هواوی با سرمایه‌گذاری ۱٫۶۶ میلیارد دلاری برای استقلال بیشتر تلاش می‌کند

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو هواوی / Huawei قرمز و سفید در داخل سالن
هواوی برای استقلال بیشتر در صنعت پردازنده، سرمایه‌گذاری ۱٫۶۶ میلیارد دلاری انجام می‌دهد.
تبلیغات

طبق گزارش Nikkei Asia، هواوی در حال ساخت تأسیسات عظیم تحقیق‌ و‌ توسعه‌ی متمرکز بر صنعت نیمه‌هادی در شانگهای با سرمایه‌گذاری ۱٫۶۶ میلیارد دلاری است.

این کارخانه برای کاهش وابستگی به سازندگان خارجی کاربرد خواهد داشت. ظاهراً هواوی در حال جذب استعدادهای برتر برای تسریع روند رشد است.

هواوی بسته‌های پاداش پرسودی را ارائه می‌کند که دو برابر شرکت‌های دیگر محسوب می‌شود؛ همچنین گفته می‌شود که هواوی مهندسانی با تجربه را از شرکت‌های پیشرو صنعت تراشه استخدام کرده است.

به گفته‌ی یک مهندس ناشناس، محیط کار در هواوی «وحشیانه» است و زمان کاری به‌جای ۶ روز در هفته، هفت روز در هفته و بدون وقفه محاسبه می‌شود.

در حالی که حقوق و پاداش‌های بالا ممکن است برخی را ترغیب کند، چنین فرهنگ کاری، کارمندان را بسیار خسته می‌کند؛ تا جایی که مهندس منبع این اطلاعات می‌گوید: «قرارداد‌ها سه ساله هستند اما اکثریت مردم تا زمان تمدید نمی‌توانند دوام بیاورند.»

در‌حال‌حاضر، هواوی برای پردازنده‌ی کرین پنج نانومتری خود به SMIC تکیه دارد و انتظار می‌رود تراشه‌ی مورد بحث در اواخر سال جاری تجاری‌سازی شود. SMIC همچنین در حال توسعه‌ی پردازنده‌ی سه نانومتری برای هواوی است.

SMIC احتمالاً حداقل تا زمانی که کارخانه‌ی تحقیق‌ و‌ توسعه‌ی هواوی به ظرفیت کامل تولید دست یابد، شریک حیاتی هواوی باقی خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات