شیائومی: از لغو پروژه خودرو اپل شوکه شدیم

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کانسپت اپل کار / Apple Car خودرو برقی نمای جلو داخل شهر غیررسمی
بنیان‌گذار شیائومی می‌گوید که از شنیدن خبر لغو پروژه‌ی Apple Car شوکه شده است.
تبلیغات

خبرگزاری South China Morning Post در گزارشی اختصاصی می‌گوید که تصمیم اپل برای لغو پروژه‌ی Apple Car برخی از فعالان چینی این حوزه، ازجمله شیائومی را شگفت‌زده کرده است.

شب گذشته، بلومبرگ در گزارشی غیرمنتظره گفت که اپل پس از یک دهه تلاش درنهایت تصمیم گرفته است به حوزه‌ی خودروهای برقی ورود نکند و تعداد زیادی از ۲٬۰۰۰ نفر کارمند پروژه‌ی Apple Car را به تیم هوش مصنوعی بفرستد. ظاهراً این اتفاق باعث تعجب شیائومی و لی آتو و اکس‌پنگ شده است. این شرکت‌ها اپل را یکی از رقبای بعدی خودشان در بازار خودرو می‌دانستند.

شیائومی حالا یکی از شرکت‌های چینی بزرگ در صنعت فناوری است و بیشتر به‌‌دلیل تولید انواع گوشی شیائومی شناخته می‌شود؛ اما اهداف بزرگی در حوزه‌ی خودرو دنبال می‌کند. اواخر سال گذشته‌ی میلادی، این شرکت SUV، اولین خودرو خود را پرده برداشت. آن پروژه ۱٫۴ میلیارد دلار هزینه روی دست شیائومی گذاشت و بیش از ۳٬۴۰۰ مهندس را درگیر کرد.

لی جون، بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره‌ی شیائومی، می‌گوید که از خبر لغو پروژه‌ی اپل کار «بسیار شوکه» شده است. او اضافه کرد که عمیقاً می‌داند تولید خودرو چقدر دشوار است؛ اما تصمیم شیائومی برای ورود همه‌جانبه به بازار وسایل نقلیه همچنان پابرجا خواهد ماند. هی شیائوپنگ، رئیس هیئت‌میره‌ی شرکت اکس‌پنگ، به‌طور مشابه از لغو پروژه‌ی اپل کار ابراز تعجب کرد.

لی شیانگ، مدیرعامل شرکت لی آتو، در ویبو گفت که تصمیم اپل برای تمرکز بر هوش مصنوعی به‌جای خودرو کاملاً درست بود. او اضافه کرد: «هوش مصنوعی به ورودی شماره‌یک برای همه‌ی دستگاه‌ها، سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و تراکنش‌ها تبدیل می‌شود؛ دقیقاً همان بخش‌هایی که اپل باید در بالاترین سطح آن‌ها بایستد.»

در سال‌های اخیر، خودروسازان چینی پیشرفت چشمگیری تجربه کرده‌اند و به‌طور مداوم در حال افزایش سهم خود در بازار بوده‌اند. شرکت چینی BYD در سال ۲۰۲۳ موفق شد تا با عبور از تسلا به برترین تولیدکننده‌ی خودرو برقی در کل دنیا تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات