آمریکا صرافی بایننس را به‌خاطر روسیه نقره‌داغ می‌کند؟

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
لوگو بایننس / Binance روی گوشی هوشمند در دست
وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید بایننس احتمالاً به کاربران روسی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک کرده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌های تأییدنشده، وزارت دادگستری ایالات متحده قصد دارد تحقیقاتی علیه بایننس به راه بیاندازد. ظاهرا بایننس که بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در دنیا محسوب می‌شود، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را نقض کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در تلاش است بفهمد که آیا بایننس به مشتریان روسی امکان داده است پول را به‌عنوان روشی برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده انتقال دهند یا خیر.

انگجت می‌نویسد این نخستین باری نیست که چنین ادعایی علیه بایننس مطرح می‌شود. آمریکا قبلاً گفته بود بایننس به کاربران ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها کمک کرده است. منابع آگاه می‌گویند بایننس مشغول مذاکره با وزارت دادگستری آمریکا است تا بر سر ادعای دور زدن تحریم‌های ایران به توافق برسد.

به‌دنبال آغاز جنگ روسیه و اوکراین، ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا سازمان‌های مالی روسیه را تحریم کردند. معاون نخست‌وزیر اوکراین از تمامی صرافی‌های کریپتو درخواست کرد که حساب‌های روسی و بلاروسی را فریز کنند، اما بایننس در آن زمان گفت که چنین کاری انجام نمی‌دهد.

بایننس به هنگام رد درخواست اوکراین برای فریز دارایی کاربران روسی گفت مسدودسازی یک‌طرفه‌ی دسترسی به رمزارز با ماهیت این صنعت در تضاد است؛ چون این کار افزون‌بر دولت روسیه، دسترسی مردم عادی را نیز قطع می‌کند.

وزارت دادگستری تاکنون بارها علیه بایننس تحقیق به راه انداخته است. در سال ۲۰۲۱ وزارت دادگستری و سازمان خدمات درآمد داخلی ایالات متحده شروع‌ به بررسی گزارش‌هایی کردند که مدعی استفاده از بایننس برای پول‌شویی بودند. اوایل سال جاری میلادی کمیسیون CFTC آمریکا، بایننس و مدیرعامل این صرافی را جریمه کرد.

بایننس در بیانیه‌ای که برای رسانه‌ها ارسال کرده است می‌گوید در سال ۲۰۲۱ به‌همراه گروهی از مدیران باتجربه پروژه‌ای برای بازسازی ساختار شرکتی‌اش به راه انداخت تا عملیات‌هایش را در سطح جهان به شیوه‌ی اساسی تغییر دهد.

بایننس در بیانیه‌اش ادعاهای وزارت دادگستری را رد نکرده است، اما می‌گوید سیاستی سخت‌گیرانه علیه ثبت‌نام دوگانه، هویت ناشناس و منابع مبهم پول دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات