فیس‌لیفت مرسدس‌بنز S کلاس با چراغ‌های OLED

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌لیفت مرسدس‌بنز S کلاس، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی می‌شود. مرسدس در یک تیزر ویدئویی به چراغ‌های OLED این خودروی لوکس، اشاره کرده است.
تبلیغات

بعد از منتشر شدن اولین تیزر از فیس‌لیفت کابریولت S کلاس در هفته‌ی گذشته، حالا ویژگی دیگری از این خودرو قبل از رونمایی کامل آن، منتشر شده است: فناوری OLED.

در این فناوری هر ۳۳ لامپ موجود در چراغ‌های عقب خودرو، بصورت مستقل کنترل می‌شود. این فناوری در هر دو مدل کابریولت و کوپه مرسدس‌بنز S کلاس، وجود خواهد داشت اما فیس‌لیفت سدان S کلاس فاقد این ویژگی خواهد بود. آئودی A8 جدید که در پایان سال جاری میلادی در اروپا عرضه می‌شود ‍ نیز از این فناوری استفاده می‌کند. البته خودروهای دیگری چون آئودی TT RS، بی ام و M4 CS و M4 GTS هم این فناوری را به همراه دارند. بنظر می‌رسد چراغ‎های OLED به ویژگی ثابت خودروهای لوکس و پرچمدار تبدیل شده است.

مرسدس S Class
مرسدس S Class
مرسدس S Class
مرسدس S Class

برخلاف چراغ LED که بصورت یک خط روشن می‌شود، OLED بطور همگن روشن می‌شود. به علاوه به دلیل قابل کنترل بودن هر لامپ بطور مستقل، می‌توان شاهد افکت‌های متنوع در خودروهای مختلف خواهد بود.

مرسدس‌بنز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، مدل‌های فیس‌لیفت کابریولت و کوپه S کلاس را رونمایی خواهد کرد. بعلاوه در این نمایشگاه ابرخودرو پروژه یک (Project One) که به پیشرانه الهام گرفته از فرمول یک مجهز است و احتمالاً  کانسپت EQ و نسل جدید CLS نیز معرفی خواهند شد. در مجموع مرسدس‌بنز در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ مدل خودرو را به نمایش می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات