ایسوس Chromebox PC را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس Chromebox PC را با پردازنده Haswell اینتل، پشتیبانی از ویدئوی 4K، قیمت 179 دلار معرفی کرد.
تبلیغات

ایسوس یک مینی‌دسکتاپ مجهز به سیستم عامل Chrome OS گوگل را معرفی نموده که از پردازنده Haswell اینتل بهره می‌برد. ایسوس امیدوار است که بتواند با این ابزار، رقابت گوگل و مایکروسافت را در بازار دسکتاپ‌ها داغ‌تر کند.

در حالی که علاقه به کروم‌بوک‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و فروش این دستگاه‌ها بر بازار لپ تاپ‌ تاثیر منفی گذاشته، کروم‌باکس‌ها نتوانسته‌اند موفقیت‌های مشابهی را تجربه کنید. اما این مساله نتوانسته مانع ورود ایسوس به بازار کروم‌باکس‌ها گردد. اولین کروم‌باکس ایسوس در واقع دومین کروم‌باکسی است که تا کنون ساخته شده و پیش از آن سامسونگ یک mini-PC مجهز به سیستم عامل کروم را معرفی نموده بود. لازم به ذکر است که ال‌جی نیز با معرفی کامپیوتر همه کاره رومیزی (All-in-One) مبتنی بر کروم خود، به شکل دیگری وارد این بازار نوظهور گشته است.

تا کنون تنها گزینه کاربران، محصول سامسونگ بود که اندکی قدیمی شده و از پردازنده قدیمی‌تری بهره می‌برد. در سمت مقابل، کروم‌باکس ایسوس ویژگی‌های به‌روزتری مثل استفاده از CPU اینتل Haswell اینتل را ارائه می‌دهد. کروم‌باکس ایسوس در ایالات متحده فقط در دو مدل Core i3-4010U و Celeron 2955U عرضه خواهد شد، اما در سایر نقاط دنیا نسخه Core i7 آن نیز راهی بازار خواهد گردید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کروم‌باکس ایسوس را به دستگاهی منحصر به فرد بدل می‌کند، پشتیبانی از ویدئوهای 4K از طریق پورت‌های HDMI و DisplayPort است.

با وجود ابعاد بسیار کوچک 12.4 در 12.4 در 4.19 سانتیمتری این مینی‌کامپیوتر، ایسوس 4 پورت USB 3.0، یک درگاه کارت حافظه SD، پشتیبانی از بلوتوث و اتصال Wi-Fi را در آن تعبیه کرده است. همچون سایر محصولات مجهز به کروم، این دستگاه نیز حافظه داخلی زیادی ندارد و به یک حافظه 16 گیگابایتی از نوع SSD تجهیز گشته است؛ اما با خرید این محصول، گوگل به شما 100 گیگابایت فضای ابری رایگان در سرویس گوگل درایو اهدا خواهد کرد.

قیمت کروم باکس ایسوس نیز همچون اکثر سیستم‌های مجهز به این سیستم‌عامل بسیار پایین است. این محصول در ماه مارس با قیمت پایه 179 دلار (احتمالا برای مدل مجهز به پردازنده Celeron) در بازار موجود خواهد بود. باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا محصول ایسوس می‌تواند با mini-PCهای مبتنی بر کروم سامسونگ رقابت کند یا خیر!

نظر شما درباره کروم‌باکس‌ها چیست؟ آیا کروم‌ باکس‌ها و کروم‌بوک‌ها می‌توانند به رقیبی جدی‌تر برای لپ‌تاپ‌ها بدل گردند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات