ایلان ماسک افزایش قیمت وانت برقی سایبرتراک را تأیید کرد

شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک در جلسه‌‌ای با سهام‌داران تسلا گفت قیمت خودرو سایبرتراک قرار است بیشتر از قیمت اعلام‌شده در سال ۲۰۱۹ باشد. سایبرتراک قرار بود با قیمت پایه‌ی ۳۹٬۹۰۰ دلار عرضه شود.
تبلیغات

تسلا هنگام رونمایی Cybertruck اعلام کرد این وانت برقی که احتمالاً در سال ۲۰۲۳ وارد مرحله‌ی تولید می‌شود، با قیمت هیجان‌انگیز ۳۹٬۹۰۰ دلار دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد. بااین‌حال، تسلا اعلام کرده است که قیمت عرضه تغییر می‌کند. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت، می‌گوید از زمان رونمایی سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ تاکنون، خیلی چیزها تغییر کرده است.

ماسک در جلسه‌ی سالانه با سهام‌داران تسلا، به تورم و مسائل مختلف دیگری اشاره کرد که در سه سال اخیر پدیدار شده‌اند. وی گفت مشخصات و قیمت سایبرتراک متفاوت خواهد بود. ماسک پس از اشاره به افزایش قیمت سایبرتراک، افزود این وانت برقی قرار است محصول بسیار جذابی باشد.

ایلان ماسک می‌گوید خودرو سایبرتراک تا نیمه‌ی سال آینده‌ی میلادی وارد مرحله‌ی تولید انبوه می‌شود. تسلا در ابتدا قصد داشت در اواخر سال ۲۰۲۱ تولید وانت برقی خود را شروع کند؛ اما در اواسط ۲۰۲۱ رسماً اعلام شد تولید این خودرو تا سال ۲۰۲۲ به‌تأخیر افتاده است. سپس، ماسک گفت امیدوار است که سایبرتراک در سال ۲۰۲۳ تولید شود. در همین حین، شرکت‌هایی مثل فورد و ریویان وانت‌های برقی خود را عرضه کرده‌اند. فورد می‌گوید که تا سال ۲۰۲۳ قصد دارد ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو F-150 Lightning تولید کند.

در‌حال‌حاضر، ایلان ماسک صرفاً گفته است که قیمت اعلام‌شده برای سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ تغییر می‌کند. در سال ۲۰۱۹، تسلا گفته بود به‌دنبال تولید سه مدل متفاوت از سایبرتراک است. مدل تک‌موتوره‌ی دیفرانسیل‌عقب با دامنه‌ی حرکتی ۲۵۰ مایل (۴۰۲ کیلومتر) و ظرفیت بکسل ۷٬۵۰۰ پوند (۳٬۴۰۰ کیلوگرم) قرار بود با قیمت ۳۹٬۹۰۰ دلار دردسترس قرار بگیرد. تسلا گفت این مدل در کمتر از ۶٫۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل‌برساعت (۹۶٫۵ کیلومتر بر ساعت) دست پیدا می‌کند.

قیمت مدل دو‌موتوره‌ی تمام‌چرخ متحرک سایبرتراک با دامنه‌ی حرکتی ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) و ظرفیت بکسل ۱۰٬۰۰۰ پوند (۴٬۵۳۵ کیلوگرم) نیز ۴۹٬۹۰۰ دلار است. به‌گفته‌ی تسلا، این مدل در کمتر از ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل‌برساعت (۹۶٫۵ کیلومتر بر ساعت) دست پیدا می‌کند.

در‌نهایت، قرار بود مدل سه‌موتوره‌ی تمام‌چرخ متحرک، قوی‌ترین مدل سایبرتراک، با دامنه‌ی حرکتی ۵۰۰ مایل (۸۰۴ کیلومتر) از راه برسد. این مدل از وانت برقی تسلا ظرفیت بکسل ۱۴٬۰۰۰ پوند (۶٬۳۵۰ کیلوگرم) داشت و در کمتر از ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل‌برساعت (۹۶٫۵ کیلومتر بر ساعت) دست پیدا می‌کرد و قرار بود با قیمت ۶۹٬۹۰۰ دلار عرضه شود.

به گزارش ورج، هنوز مشخص نیست که تسلا همچنان به‌دنبال تولید سه مدل از سایبرتراک است یا این خودرو را صرفاً در یک مدل تولید می‌کند. درحال‌حاضر، به مشخصات تغییریافته‌ی این خودرو نیز دسترسی نداریم و حتی مطمئن نیستیم که سایبرتراک مطابق وعده‌ی ایلان ماسک تا اواسط سال آینده‌ی میلادی به تولید انبوه برسد. پرسش بی‌پاسخ دیگری که در ذهن داریم، تعداد رزروهای خودرو سایبرتراک است. آخرین‌بار دو سال پیش اعلام شد ۶۵۰٬۰۰۰ نفر سایبرتراک را رزرو کرده‌اند و شکی نداریم این تعداد در دو سال اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

گفته می‌شود تا سال ۲۰۲۱ تعداد رزروها به بیش از یک‌میلیون عدد رسیده است. پیش‌بینی می‌شود در‌حال‌حاضر ۱٫۵ میلیون نفر خودرو موردانتظار تسلا را رزرو کرده باشند. ایلان ماسک می‌گوید میزان تقاضا برای سایبرتراک به‌حدی افزایش یافته است که احتمالاً تسلا تا چند سال پس از عرضه‌ی این خودرو نمی‌تواند عرضه و تقاضا را هم‌سطح کند. تسلا اخیراً قیمت سایر خودروهای برقی خود به‌غیر از مدل ۳ را نیز افزایش داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات