هواوی: حتی با افزایش فشارهای آمریکا به پیشرفت ادامه خواهیم داد

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو هواوی / Huawei قرمز و سفید در داخل سالن
هواوی با وجود افزایش فشارها و محدودیت‌های ایالات متحده آمریکا، تمرکز خود را بر هوش مصنوعی و بهینه‌سازی سبد محصولاتش قرار می‌دهد.
تبلیغات

هواوی رویداد Analyst Summit 2024 را برگزار کرد که تمرکز اصلی آن هوش مصنوعی بود. غول فناوری چینی در این نشست ضمن اشاره به مشکلات پیش‌ رو، اعلام کرد با وجود افزایش فشارهای آمریکا علیه چین، همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

شو ژیجون، رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی هواوی، علاوه‌بر بررسی دستاوردهای این شرکت در حوزه‌ی هوش مصنوعی و راهکارهای شبکه، به برخی مشکلات نیز اشاره کرد. ژیجون با اشاره به وضعیت نامساعد اقتصاد جهانی و مسائل سیاسی‌جغرافیایی، اعلام کرد فشارهای مداوم آمریکا بر هواوی و سایر شرکت‌های چینی مانع بسیار مهمی در مسیر رشد آن‌ها محسوب می‌شود.

هواوی می‌گوید که با وجود مشکلات پیش‌ رو، متوقف نخواهد شد و روی بهینه‌سازی سبد محصولات در صنایع مختلف و تقویت چهارچوب موردنیاز برای بهبود توسعه‌ی محصولاتش تمرکز خواهد کرد.

به‌نوشته‌ی هواوی‌ سنترال، غول چینی از سال‌ها قبل روی سبد محصولات صنعتی خود کار کرده است و در این مدت، مجموعه‌ای کاربرمحور شامل حوزه‌های ICT، دستگاه‌های هوشمند، هواوی کلاد، انرژی دیجیتال، راهکارهای خودروهای هوشمند و پشتیبانی فنی را توسعه داده است. رئیس هواوی تأکید کرد که این صنایع دائماً در حال رشد بوده‌اند. هواوی با ساخت بنیان قدرتمند، خود را برای بقا در سخت‌ترین سناریوها آماده کرده است.

در سال ۲۰۱۹ آمریکا با اعمال تحریم‌هایی علیه هواوی، شرایط تجارت را برای این شرکت به‌شدت دشوار کرد. این شرکت چینی پس‌ از ۵ سال تلاش، در سال ۲۰۲۳ با گوشی‌های سری میت ۶۰ و تراشه‌ی Kirin 9000s با قدرت به بازار بازگشت. هواوی اخیراً گوشی‌های جدید سری پیورا ۷۰ را در چین رونمایی کرده که قلب تپنده‌ی آن‌ها Kirin 9010 است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات