تمایل پورشه برای بازگشت به فرمول یک

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیر مالی پورشه پس از بازدید از مسابقه جایزه بزرگ ایتالیا، علاقه این شرکت برای حضور در مسابقات فرمول یک به‌عنوان تأمین‌کننده پیشرانه را تأیید کرد.
تبلیغات

مدیر مالی پورشه تأیید کرده است که این خودروساز اشتوتگارتی به‌طور جدی به بازگشت به مسابقات فرمول یک به‌عنوان تأمین‌کننده پیشرانه، طبق مقررات پیشنهادی سال ۲۰۲۱ فکر می‌کند. لوتز میشکه، معاون هیئت اجرایی و عضو هیئت‌مدیره در امور مالی و فناوری اطلاعات پورشه، با راس براون و سایر کارفرمایان ورزشی در مسابقه جایزه‌ی بزرگ ایتالیا ملاقات کرد.

اگر چه پورشه از زمان ارتباط فاجعه‌آمیز خود در سال ۱۹۹۱ با تیم فوت‌ورک (Footwork team) به‌طور مستقیم با فرمول یک ارتباط نگرفته است، ولی این شرکت خودروساز از طریق SuperCup با سازمان فرمول یک مراودات تجاری داشته و برای پرداخت هزینه‌های آن در برنامه پشتیبانی قرار گرفته است. پورشه پروژه LMP1 خود را در پایان این فصل متوقف می‌کند و فرصت فرمول یک، راه جدیدی پیش روی پورشه قرار خواهد داد.

پورشه

این شرکت در حال حاضر تعهدات خود را به فرمول E با یک تیم حمایتی مربوط به فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ انجام داده است. بااین‌حال، پورشه نیز نمایندگانی به سلسله جلسات اخیر در مورد مقررات پیشرانه‌ ۲۰۲۱ فرمول یک فرستاده است. با توجه به روند فعلی فرمول یک، این شرکت با حرکت به سمت فناوری‌های ارزان‌تر و ساده‌تر، برای حضور در سطح اول موتوراسپرت، تشویق شده است.

میشکه به خبرنگاران گفت:

فرمول یک می‌تواند مکان مناسبی باشد. همان‌طور که می‌دانید، فرمول E برای ما بسیار مهم است و فرمول یک هم همیشه موضوعی خوب برای فکر کردن است و من فکر می‌کنم ما بحث‌های بسیار خوبی در مورد پیشرانه‌های جدید داریم.

از میشکه پرسیده شد که آیا برنامه‌های فعلی برای پیشرانه توربو دوگانه شش سیلندر خورجینی با فناوری پایین‌تر می‌تواند باعث جذب پورشه به فرمول یک شود؟ وی پاسخ داد:

قطعا. ما باید هزینه‌های فرمول یک را کاهش دهیم و فناوری پورشه، روش خوبی برای رسیدن به این هدف است.

میشکه همچنین تأیید کرد که بحث در مورد تأمین‌کننده پیشرانه است و بنابراین هیچ برنامه‌ای برای تشکیل تیم فرمول یک پورشه وجود ندارد. شرکای احتمالی پورشه ممکن است ویلیامز و ردبول باشند؛ ویلیامز قبل از فروش بخش هیبریدی خود، از یک رابطه فنی با پورشه برخوردار بوده است و ردبول نیز ارتباطات گسترده‌ای با گروه فولکس‌واگن دارد. مک‌لارن هم دارای یک تاریخچه قوی با پورشه است؛ زیرا این شرکت همکاری خوبی در پروژه توربو تگ (TAG) از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷ داشت، اما در حال حاضر از جمله رقبای پورشه در بازار خودروهای جاده‌ای است.

آغوش باز فرمول یک

شان براتچیز، مدیر تجاری فرمول یک، گفت:

صاحبان جدید ورزش، خوش‌شانس خواهند بود که پورشه را در سال ۲۰۲۱ در اختیار داشته باشند. در نهایت ما تلاش می‌کنیم پلت‌فرم و محیطی جدیدی ایجاد کنیم که در آن بیشتر تولیدکنندگان پیشرانه و برندها و تیم‌های مطرح وارد این ورزش شوند و این کار را به یک پیشنهاد کسب و کار قانع‌کننده تبدیل کنند. به‌عنوان واحدی که نوعی بازاریابی و برندینگ را در فرمول یک اجرا می‌کند، ورود پورشه که برند تجاری قدیمی در ورزش ما است، بسیار ارزشمند خواهد بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات