جیلی FY11 معرفی شد؛ اولین شاسی بلند چینی با پلتفرم مشترک ولوو

سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شاسی‌بلند کوپه‌ی جیلی FY11 مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۳۵ اسب‌بخار قدرت، براساس پلتفرم مشترک با ولوو ساخته می‌شود.
تبلیغات

پس از انتشار خبر تولید شاسی‌بلند جدید جیلی با طرح کوپه مشابه بی‌ام‌و X4 و مرسدس بنز GLC Coupe در روزهای گذشته، امروز به‌طور رسمی محصول ۲۰۱۹ این شرکت چینی معرفی شد. شاسی‌بلند کوپه‌ی FY11، سومین خودروی جیلی است که در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.

FY11 روی پلتفرم جدید و مشترک جیلی و ولوو موسوم به CMA که پیش از این در XC40 و مدل‌های لینک اند کو (Lynk & Co) استفاده شده است، تولید می‌شود. درحقیقت اساس ساخت FY11، ولوو XC40 است؛ به‌همین دلیل، پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ ولوو با قدرت ۲۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر، قلب شاسی‌بلند کوپه‌ی جیلی خواهد بود.

Geely FY11
Geely FY11
Geely FY11
Geely FY11
Geely FY11

جیلی FY11 که با سیستم‌های انتقال قدرت محور جلو و تمام چرخ محرک همراه است، به‌دلیل طراحی فست‌بک شباهت زیادی به شاسی‌بلند کوپه‌های اروپایی، بی‌ام‌و X4 و مرسدس GLC دارد. تفاوت محصول جیلی با آلمانی‌ها، پهنای بیشتر بدنه است که ظاهر خودرو را عضلانی‌تر نشان می‌دهد. در نمای رو‌به‌رو جلوپنجره‌ی آشنای جیلی درکنار چراغ‌های باریک که با یک نوار کروم تزئین شده‌اند، قرار گرفته است. وجود ورودی‌های هوای زیر سپر جلو هم به جذابیت FY11 اضافه می‌کند. در نمای عقب، چراغ‌های LED، تزئینات کروم و چهار سراگزوز، کامل‌کننده‌ی ویژگی اسپرت این شاسی‌بلند هستند.

هنوز مشخصات فنی محصول جدید جیلی مشخص نیست؛ درواقع نام رسمی این مدل هم منتشر نشده و FY11، کد داخلی تولیدی آن است. باتوجه به اینکه شاسی‌بلند جیلی از پیشرانه‌ی ولوو استفاده می‌کند، احتمالا شتاب اولیه‌ی آن حدود ۶ ثانیه و نهایت سرعت هم بالای ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات