قدرتمندترین مک پرو M2 اولترا، از مدل رده‌بالای اینتلی این کامپیوتر ۴۰ هزار دلار ارزان‌تر است

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مک پرو M2 اولترا
اگرچه مک‌ پرو مجهز به تراشه‌ی M2 اولترا همچنان گران است، در مقایسه‌ با مدل اینتلی رده‌بالای خود، با قیمت بسیار کمتر به‌فروش می‌رسد.
تبلیغات

مک پرو جدید اپل با تراشه‌ی M2 اولترا، کامپیوتر ارزانی محسوب نمی‌شود اما برای پاسخ به نیاز کاربران حرفه‌ای و بارهای کاری بسیار سنگین طراحی شده است. به‌هرحال شاید تعجب کنید که گران‌ترین مدل مک پرو جدید، حدود ۴۰ هزار دلار ارزان‌تر از رده‌بالاترین مدل اینتلی این محصول است.

همان‌طور که ورج اشاره می‌کند، با خرید مک‌ پرو جدید ۷۰۰۰ دلاری و ارتقای آن طبق فهرست زیر، هزینه‌ی کلی برای خرید این کامپیوتر به ۱۲۳۴۸ دلار می‌رسد.

  • ۱۰۰۰ دلار برای تراشه‌ی M2 اولترا که از پردازنده‌ی مرکزی ۲۴ هسته، پردازنده‌ی گرافیکی ۷۶ هسته‌ای و موتور پردازش عصبی ۳۲ هسته‌ای بهره می‌برد.
  • ۱۶۰۰ دلار برای رم ۱۹۲ گیگابایتی یکپارچه
  • ۲۲۰۰ دلار برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۸ ترابایتی SSD
  • ۴۰۰ دلار برای چرخ‌ها
  • ۱۴۹ دلار برای مجیک ماوس و مجیک ترک‌پد

اگر فاینال‌کات پرو (با قیمت ۳۰۰ دلار) و لاجیک پرو (با قیمت ۲۰۰ دلار) را هم به فهرست خود اضافه کنید، قیمت تمام‌شده به ۱۲۸۴۸ دلار می‌رسد.

البته که چنین قیمتی بسیار زیاد است اما گران‌ترین مدل مک پرو مجهز به تراشه‌های اینتل که به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد، با برچسب درخورتوجه ۵۳۸۰۰ دلار عرضه شد. بدین‌ترتیب مک پرو جدید در مقایسه با مدل اینتلی این محصول واقعاً ارزان‌تر شده و در نتیجه شاید بتوان در کنار مک پرو M2 اولترا، ۶۰۰۰ دلار برای نمایشگر Pro Display XDR و ۱۰۰۰ دلار دیگر برای پایه‌ی آن پرداخت کرد. علاوه‌براین می‌توان هدست ۳۵۰۰ دلاری پرو ویژن اپل را در کنار محصولات ذکرشده خریداری کرد و باز هم جمع کل قیمت این محصولات، به مدل رده‌بالای مک پرو اینتلی نمی‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات