تسلا به رانندگان خودرو‌های در حال حرکت اجازه انجام بازی‌های ویدئویی را نمی‌دهد

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا در ویژگی جدید خود دسترسی به بازی‌های ویدئویی را در صفحه‌نمایش اصلی به‌هنگام حرکت خودرو قفل می‌کند و انجام بازی‌ها فقط زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که خودرو پارک شده باشد.
تبلیغات

به‌گزارش گیزموچاینا، تسلا پس‌ از اینکه زیر فشار قوانین ایمنی خودرو ایالات متحده قرار گرفت، موافقت کرد وقتی خودرو در حال حرکت است، به رانندگان اجازه‌ ندهد بازی‌های ویدئویی را روی صفحه‌نمایش لمسی مرکزی خودروهای خود انجام دهند.

به‌گفته‌ی اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA)، این شرکت به‌روزرسانی نرم‌افزاری را در اینترنت منتشر می‌کند. با به‌روزرسانی، عملکردی به نام «Passenger Play» قفل می‌شود و وقتی خودرو در حرکت است، ادامه‌ی بازی مسیر نخواهد بود.

این اقدام تنها یک روز پس‌از‌آن انجام شد که سازمان مذکور اعلام کرد تحقیق رسمی را بابت نگرانی‌های رانندگی درباره‌ی بازی‌های ویدیویی تسلا که می‌تواند حین رانندگی خودرو انجام شود، آغاز خواهد کرد.

بازی در تسلا

تحقیقات نشان داده بود که قابلیتی به نام «Passenger Play» از دسامبر ۲۰۲۰ دردسترس رانندگان بوده است؛ جایی که بازی‌ها روی صفحه‌ی لمسی بزرگ در مرکز داشبورد ظاهر می‌شوند. در‌حالی‌که نام Passenger Play نشان می‌دهد که این ویژگی برای بازی مسافران در نظر گرفته شده است، هیچ‌چیز از بازی‌کردن رانندگان حین رانندگی با خودرو نیز مانع نمی‌شد.

به‌گفته‌ی NHTSA، پیش‌از‌این ویژگی Passenger Play فقط زمانی فعال می‌شد که خودرو متوقف بود. NHTSA می‌گوید که حتی اگر بازی را مسافر و نه راننده انجام دهد، ممکن است حواس راننده را پرت کند و خطر تصادف را افزایش دهد.

تسلا این‌ بار دربرابر فشارها تسلیم شده است؛ اما این پایان مشکلات شرکت نیست. NHTSA اکنون در حال بررسی تسلا برای وقوع حداقل ۱۱ تصادف با استفاده از ویژگی اتوپایلت (Autopilot) و سایر ویژگی‌های خودران است. طبق گزارش سازمان مذکور، این ۱۱ تصادف به جراحت هفده نفر و مرگ یک نفر منجر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات