به‌لطف ChatGPT حالا می‌توان با خودروهای فولکس‌ واگن صحبت کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
خودروی فولکس‌واگن ID.7 از نمایش سه‌چهارم عقب رنگ سفید پس زمینه‌ی دشت و کوه غروب
خریداران محصولات فولکس‌واگن به‌زودی می‌توانند به‌لطف ChatGPT با خودرو صحبت کنند.
تبلیغات

فولکس‌واگن در CES 2024 از ادغام ChatGPT با IDA، دستیار صوتی خودرو های خود، برای مدل‌های جدیدتر امسالش خبر داد. به‌گفته‌ی این خودروساز، هوش مصنوعی‌ های محاوره‌ای نظیر ChatGPT باعث افزایش تعاملات و ارائه‌ی پاسخ‌های شهودی‌تر و طبیعی‌تر به پرسش‌های راننده خواهد شد.

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی فولکس‌واگن، ChatGPT به جدیدترین مدل‌های فولس‌واگن ازجمله ID.3 ،ID.5 ،ID.4 ،ID.7 تیگوان، پاسات و گلف جدید خواهد آمد. ‌همچنین به‌گفته‌ی این شرکت، قابلیت مذکور به‌عنوان ویژگی استاندارد به بسیاری از خودروهای تولیدی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ افزوده می‌شود.

فولکس‌واگن درباره‌ی مناطقی که این ویژگی در آن‌ها فعال خواهد بود، اطلاعاتی ارائه نداده است؛ اما اشاره کرده است که در‌دسترس قرار‌گرفتن آن در خودروهای عرضه‌شده در ایالات متحده در حال بررسی است.

به‌گفته‌ی فولکس‌واگن، ChatGPT می‌تواند بر قابلیت‌های موجود IDA مانند کنترل سیستم سرگرمی و ناوبری و تهویه‌ی خودرو سوار شود. از‌جمله دستاوردهای این ادغام می‌توان به داشتن گفت‌وگو‌های غنی‌تر و پاسخ‌های دقیق‌تر به پرسش‌ها و ارائه‌ی اطلاعات خاص مربوط به خودرو به رانندگان اشاره کرد.

نکته‌ی مهم این است که راننده برای فعال‌کردن ChatGPT نباید کار خاصی انجام دهد. اگر هرگاه که از IDA سؤال کنند و او نتواند پاسخ‌های کافی ارائه دهد، آن پرسش‌ها به‌طور ناشناس به ChatGPT ارسال می‌شوند.

با‌این‌همه، این اولین‌بار نیست که خودروسازی برای ارائه‌ی دستیار صوتی مفید‌تر دست‌به‌دامن هوش مصنوعی می‌شود. سال گذشته نیز، مرسدس بنز ChatGPT را در مدل‌های مختلف خود به‌کار برده بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات