اپل مک پرو را با M2 Ultra و قیمت پایه ۶۹۹۹ دلار معرفی کرد

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
مک پرو در کنار مانیتوری که تصویری از فضای سبز نشان می دهد
اپل مک پرو را در جریان رویداد WWDC 2023 با M2 Ultra و هشت پورت Thunderbolt رونمایی کرد.
تبلیغات

اپل طی رویداد WWDC 2023 خود از مک پرو با طراحی تراشه‌های جدید رونمایی کرد. این اولین به‌روزرسانی بزرگ محصول مذکور در چهار سال گذشته است.

مک پرو از لحاظ ظاهری مانند نسخه قدیمی اینتل به نظر می‌رسد، اما برخی تغییرات عمده در داخل آن اعمال شده است که آن را به دستگاهی قدرتمندتر تبدیل می‌کند. مک پرو با تراشه M2 Ultra اپل، شامل شش اسلات PCIe نسل ۴ و هشت پورت Thunderbolt داخلی ارائه می‌شود. می‌توان این دستگاه را با پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای و ۱۹۲ گیگابایت حافظه پیکربندی کرد. طبق ادعای اپل، قدرتمندترین مدل این محصول دارای عملکردی ۳ برابر سریع‌تر از قدرتمندترین مک پرو با تراشه‌ی اینتل خواهد بود.

مک پرو در کنار مانیتوری که تصویری از کنسرت نشان می دهد

Mac Pro با داشتن حداکثر ۱۹۲ گیگابایت رم یکپارچه، حافظه بسیار بیشتری نسبت به پیشرفته‌ترین کارت‌های گرافیک ورک‌استیشن دارد و می‌تواند کارهای سختی را بر عهده بگیرد که سایر سیستم‌ها حتی نمی‌توانند پردازش کنند.

جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل می‌گوید:

مک استودیو جدید و مک پرو با تراشه اپل، قوی‌ترین مک‌هایی هستند که تا به حال ساخته‌ایم.
- جان ترنوس، اپل

مک پروی تازه نفس، تراشه جدید M2 Ultra را معرفی می‌کند که با پردازنده ۲۴ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای، ۳۰ درصد سریع‌تر از M1 Ultra شده است. درضمن، این تراشه بر اساس فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده و ۵۰ درصد حافظه بیشتری را نسبت به نسل پیشین پشتیبانی می‌کند. همچنین گفته می‌شود تا ۲۰ درصد سریع‌تر از M1 Ultra خواهد بود.

مک پروی جدید همچنین دارای هشت پورت داخلی تاندربولت ۴ خواهد بود که شش عدد در بخش پشتی و دو عدد در بالای دستگاه قرار دارند. مانند مک استودیو، این محصول نیز تا شش Pro Display XDRs را پشتیبانی می‌کند. Wi-Fi 6E و بلوتوث نسخه ۵.۳ از دیگر اتصالات آن هستند. مک پرو همچنین سه پورت USB-A، دو پورت HDMI با پهنای باند بالاتر (که تا وضوح 8K و نرخ فریم تا ۲۴۰ هرتز را پشتیبانی می‌کنند) و دو درگاه اترنت ۱۰ گیگابایتی دارد. خوشبختانه اپل جک هدفون را نیز نگه داشته است.

بدنه مک پرو از کنار
مک پرو از نمای کناری به صورت افقی
مک پرو از نمای روبه‌رو به صورت عمودی

در ساخت مک پرو از ۱۰۰ درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی استفاده شده تا این محصول دوستدار محیط زیست باشد. همچنین دستگاه مذکور انرژی بسیار کمتری نسبت به رایانه‌های رومیزی در کلاس خود مصرف می‌کند. درضمن، مک پرو فاقد جیوه، پی‌وی‌سی و بریلیوم بوده و بیش از ۹۵ درصد بسته‌بندی آن بر پایه فیبر است.

مک پرو با macOS Ventura عرضه می‌شود که عملکرد و بهره‌وری چشمگیری ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، ویژگی‌هایی مانند Stage Manager تمرکز روی کارها و حرکت بین برنامه‌ها و پنجره‌ها را آسان‌تر و سریع‌تر از همیشه می‌کنند. همچنین ویژگی‌های قدرتمند گیمینگی مانند MetalFX Upscaling به تسریع عملکرد گیم‌پلی با گرافیک خیره‌کننده و بهینه‌سازی برای تراشه‌ی اپل کمک می‌کند. این درحالی است که برنامه‌های حرفه‌ای مانند Final Cut Pro و Logic Pro کاربران را قادر می‌سازد تا پروژه‌های پیچیده‌تر را با سرعتی فوق‌العاده انجام دهند.

مک پروی جدید از امروز در سایت apple.com/store برای سفارش وجود دارد و از ۱۳ ژوئن در فروشگاه‌های اپل به فروش خواهد رسید. این دستگاه با تراشه‌ی M2 اولترا از هفته آینده با قیمت پایه‌ی ۶۹۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات