رشد بازار کامپیوترهای شخصی به بیشترین حد خود در ۱۰ سال گذشته رسید

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بازار جهانی کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ با رشد ۱۳ درصدی در‌مقایسه‌با سال گذشته مواجه شده است.
تبلیغات

 براساس اطلاعات منتشر‌شده از سازمان Canalys، نزدیک به ۷۹٫۲ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ فروخته شده است. این میزان فروش باعث به‌وجود‌آمدن بزرگ‌ترین رشد در بازار کامپیوترهای شخصی در ۱۰ سال گذشته شده است. در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰، کاهش فروش کامپیوترهای شخصی را در بازار شاهد بودیم؛ اما در سه‌ماهه‌ی دوم و سه‌ماهه‌ی سوم با رشد این بازار مواجه شدیم.

افزون‌براین، فروش جهانی نوت‌بوک‌ها به ۶۴ میلیون دستگاه رسید که دلیل آن شیوع ویروس کرونا اعلام شده است. کرونا باعث شده که بسیاری از مردم از خانه کار کنند؛ به‌همین‌دلیل، به لپ ‌تاپ جدید نیاز پیدا کرده‌اند و فروش لپ‌تاپ هم ۲۸٫۳ درصد افزایش یافته است. ناگفته نماند فروش کامپیوترهای شخصی رومیزی یا دسکتاپ‌ها هم افزایش ۲۶ درصدی تجربه کرده است.

لنوو در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ با فروش بسیار مطلوبی مواجه شد و افزایش فروش ۱۱٫۴ درصدی را شاهد بود و توانست ۱۹ میلیون دستگاه کامپیوتر را راهی بازار کند. شرکت HP هم رشد ۱۱٫۹ درصدی را تجربه و ۱۸٫۷ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی راهی بازار کرد.

ناگفته نماند شرکت دل در جایگاه سوم قرار دارد و تولیدات این شرکت در‌مقایسه‌با سال گذشته ۰٫۵ درصد کاهش پیدا کرد. دو شرکت اپل و ایسر نیز با ۱۳/۲ و ۱۵ درصد به‌ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم ایستاده‌اند. شیوع ویروس کرونا روی بازار کامپیوترهای شخصی تأثیر مثبتی گذاشته است و باعث شده که شاهد رشد این بازار در سال ۲۰۲۰ و حتی سال‌های پیش رو باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات