گوگل صدها نفر از اعضای تیم فروش را اخراج کرد

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
لوگو گوگل روی ساختمان شیشه‌ای روز روشن
گوگل در ادامه‌ی اخراج‌ کارمندانش، این بار سراغ کارکنان بخش فروش رفته است.
تبلیغات

گوگل پس از اخراج حدود هزار کارمند در هفته‌ی گذشته، اکنون در حال تعدیل کارمندان تیم تبلیغات فروش خود است. کریس پاپاس، سخنگوی گوگل، در پاسخ به ورج تأیید کرد که به‌عنوان بخشی از پروژه‌ی کاهش هزینه‌ها، بخشی از تیم فروش را تعدیل می‌کند.

پاپاس به ورج می‌گوید: «ما هرساله برای ساخت بهترین تیم برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان تبلیغاتی خود، فرایند سخت‌گیرانه‌ای طی می‌کنیم. ما مشتریان را به تیم‌های تخصصی و کانال‌های فروش مناسب برای رفع نیازهای خدماتی آن‌ها وصل می‌کنیم. به‌عنوان بخشی از این تغییر، چند صد نقش در سراسر جهان حذف می‌شوند و کارمندان می‌توانند برای موقعیت‌های شغلی دیگر در گوگل درخواست دهند.»

الکس هیث در گزارشی در خبرنامه‌ی ورج نوشت که اخراج هفته‌ی گذشته پایان کار نخواهد بود و اضافه کرد که «گروه فروش تبلیغات تقریباً ۳۰ هزار نفره‌ی گوگل، هدف بعدی است.»

گوگل قبلاً تعداد کارکنان چندین بخش از شرکت خود را کاهش داده بود. اخراج‌ها کارمندانی را که روی محصولات گوشی گوگل پیکسل، ساعت هوشمند فیت بیت و روتر نست کار می‌کردند و همچنین تیم‌های مهندسی و گوگل اسیستنت را تحت‌تأثیر قرار داده است.

گوگل هنوز تعداد کارمندان اخراجی در سال جاری را اعلام نکرده؛ اما با توجه به اخراج‌های هفته گذشته و اکنون، قطعاً این کاهش نیرو‌ها به بالای هزار نفر رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات