احتمالا تولید انبوه سایبرتراک چهار سال پس از رونمایی و در اواخر ۲۰۲۳ شروع می‌شود

سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منابعی آگاه می‌گویند تسلا چهار سال پس از رونمایی اولیه‌ی سایبرتراک، این وانت برقی عجیب‌و‌غریب را در اواخر ۲۰۲۳ وارد خط تولید می‌کند.
تبلیغات

رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از دو منبع آگاه می‌نویسد تسلا دو سال پس از برنامه‌ریزی اولیه و چهار سال پس از رونمایی رسمی سایبرتراک، قصد دارد تولید انبوه این وانت پیکاپ را در پایان سال ۲۰۲۳ شروع کند. تسلا ماه قبل گفت مشغول آماده‌سازی کارخانه‌ی شهر آستین تگزاس برای تولید سایبرتراک است و «تولید اولیه» را در اواسط سال ۲۰۲۳ شروع می‌کند.

شروع تولید انبوه در پایان سال ۲۰۲۳ بدین معنی است که آمار فروش وانت Cybertruck تا سال ۲۰۲۴ وارد گزارش مالی تسلا نمی‌شود. کارشناسان می‌گویند سایبرتراک نقش پررنگی در آینده‌ی تسلا دارد و به رشد هرچه بیشتر این خودروساز بزرگ آمریکایی کمک می‌کند.

گفته می‌شود صدها هزار نفر در سراسر آمریکا ۱۰۰ دلار به تسلا پول داده‌اند تا سایبرتراک را برای خود رزرو کنند. این افراد مدت‌ها است منتظر شروع تولید سایبرتراک هستند، وانتی که با طراحی عجیب‌و‌غریبش یکی از موردانتظارترین خودروهای برقی تاریخ به‌حساب می‌آید.

تسلا به درخواست رویترز برای شفاف‌سازی درباره‌ی این خبر پاسخ نداده است.

تسلا هنوز قیمت نهایی وانت سایبرتراک را اعلام نکرده و نمونه‌ی نهایی این خودرو را به نمایش نگذاشته است. تسلا همچنین جزئیاتی درباره‌ی باتری سایبرتراک دردسترس قرار نداده. تسلا در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرده بود که سایبرتراک با قیمت پایه‌ی زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار عرضه شود، اما از آن زمان تاکنون شرایط بسیار تغییر کرده و تسلا قیمت اکثر خودروهایش را افزایش داده است.

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ در رویدادی هیجان‌انگیز از خودروی سایبرتراک پرده‌برداری کرد. در آن رویداد گفته شد سایبرتراک شیشه‌ی نشکن بسیار محکمی دارد، اما شیشه‌ی خودرو پس از برخورد جسمی سخت شکسته شد. از آن زمان تاکنون، تولید سایبرتراک سه بار به تعویق افتاده است: از اواخر ۲۰۲۱ به اواخر ۲۰۲۲، سپس به اوایل ۲۰۲۳ و در نهایت به اواسط ۲۰۲۳.

تسلا چند ماه پیش ثبت سفارش سایبرتراک را در خارج از آمریکای شمالی غیرممکن کرد. در آن زمان ماسک گفت تقاضا برای سایبرتراک به حدی بالا است که احتمالاً تسلا تا سه سال پس از شروع اولیه‌ی تولید، نمی‌تواند حجم تولید را هم‌سطح با تقاضا کند. خودروسازان به‌طور معمول حجم تولید خودروهای کاملاً جدیدی مثل سایبرتراک را به آرامی افزایش می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات