درآمد فاکسکان به دلیل فروش بالای آیفون 10 فراتر از انتظار بوده است

یک‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکسکان حدود نیمی از درآمدهای خود را مدیون اپل است، جدیدترین گزارش مالی این شرکت، نشان از درآمد خالص ۲.۵ میلیارد دلاری آن دارد.
تبلیغات

فاکسکان که وظیفه‌ی مونتاژ گوشی‌های هوشمند اپل را بر عهده دارد، درآمد خالص خود در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه دسامبر را ۲.۵ میلیارد دلار عنوان کرده که براساس گزارش‌ها، این میزان از درآمد به دلیل سفارش‌های بالا و فروش بسیار خوب آیفون ۱۰ بوده است.

به گزارش بلومبرگ، آمار منتشرشده توسط فاکسکان نشان می‌دهد این شرکت از ۲ میلیارد دلار درآمدی که در این بازه‌ی زمانی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شد، فراتر رفته‌ و این موضوع تا حد زیادی به اپل مرتبط است؛ چرا که گفته می‌شود نیمی از درآمد فاکسکان از همکاری با اپل به دست می‌آید و سهم زیادی از این درآمد به مونتاژ آیفون‌ها مربوط می‌شود. البته در آمار منتشر شده توسط فاکسکان تفکیک صورت نگرفته است و میزان تأثیر دقیق شرکت‌ها و محصولات بر آن مشخص نیست.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، تأکید دارد که آیفون ۱۰ در فصل مهم منتهی به تعطیلات، فروش خوبی داشته است. قبل و بعد از عرضه‌ی آیفون ۱۰ این واهمه وجود داشت که قیمت ۹۹۹ دلاری آن کاربران را به روی آوردن به اندروید یا آیفون‌های ارزان‌تر سوق دهد.

کوک به‌طور خاص تأکید می‌کند که آیفون ۱۰ پرفروش‌ترین آیفون این شرکت از زمان آغاز عرضه‌ی آن در اوایل نوامبر تا زمان نگارش گزارش درآمدهای فصلی، یعنی اول فوریه بوده است.

آیفون ۱۰

کارل اکرمن، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی Cowen and Company می‌گوید تولید آیفون ۱۰ بر اساس آن‌چه انتظار می‌رفت پیش رفته است؛ اما ممکن است با کاهش روبه‌رو شود. امیت دریانانی، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی RBC Capital Markets، اخیرا ادعا کرده است که اپل در فروش آیفون ۱۰ با قیمت فعلی آن چندان موفق نبوده و به همین دلیل احتمالا نسخه‌ی جدید این گوشی را با قیمت ۸۹۹ دلار عرضه خواهد کرد و مدل دیگری از آیفون با نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی را ۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری خواهد کرد.

مشخص نیست که این تحلیل‌گر‌ها با استناد بر کدام داده‌ها به چنین نتایج رسیده‌اند. معمولا سه‌ماهه‌ی اول سال به‌طور طبیعی با کاهش سفارش‌های آیفون همراه می‌شود، شاید این کاهش فروش تحلیل‌گر آربی‌سی را به اشتباه انداخته است. پیش‌بینی می‌شود که اپل برای افرادی که مایل به پرداخت ۱۰۰۰ دلار برای خرید آیفون ۱۰ نیستند، یک مدل با نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع ال‌سی‌دی، طراحی بدون حاشیه و فیس‌‌آی‌دی در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات