نگاهی عمیق به تسلا مدل 3

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تسلا مدل 3 تازه‌ترین سدان کمپانی تسلا موتورز است که با طراحی خاص و امکانات منحصربه‌فرد، جذابیت زیادی در بازار جهانی دارد.
تبلیغات

کمپانی تسلا از تیرماه سال جاری به‌طور رسمی اقدام به تحویل جدیدترین سدان الکتریکی خود به خریداران کرده است و با وجود گذشت چند ماه از زمان عرضه‌ی آن، در حقیقت تنها سفارشات کارکنان این کمپانی تحویل داده شده است. با این حال، یکی از کارکنان خودروی تسلا مدل 3 خود را در اختیار گاراژ OC Detailing گذاشته است تا با تهیه‌ی یک ویدیو،  بررسی دقیقی روی این خودرو و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن صورت پذیرد.

در طراحی فضای داخلی و بدنه‌ی تسلا مدل 3 تا حد امکان سادگی حفظ شده است. در حقیقت تسلا مدل 3 از یک طراحی مینیمالیستی بهره می‌برد که در جای‌جای این خودرو به وضوح به چشم می‌خورد. طراحی بدنه‌ی این خودرو تشابهاتی با مدل‌هایی از پورشه دارد و در حقیقت می‌توان آن را یک نمونه‌ی کوچک از پورشه پانامرا دانست. در طراحی عقب خودرو نیز همه چیز ساده است و خبری از تزئینات کروم پر زرق و برق نیست. درست مشابه مدل X و مدل S، دوربین‌های رانندگی خودران روی کناره‌های خودرو نصب شده‌اند. طراحی دستگیره‌ی درب‌ها در تمامی مدل‌های تسلا تقریبا مشابه یکدیگر است، اما در مدل 3، تسلا روش خلاقانه‌ای برای استفاده از دستگیره‌ی درب‌ها در نظر گرفته است.

در تسلا مدل 3 نیز از محرک الکترونیکی برای باز و بسته شدن قفل درب‌ها استفاده شده است که انتظار می‌رفت برای کاهش قیمت خودرو، از سیستم‌های مکانیکی در این بخش استفاده شود. برخلاف مدل‌های S و X، تسلا مدل 3 یک خودروی هاچ‌بک نیست و بنابراین فضای زیادی در قسمت صندوق عقب آن وجود دارد. اگرچه ظاهر رینگ‌های به‌کار رفته در این خودرو آنچنان که باید جذاب نیست، اما سبب افزایش ده درصدی در شعاع حرکتی این خودرو شده‌اند.

تسلا مدل   model 3 Tesla

در میان تمام خصوصیات منحصربه‌فرد این خودرو، یک مورد کمی عجیب به‌نظر می‌رسد و آن هم استفاده از یک کارت برای باز و بسته کردن قفل خودرو به‌جای ریموت‌ها و کلیدهای متداول است. اگرچه ایده‌ی استفاده از کارت برای ورود به خودرو جالب به نظر می‌رسد، اما متاسفانه استفاده از آن به‌راحتی استفاده از سیستم‌های بدون کلید متداول امروزی نیست. در سیستم‌های مرسوم به محض نزدیک شدن به خودرو و همراه داشتن ریموت قفل درها باز می‌شود اما در سیستم کارتی تسلا حتما باید کارت را بر روی ستون خودرو قرار دهید تا اجازه‌ی ورود به خودرو را پیدا کنید.

فضای داخلی تسلا مدل 3 جادار است و به لطف سقف پانورامای آن این فضای داخلی بزرگ‌تر و دل‌بازتر نیز دیده می‌شود. در کابین این خودرو همه‌چیز در اوج سادگی طراحی شده است. سقف قسمت عقب خودرو به‌صورت یک شیشه‌ی یک تکه تا شیشه‌ی عقب ادامه می‌یابد و دید بسیار جذاب و مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. روی درهای عقب تنها کلیدهای بالابر شیشه و کلیدهای الکتریکی باز کردن در وجود دارد و خبری از دستگیره‌ی مکانیکی برای باز کردن در نیست. قسمت جلوی خودرو نیز فضای مناسبی دارد. یک دریچه‌ی هوای بزرگ و سراسری و یک صفحه‌ی لمسی بسیار بزرگ تنها چیزی است که روی داشبورد تسلا مدل 3 وجود دارد.

زیر صفحه‌ی لمسی دو فضای کاربردی تعبیه شده است که البته با توجه به متریال به کار رفته، به سرعت اثر انگشت را به خود جذب می‌کنند. درهای جلو بر خلاف درهای عقب به دستگیره‌های مکانیکی مجهز هستند تا در صورت لزوم بتوان درها را به‌ راحتی باز کرد. روی فرمان دو کنترل کننده قرار دارد تا راننده بتواند از طریق آن‌ها بدون لمس نمایشگر تنظیمات دلخواهش را انجام دهد. پشت فرمان نیز کنترل‌های مربوط به برف پاک‌کن و دنده‌ی خودرو قرار گرفته است و خبری از دکمه‌های اضافی نیست. طراحی بسیار ساده و خاص تسلا مدل 3 باعث شده تا موردپسند همگان قرار نگیرد. آیا شما طراحی این خودرو را می‌پسندید یا مانند بسیاری دیگر طرفدار زرق و برق بیشتر در کابین خودروها هستید؟

در ادامه می‌توانید ویدیوی بررسی این خودرو را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات