کارمندان اپل پروژه Apple Car را «فاجعه تایتانیک» خطاب می‌کردند

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
رندر غیررسمی خودرو اپل کار / Apple Car از نمای جلو مشکی
برخی کارمندان اپل از قبل می‌دانستند که پروژه‌ی Apple Car با شکست مواجه می‌شود.
تبلیغات

براساس گزارشی از نیویورک تایمز، اپل از زمان راه‌اندازی تا لغو پروژه‌ی Apple Car در طول یک دهه بیش از ۱۰ میلیارد دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرد. افزون‌بر منابع مالی، هزاران مهندس و متخصص روی خودرو اپل کار می‌کردند.

گفته می‌شود برخی از کارمندان اپل از همان ابتدا پیش‌بینی کرده بودند که پروژه‌ی خودرو با شکست مواجه خواهد شد و به جای اسم رمز «پروژه‌ی تایتان» از این خودرو با عنوان «فاجعه‌ی تایتانیک» یاد می‌کردند.

اعضای تیم خودرو می‌دانستند که به‌انجام‌رساندن پروژه تقریباً غیرممکن خواهد بود. قیمت خودرو الکتریکی اپل با قابلیت‌های خودران ممکن بود به ۱۰۰ هزار دلار برسد و احتمالاً حاشیه‌ی سود پایینی برای شرکت تولیدکننده‌ی گوشی آیفون به‌همراه می‌داشت.

ظاهراً اپل مذاکراتی با ایلان ماسک در مورد خرید تسلا داشته است، اپل بعداً به این نتیجه رسید که ساخت خودرو اختصاصی منطقی‌تر از تلاش برای ادغام تسلا در اپل است.

اپل هیچ‌گاه نتوانست رهبر مناسبی برای پروژه‌ی تایتان پیدا کند. این پروژه از آغاز تا زمان توقفش چهار رهبر مختلف داشت. نیویورک تایمز می‌گوید دلیل نهایی شکست پروژه این بود که اپل قادر به توسعه‌ی نرم‌افزار و الگوریتم‌ها برای خودرویی با سیستم رانندگی خودکار نبود.

بیش از ۲٬۰۰۰ کارمندی که روی پروژه‌ی خودرو اپل می‌کردند، به تیم‌های دیگر می‌پیوندند تا روی هوش مصنوعی و فناوری‌های دیگر کار کنند. برخی از آن‌ها نیز اخراج خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات