتیوم یونی به زودی در مزرعه‌ی بادی Hornsdale استرالیا احداث خواهد شد. ۱ دسامبر ۲۰۱۷ تاریخ اتمام این پروژه اعلام شده است.

تسلا قرار است از باتری‌های 100MW/129MWh برای ذخیره‌سازی انرژی توربین‌های بادی این نیروگاه بادی استفاده کند. به لطف این باتری‌ها،‌ انرژی در ساعات اوجِ تولید ذخیره شده و همیشه در دسترس سیستم برق‌رسانی خواهد بود. این سیستم در صورت تکمیل ظرفیت آن قادر به تامین برق ۳۰ هزار خانه خواهد بود؛ طبق اعلام تسلا این عدد برابر با تعداد خانه‌های بدون برق جنوب استرالیا پس از طوفان سال ۲۰۱۶ است. هدف اصلی این پروژه پایدارسازی شبکه انتقال برق جنوب استرالیا و کنترل تامین برق در شرایط اوج مصرف این منطقه است. تسلا همچنین قرار است پاوروال‌های خود را برای ذخیره‌سازی انرژی در خانه‌های استرالیا به کار بگیرد؛ این تصمیم به پایدار شدن شبکه‌ی برق کمک خواهد کرد.

ایلان ماسک

بد نیست بدانید هم‌اکنون تسلا تاسیسات مشابهی برای ذخیره‌سازی انرژی در هاوایی ساخته است. طبق ادعای مسئولین تسلا سیستم‌های مبتنی بر پاورپک، پتانسیل کاربرد برای انواع روش‌های تولید انرژی‌ تجدیدپذیر را دارند و توانایی‌ آن‌ها محدود به انرژی خورشیدی نمی‌شود. تاسیسات جدیدی که تسلا قصد ساختن آن را دارد، در حقیقت یک قدرت‌نمایی برای این شرکت است تا وسعت فعالیت‌های خود در عرصه‌ی انرژی را به جهانیان نشان دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات