آمازون همزمان‌با برگزاری CES 2024 از تعدیل نیرو خبر داد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
لوگو آمازون
آمازون صدها نفر از کارمندهایش را در بخش‌های Prime Video و MGM Studios اخراج می‌کند.
تبلیغات

درحالی‌که آمازون دیشب در رویداد CES 2024 در لاس وگاس حضور داشت، امروز از تعدیل صدها نفر از کارکنانش خبر داده است. خرده‌فروش آمریکایی، همان‌طور که در جریان نمایشگاه با ایرپلی و کروم‌کست خداحافظی کرد، گویا قصد دارد با بخش زیادی از کاربرانش نیز وداع کند.

براساس یادداشت منتشرشده در CNBC، مایک هاپکینز که بر واحدهای پرایم ویدیو و MGM Studios نظارت دارد، روز چهارشنبه در یادداشتی بلندبالا، کارکنان آمازون را از کاهش مشاغل مطلع کرده است. یکی از سخنگویان آمازون این اخراج‌ها را تایید کرد.

هاپکینز گفت این شرکت به‌منظور «اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌هایش برای موفقیت بلندمدت کسب‌وکار» اقدام به کاهش هزینه کرده است.

در این یادداشت آمده است: «در طول سال گذشته، ما تقریباً تمام جنبه‌های کسب وکارمان را به‌منظور بهبود توانایی خود در نمایش فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی برای ارائه‌ی تجربه‌ای آسان به مشتریان جهانی بررسی کرده‌ایم. بر همین اساس، با شناسایی فرصت‌هایی برای کاهش یا توقف سرمایه‌گذاری در برخی حوزه‌های خاص، قصد داریم روی محصول و محتواهایی تمرکز کنیم که بیشترین تاثیر را دارند. در نتیجه‌ی این تصمیمات، صدها شغل را در سازمان استودیوهای پرایم ویدیو و آمازون MGM حذف خواهیم کرد.»

این اخراج‌ها در همان روزی اتفاق می‌افتند که واحد پخش زنده‌ی توییچ آمازون اعلام کرد ۵۰۰ شغل را تعدیل می‌کند.

آمازون با گذشت یک‌سال از اخراج گسترده‌ی کارکنانش، همچنان به تعدیل نیرو ادامه می‌دهد. غول آمریکایی صنعت تجارت الکترونیکی از اواخر سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۳ با حذف بیش از ۲۷٬۰۰۰ شغل در تمام بخش‌های شرکت، بزرگ‌ترین تعدیل نیروی تاریخ فعالیتش را رقم زد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات