دوربین عکاسی سونی a7R III معرفی شد؛ سنسور ۴۲ مگاپیکسلی و لرزشگیره پنج محوره

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
پس از انتشار شایعات متعدد، بالاخره سونی نسل جدید دوربین فول‌فریم و بدون آینه‌ی a7R را با بهبودهای متعدد معرفی کرد.
تبلیغات

اگر دوربین‌های فول‌فریم را به دو دسته تقسیم کنیم، محصولات DSLR کانن و نیکون در برابر دوربین‌های بدون آینه‌ی سونی قرار می‌گیرند. سونی طی سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌ی دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای، بیش از گذشته جای پای خود را در این رده از محصولات باز کرده و دوربین‌های توانمندی به بازار عرضه کرده است.

سونی Sony a7R III

در سال ۲۰۱۵ سونی با معرفی a7R II، نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد. این دوربین در زمان عرضه‌ی خود به اولین سنسور CMOS با نوردهی پشتی مجهز شده بود که آن را در این زمینه منحصربه‌فرد می‌کرد. سنسور ۴۲ مگاپیکسلی این دوربین در زمان عرضه، لقب بهترین سنسور دوربین‌های عکاسی را به خود اختصاص داد.  سونی نسل سوم a7R را نیز به یک سنسور ۴۲ مگاپیکسلی Exmore R در اندازه‌ی فول‌فریم مجهز کرده است. درحالی‌که رزولوشن سنسور این دوربین تفاوتی با نسل گذشته‌ی خود ندارد؛ اما توان پردازشی آن به‌مراتب بهبود یافته است. بدین ترتیب a7R III توانایی عکاسی با نرخ بسیار خوب ۱۰ فریم‌ بر ثانیه با فوکوس خودکار دارد که دو برابر سریع‌تر از نرخ ۵ فریم‌ بر ثانیه‌ی a7R II است.

سونی Sony a7R III

عکاسان قادر به ثبت حداکثر ۷۶ عکس JPEG/RAW یا ۲۸ عکس RAW فشرده‌نشده با a7R III است. همچنین امکان عکاسی با نرخ ۸ فریم‌ بر ثانیه بدون تأخیر و با نمایشگر یا منظره‌یاب دوربین در دسترس است. پردازنده‌ی بهینه‌شده‌ی BIONZ X این دوربین، عملکرد ۱.۸ برابر سریع‌تر نسبت به نمونه‌ی به‌کاررفته در a7R II دارد. یکی دیگر از توانایی‌های دوربین جدید سونی، عملکرد سریع بسیاری از قابلیت‌های کلیدی آن اعم از مشاهده‌ی تصاویر ثبت‌شده و حذف نمونه‌های مورد نظر، هنگام نوشتن اطلاعات روی کارت حافظه پس از عکاسی پیاپی است. 

سنسور به‌کاررفته در a7R III بهبود‌های محسوسی نسبت به نسل گذشته‌ی خود تجربه کرده است. قرارگیری لنز در فاصله‌ی بسیار نزدیک با سنسور و پوشش ضد انعکاس نور به‌کار‌رفته در سنسور، باعث شده است دوربین جدید سونی در کنار گستره‌ی دینامیکی بهتر، عملکرد مطلوب‌تری در شرایط نوری اندک داشته باشد. سنسور توانمند سونی a7R III، بازه‌ی حساسیت به نور ۱۰۰ تا ۳۲۰۰۰ (قابل افزایش به ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰) و ۱۵ استاپ گستره‌ی دینامیکی نیز به همراه دارد.

سونی Sony a7R III

به کار بردن لرزش‌گیر پنج‌محوره‌ی توانمند با ۵.۵ استاپ جبران لرزش، باعث شده است a7R III بهترین سیستم لرزش‌گیر دوربین‌های فول‌فریم را به همراه داشته باشد. الگوریتم جدید Pixel Shift Multi سونی نیز پس از ثبت چهار تصویر، اقدام به تلفیق آن‌ها می‌کند تا در کنار ثبت دقیق‌تر رنگ‌ها، گستره‌ی دینامیکی بیشتری نیز به ارمغان آورد. 

دوربین‌های سونی همواره از بهترین سیستم‌های فوکوس خودکار بهره می‌بردند. a7R III نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ ۳۹۹ نقطه‌ی کانونی تشخیص فازی در کنار ۴۲۵ نقطه‌ی تشخیص کنتراست (در برابر تنها ۲۵ نقطه‌ی تشخیص کنتراست a7R II) باعث شده است دوربین جدید سونی جزو بهترین گزینه‌های موجود در بخش فوکوس خودکار باشد. به ادعای سونی، a7R III می‌تواند دو برابر سریع‌تر از نسل گذشته‌ی خود در شرایط نوری تاریک، روی سوژه فوکوس می‌کند. دقت تشخیص سوژه نیز افزایش محسوسی یافته است. جوی‌استیک تعبیه‌شده در بخش پشتی دوربین برای امکان تغییر محل فوکوس و امکان انتخاب سوژه با لمس صفحه‌نمایش، از دیگر قابلیت‌های a7R III در این بخش است.

سونی Sony a7R III

در بخش پشتی جدیدترین محصول سونی، منظره‌یاب اولد با ۳.۶۸۶ میلیون نقطه قرار گرفته است که به لطف پوشش جدید آن، اکنون بازتاب نور کمتر و مقاومت بیشتری در برابر آلودگی دارد. امکان تغییر نرخ این منظره‌یاب بین ۶۰ و ۱۲۰ فریم‌ بر ثانیه نیز در دسترس است. کاربران a7R III می‌توانند در کنار منظره‌یاب آن، از نمایشگر لمسی با ۱.۴۴ میلیون نقطه نیز بهره ببرند که به گفته‌ی مدیران سونی، اکنون زاویه‌ی دید بیشتر و انعکاس کمتر نور محیط به همراه دارد. 

دوربین a7R III برای فیلم‌برداران نیز قابلیت‌های جذابی در خود دارد. امکان فیلم‌برداری 4K بدون کراپ سنسور و استفاده از تمام مساحت آن، قطعا قابلیت وسوسه‌کننده‌ای خواهد بود. قابلیت‌های فیلم‌برداری Hybrid Log-Gamma ،S-Log2 و S-Log 3 در کنار ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ ۱۲۰ فریم‌ بر ثانیه، از دیگر توانایی‌های محصول جدید سونی در بخش فیلم‌برداری است.

سونی Sony a7R III

امکان تصویربرداری ۱۴ بیت، شاتر جدید با لرزش کمتر، امکان ثبت طبیعی‌تر رنگ پوست در کنار دو درگاه کارت SD، وای‌فای، USB نوع C و بهبود شارژدهی با ۲.۲ برابر باتری حجیم‌تر، دیگر قابلیت‌های شاخص سونی a7R III است. دوربین عکاسی سونی a7R III با قیمت ۳۲۰۰ دلار و از هفته‌ی آینده در دسترس علاقه‌مندان و عکاسان خواهد بود.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی معرفی قابلیت‌های دوربین سونی a7R III دعوت می‌کنیم.

گالری تصاویر ثبت‌شده توسط سونی a7R III

نمونه عکس دوربین سونی a7R III
نمونه عکس دوربین سونی a7R III
نمونه عکس دوربین سونی a7R III
نمونه عکس دوربین سونی a7R III
نمونه عکس دوربین سونی a7R III
نمونه عکس دوربین سونی a7R III
نمونه عکس دوربین سونی a7R III
نمونه عکس دوربین سونی a7R III
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات