کاهش سهم آیفون در بازار ایالات‌ متحده آمریکا

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مؤسسه آماری کانتار سهم آیفون در بازار ایالات‌متحده آمریکا را منتشر کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال، کاهش ۸ درصدی داشته است.
تبلیغات

کانتار، در گزارش آماری خود، سهم آیفون در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر را ۳۲.۹ درصد اعلام کرده که نسبت به سهم ۴۰.۶ درصدی مدت مشابه پارسال، کاهشی تقریبا ۸ درصدی تجربه کرده است. این مؤسسه علاوه بر بازار آمریکا، از کاهش سهم این دستگاه در دیگر بازارهای دنیا نیز خبر می‌دهد.

دومینیک سونبو از کانتار می‌گوید:

باتوجه به فروش کم تلفن آیفون ۸ نسبت به آیفون ۷ سال ۲۰۱۶، کاهش سهم اپل در این سه‌ماهه نسبت به ماه‌های گذشته تا حدودی اجتناب‌ناپذیر بود. این کاهش قابل‌ توجه، فشار زیادی به آیفون ۱۰ وارد می‌کند. با توجه به دگرگونی اساسی که پرچم‌دار اپل با خود به همراه دارد، ممکن است تصمیم خرید مشتریان را تا زمانی که موفق به امتحان آن نشده‌اند، به تعویق بیندازند تا آن‌ها تصمیم بگیرند که آیا قیمت بالا‌تر آیفون ۱۰ نسبت به آیفون ۸، ارزش پرداخت دارد یا خیر؟

او در صحبت‌های خود به این مسئله اشاره می‌کند که هنوز بسیاری از کاربران اقدام به خرید دستگاه جدید نکرده‌اند و همچنان در انتظار انجام این کار هستند.

نقطه‌ی روشن در گزارش آماری کانتار به بازار چین مربوط می‌شود. برطبق این گزارش، سهم اپل در بازار چین با افزایش نیم‌ درصدی همراه شده و به ۱۷.۲ درصد رسیده است. اکنون اپل جزو ۵ شرکت برتری قرار دارد که ۹۱ درصد از گوشی‌های هوشمند بازار چین را تأمین می‌کنند.

کانتار در ادامه از وضعیت ثابت برندهای چینی میزو، LeTV، کول‌پد، زد‌تی‌ای و لنوو می‌گوید؛ همچنین از وضعیت نه‌چندان جالب سامسونگ در این بازار گزارش می‌دهد که اکنون تنها ۲.۲ درصد از سهم فروش گوشی‌های هوشمند در چین را در دست دارد.

افزایش سهم اپل در بازار چین، به‌واسطه‌ی فروش بیشتر آیفون ۱۰ و حاشیه‌ی سود بالاتر، آرامشی موقتی برای کوپرتینونشین‌ها فراهم کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات