افزایش ۵۰ درصدی درآمد فاکسکان در دسامبر ۲۰۱۷

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی جدید از چین، از افزایش درآمدهای بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی قطعات الکترونیکی در جهان حکایت دارد.
تبلیغات

فاکسکان وظیفه‌ی تأمین‌ قطعات برای شرکت‌های مختلف را برعهده دارد؛ با این حال اپل را باید بزرگ‌ترین شریک این غول تایوانی دانست. اپل سال‌ها است که وظیفه‌ی تولید آیفون‌های خود را به این شرکت واگذار کرده و حال به نظر می‌رسد بار دیگر این همکاری، افزایش درآمد فاکسکان را به دنبال داشته است. طبق گزارش جدید، درآمد فاکسکان در دسامبر گذشته، ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که این موضوع، به دلیل فروش آیفون ۱۰ در ماه‌های اخیر بوده است. فاکسکان این اطلاعات را چند روز پیش به بورس تایوان ارائه داد.

foxconn

درآمد فاکسکان در ماه دسامبر به ۶۷۴ میلیارد دلار جدید تایوان (معادل ۲۲.۲ میلیارد دلار آمریکا) رسید؛ این میزان از درآمد نتیجه‌ی آغاز فروش آیفون ۱۰ از نوامبر ۲۰۱۷ است. البته آیفون ۱۰ نسبت به آیفون ۸ پلاس، ۲۰ درصد قیمت بیشتری دارد.

بسیاری از کارشناسان به فروش فراتر از انتظار و بالای آیفون ۱۰ در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ امیدوار هستند؛ پیش‌بینی برخی از مؤسسه‌های تحقیقاتی از فروش ۴۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۰ در این سه ماهه‌ حکایت دارد. مورگان استنلی نیز نفوذ این گوشی در بازار چین به‌عنوان یک بازار کلیدی برای اپل را بیشتر از آیفون ۸ یا آیفون ۸ پلاس می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات