فروش خودرو شیائومی در یک هفته به بیش‌ از ۱۰۰ هزار دستگاه رسید

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
نمای جلو خودرو شیائومی Xiaomi SU7 آبی
اولین خودرو شیائومی با استقبال چشمگیر خریداران چینی مواجه شده است.
تبلیغات

شیائومی شرکتی است که بیشتر به‌‌ ساخت گوشی‌های خوش‌قیمت شهرت دارد. حالا این شرکت شروعی خیره‌کننده در بازار خودروهای برقی داشته است. برند سرشناس چینی پس آغاز فروش اولین خودرو الکتریکی خود، یعنی سدان SU7، تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار سفارش از خریداران دریافت کرده است.

لی جون، بنیان‌گذار شیائومی، در اولین مرحله از تحویل SU7 به مشتریان در کارخانه‌ی این شرکت در پکن حضور پیدا کرد و گفت: «تحول واقعی خودروهای هوشمند رسماً آغاز شده است و چین مطمئناً شاهد تولد شرکتی به بزرگی تسلا خواهد بود.»

خبرنگاران درحال عکاسی از اولین خریداران شیائومی SU7

SU7 در سه مدل عرضه می‌شود. قیمت خودرو در مدل پایه از حدود ۲۷٬۸۱۰ یورو شروع می‌شود و مدل‌های پرو و مکس با عملکرد بهتر قیمت گران‌تری دارند. قیمت تیپ مکس از ۳۸٬۷۰۰ یورو آغاز می‌شود.

شیائومی از اولین خریداران SU7 با نسخه‌ی ویژه‌ی Founders Edition استقبال کرد که به‌ تعداد ۵٬۰۰۰ دستگاه تولید می‌شود. هم‌اکنون، تحویل این مدل‌ها در حال انجام است. نسخه‌های دیگر از اواخر آوریل یا می ۲۰۲۴ (ادیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) راهی خیابان‌ها خواهند شد.

SU7 آیرودینامیک و زیبایی را باهم تلفیق کرده است و فضای داخلی جاداری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. الگوریتم کنترل شاسی هوشمند شیائومی سیستم تعلیق را برای حالت‌های مختلف رانندگی تنظیم می‌کند. این خودرو به‌لطف HyperOS هماهنگی مناسبی با گوشی شیائومی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات