نمایشگر جدید انویدیا امکان تغییر بین 1440p و 1080p را فراهم می‌کند

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ از نمایشگر جدید G-Sync با امکان تغییر رزولوشن بین 1080p و 1440p رونمایی کرد.
تبلیغات

بسیاری بر این باورند که در نمایشگرهای esports یا ورزش الکترونیک، داشتن رزولوشن 1080p ضرورت است و طبق تحقیقات نیز تقریباً ۶۷ درصد از گیمرها از نمایشگرهایی با این رزولوشن استفاده می‌کنند، اما حالا انویدیا قصد دارد با معرفی نمایشگرهای جدید G-Sync رزولوشن تصویر را به 1440p تا نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز ارتقاء داده و این انتقال را تسهیل کند.

نمایشگرهای ۲۷ اینچی جدید ورزش‌های الکترونیکی انویدیا، از نرخ نوسازی تا ۳۶۰ هرتز و فناوری تأخیر رفلکس انویدیا پشتیبانی می‌کنند. فناوری تأخیر رفلکس انویدیا، ابزاری بسیار پیشرفته برای اندازه‌گیری زمان تأخیر عملکرد در بازی و کوتاه کردن آن است.

به گزارش Verge، انویدیا در این نمایشگر از حالت ارتعاش esports برای بهبود نمایش رنگ‌های پنل و نور پس‌زمینه‌‌ی مینی LED استفاده می‌کند و به حالت ویژه‌ی ۲۵ اینچی 1080p نیز مجهز است.

نمایشگر جدید انویدیا مطمئناً برای بازی‌های رقابتی‌ای مانند بازی شوتر Valorant یا Rainbow Six Siege، بازی تیراندازی اول‌شخص آنلاین Counter-Strike: Global Offensive و بازی اورواچ مناسب است. انویدیا معتقد است که تمام این بازی‌ها به کمک Core i9-12900K اینتل و RTX 3080 می‌توانند بیش از ۳۶۰ فریم در ثانیه را در رزولوشن 1440p و تنظیمات حداکثری پردازش کنند.

slide

جالب‌ترین قابلیت نمایشگرهای جدید انویدیا، امکان تغییر به فرمت 1080p است که این نمایشگرهای ۲۷ اینچی را برای پشتیبانی از بازی‌هایی با نرخ فریم‌های پایین‌تر به مانیتورهای ۲۵ اینچی تبدیل می‌کند. انویدیا می‌گوید که برای نمایش تصاویر در ۲۵ اینچ و پشتیبانی از رزولوشن 1080p، حاشیه‌هایی در دو طرف نمایشگر اضافه می‌شوند.

انویدیا به قصد برطرف کردن ایراد‌هایی که هنگام اجرا نکردن بازی‌ها در رزولوشن اصلی پیش می‌آید، برای تغییر از ۲۷ اینچ به ۲۵ اینچی از فناوری رزولوشن ویژه‌ی جدیدی برای افزایش وضوح استفاده می‌کند.

1440p-esports-displays

بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز مانند AOC، ایسوس، MSI و ViewSonic قصد دارند نمایشگرهای esport خود را با رزولوشن 1440p تولید کنند، اما تنها ایسوس می‌تواند به نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز برسد؛ نمایشگرهای esport برندهای دیگر همگی به پنل‌های مینی LED با نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز مجهز خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات