بهترین سایبان برای کولر آبی

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بهترین سایه بان برای کولر آبی
نصب سایه‌بان می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و افزایش بهره‌وری کولرهای آبی کمک کند. با مقاله بهترین سایبان برای کولر آبی همراه زومیت باشید.
تبلیغات

چگونه می‌توان از پوسیدگی کولر آبی پیشگیری کرد؟ آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که برای جلوگیری از زنگ‌زدگی کولر یا بهره‌وری بیشتر آن چه کاری باید انجام داد؟ استفاده از سایه‌بان کولر آبی بهترین پاسخ برای این پرسش‌ها است؛ چراکه موجب می‌شود کارایی کولر و نیز عمر استفاده از آن افزایش یابد.

ازآن‌جاکه کولرهای آبی معمولاً روی پشت‌بام ساختما‌ن‌ها قرار می‌گیرند، در‌مقابل نور مستقیم خورشید نمی‌توانند چندان مقاومت کنند و به‌مرورزمان رو به فرسودگی خواهند رفت. همچنین، تابش مستقیم نور خورشید موجب می‌شود کولر حرارت زیادی به خود جذب کند و درنتیجه، کارایی لازم را نداشته باشد.

استفاده از سایه‌بان مناسب برای کولر آبی باعث می‌شود در مصرف آب و برق کولر صرفه‌جویی کنید و میزان خنک‌سازی محیط را افزایش دهید. اگر تاکنون به‌ فکر استفاده از سایه‌بان نبوده‌اید، تا انتهای این مقاله همراه زومیت باشید.

نکات مهم در خرید سایبان کولر آبی

پیش از خرید سایبان کولر‌ آبی، نکات مهمی را باید مدنظر بگیرید. با درنظرگرفتن عواملی که درادامه خواهیم گفت، می‌توانید آگاهانه تصمیم بگیرید و سایه‌بانی را انتخاب کنید که بهترین محافظت را برای کولر آبی شما فراهم کند.

اندازه‌ی سایه‌بان

اولین و مهم‌ترین نکته پیش از خرید سایبان کولر آبی، توجه به اندازه‌ی آن است. باید مطمئن شوید که سایبان انتخابی با کولر آبی شما مطابقت دارد. سایبانی که خیلی کوچک یا غیرمتناسب است، محافظت کافی در‌برابر آفتاب یا باران ایجاد نمی‌کند. افزون‌براین، نصب سایه‌بان بسیار بزرگ ممکن است دشوار باشد و ازنظر ظاهری چندان جالب به‌نظر نرسد.

جنس سایه‌بان

نکته‌ی مهم دیگر جنس سایبانی است که تهیه می‌کنید. سایبان‌ها معمولاً از مواد مختلفی از‌جمله پلاستیک، پارچه‌های ضخیم، آلومینیوم و حصیر ساخته می‌شوند؛ بنابراین، باید ماده‌ای را انتخاب کنید که دوام زیادی داشته باشد. همچنین، ازآن‌جاکه می‌خواهید در فصول بارانی نیز از آن استفاده کنید، باید ساختاری مقاوم در‌برابر آب داشته باشد تا بتواند در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف از کولر محافظت کند.

محل قرارگیری کولر

قبل از خرید سایه‌بان، مهم است که محل قرارگیری کولر آبی خود را در نظر بگیرید. اگر کولر شما در نقطه‌ای قرار گرفته است که مستقیماً درمعرض نور خورشید قرار دارد، بهتر است به‌سراغ سایبان‌های فول کاور بروید که از ورود گرما به تمام بخش‌های کولر مانع می‌شوند. علاوه‌براین، محل قرارگیری کولر را برای نصب سایبان نیز مدنظر بگیرید و باتوجه‌به مکان کولر، محصول مناسب را انتخاب کنید.

نحوه‌ی نصب سایه‌بان

پیش از خرید سایبان، به نحوه‌ی نصب آن نیز توجه کنید. از‌آن‌جاکه برخی از سایه‌بان‌ها به نصب حرفه‌ای نیاز دارند، اگر می‌خواهید هزینه‌ی اضافه‌ای متحمل نشوید، سراغ سایه‌بانی بروید که خودتان بتوانید نصب آن را انجام دهید. گفتنی است که درحال‌حاضر بسیاری از سایه‌بان‌ها نصب پیچیده‌ای ندارند؛ بااین‌حال، باید سایه‌بانی را انتخاب کنید که به‌راحتی نصب شود و دستورالعمل‌های واضحی برای نصب داشته باشد.

عایق‌بودن دربرابر گرما و سرما

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب سایه‌بان کولر آبی، این است که محصول مدنظر را تنها برای استفاده در هوای گرم می‌خواهید یا ترجیح می‌دهید در‌مقابل باران و برف نیز از کولر محافظت کند. اگرچه برخی از سایه‌بان‌ها به‌دلیل نوع طراحی و ساختار در فصول سرد نیز مقاوم هستند، معمولاً سایه‌بان طراحی‌شده برای استفاده در هوای گرم ممکن است برای استفاده در هوای سرد مناسب نباشد. اگر فقط به‌دنبال محافظی برای فصل‌های سرد هستید، می‌توانید به‌سراغ کاورهای کولر آبی موجود در بازار بروید.

محبوب‌‌ترین و بهترین سایبان برای کولر آبی

سایبان کولر آبی مدل صافدم

سایه‌بان مدل صافدم

کولرهای آبی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ذرات گردوغبار و حشرات و بوهای نامطبوع را به خود جذب و آن را به درون محیط هدایت می‌کنند. برای پیشگیری از این معضلات، بد نیست به سایه‌بانی فکر کنید که از پلاستیک یا مواد مقاوم ساخته شده باشد تا با بهره‌‌مندی از فیلترهای مخصوص، بتواند از ورود آلاینده‌های هوا به محیط جلوگیری کند.

سایبان کولر آبی مدل صافدم با پوشاندن چهار طرف و بالای کولر، موجب می‌شود هوای سالم ازطریق دریچه‌های کولر به خانه راه پیدا کند. این نوع سایه‌بان به‌همراه فیلتری از جنس الیاف ارائه می‌شود و جنس بدنه‌ی آن از پلاستیک مقاوم ساخته شده است.

سایبان کولر آبی مدل حصیر چوبی

سایه‌بان حصیر چوبی

احتمالاً خانه‌های قدیمی با پرده‌های حصیری بلند را به‌یاد می‌آورید. از گذشته‌های دور، حصیر به‌عنوان عایقی برای نور و گرما استفاده می‌شد. این محصول از الیاف گیاهی ساخته می‌شود و دربرابر گرما به‌خوبی از خود مقاومت نشان می‌دهد؛ از‌این‌رو، امروزه به‌عنوان محافظی برای کولرهای آبی نیز شناخته می‌شود و برای کولرهایی که در پشت‌بام و در‌معرض گرمای شدید تابستان قرار دارند، می‌تواند سایه‌بان مناسبی باشد.

سایبان کولر آبی حصیری را در اندازه‌های مختلفی می‌توانید تهیه کنید. بهتر است اندازه‌ی آن به‌گونه‌ای که باشد که چهار طرف کولر را بپوشاند و از ورود گرما و تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کند.

سایبان کولر آبی مدل A06

سایه‌بان مدل A06

این نوع سایه‌بان‌ها علاوه‌بر پوشاندن دیواره‌ها و سقف، کانال کولر را هم می‌پوشانند و یکی از محبوب‌‌ترین سایبان برای کولر آبی به‌شمار می‌آیند. جنس این نوع سایه‌بان از برزنت است و افزون‌بر اینکه دربرابر گرما محافظ مناسبی خواهد بود، در فصل‌های دیگر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. طراحی این سایه‌بان موجب می‌شود در فصل زمستان بتوانید کانال کولر را مسدود کنید تا از ورود سرما و خروج گرمای محیط جلوگیری کنید.

سایبان کولر آبی مدل A06 موجب می‌شود هوای اتاق خنک‌تر شود و تا حد زیادی به کاهش مصرف آب و برق کمک می‌کند. همچنین، به‌اندازه‌ی کافی مقاوم است و نیازی نیست نگران آسیب‌‌دیدن آن براثر طوفان‌های شدید باشید. این سایه‌بان را می‌توانید به‌راحتی نصب کنید و به افراد متخصص نیازی نخواهید داشت.

سایبان کولر آبی مدل سان شید

سایه‌بان سان شید

سایبان کولر آبی سان شید یکی از سایه‌بان‌های پرطرفدار برای کولر آبی محسوب می‌شود و توانسته است رضایت اغلب کاربران را جلب کند. اگر به‌دنبال سایه‌بانی هستید که تنها در قسمت بالای کولر قرار بگیرد و سقف آن را بپوشاند، این نوع سایه‌بان انتخاب مناسبی خواهد بود.

در تولید این محصول از برزنت و فولاد استفاده شده است و به‌دلیل ساختار محکمش از پوسیدگی کولر در گرمای تابستان و سرمای زمستان جلوگیری خواهد کرد. همچنین، پایه‌های نگه‌دارنده سایبان سان شید قابلیت تنظیم دارند و در مواقع لازم می‌توانید سایه‌بان را جمع و مجدداً آن را روی کولر قرار دهید.

وزن این سایه‌بان ۶ کیلوگرم است و برای اطلاع از نحوه‌ی نصب آن، می‌توانید ویدئوهای آموزشی را مشاهده کنید. خرید این سایه‌بان ۱ میلیون تومان هزینه روی دستتان خواهد گذاشت.

سایبان کولر آبی پلی یوپان مدل چنار

سایه‌بان کولر آبی پلی یوپان مدل چنار

این نوع سایه‌بان با بهره‌گیری از صفحات UPVC مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد و اصلی‌ترین ویژگی‌ آن مقاومت در‌برابر حرارت است. سایبان کولر آبی UPVC با استفاده از سازه‌های فلزی به بدنه‌ی کولر متصل می‌شود و از بدنه‌ی کولر در‌برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی محافظت می‌کند.

صفحات UPVC استفاده‌شده در این سایه‌بان افزون‌بر مقاومت در‌مقابل حرارت و برف و بوران‌، در‌برابر ضربه‌های احتمالی نیز بسیار مستحکم خواهند بود. وزن این سایه‌بان ۱۰ کیلوگرم است و درحال‌حاضر، با پرداخت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌توانید آن را تهیه کنید.

سایبان کولر آبی مدل نیک‌ سا A55

سایه‌بان مدل A55

سایبان کولر آبی مدل نیک سا از جنسی مشابه آفتاب‌گیرهای خودرو طراحی شده است و نور خورشید را منعکس می‌کند. همچنین، برای افرادی که به‌دنبال سایه‌بانی مقرون‌به‌صرفه هستند، گزینه‌ی مناسبی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه با قیمت کمتر از ۵۰۰ هزار تومان دردسترس قرار دارد.

این نوع سایه‌بان عایق مناسبی برای حرارت خواهد بود و اجازه نمی‌دهد کولر گرمای بیش‌ازحد تابستان را به‌ خود جذب کند. همین امر موجب می‌شود که بازدهی کولر افزایش و مصرف آب و برق کاهش یابد.

اگر بودجه‌ی کمی برای خرید سایبان کولر آبی کنار گذاشته‌اید، به این سایه‌بان به‌عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب می‌توانید فکر کنید. سایبان کولر آبی مدل نیک سا بسیار سبک است و فرایند نصب بسیار آسانی دارد.

سایبان کولر آبی آلومینیومی مدل B0012

سایه‌بان B0012

سایبان مدل B0012 به‌دلیل بهره‌مندی از ورقه‌های آلومینیوم مخصوص و لایه‌های لمینت پلی‌اتیلن توجه بیشتر کاربران را به خود جلب کرده است. در نگاه اول، این سایه‌بان ممکن است چندان مقاوم به‌نظر نرسد؛ اما همان‌طور‌که گفتیم، به‌لطف چندلایه‌بودن بسیار مقاوم است و علاوه‌بر گرما، دربرابر باران نیز از کولر محافظت می‌کند.

نصب سایبان مدل B0012 نیز بسیار آسان است و با استفاده از قلاب و کش‌های موجود در بسته‌بندی محصول، به سقف کولر متصل می‌شود.

سایبان کولر مدل free

سایه‌بان مدل free

سایبان کولر آبی مدل free یکی از سایبان‌‌های کولر آبی ارزان‌قیمت‌ موجود در بازار است و درحال‌حاضر، حدوداً ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. وزن این سایبان ۵۰۰ گرم است و برای کولرهای ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کاربردی خواهد بود.

اگر به‌دنبال سایه‌بانی برای استفاده در فصل‌های مختلف هستید، بهتر است از خرید این محصول صرف‌نظر کنید؛ چراکه فقط در‌مقابل باد و نور خورشید می‌تواند از سقف کولر محافظت کند. برای نصب این سایه‌بان نیز، تنها به یک پیچ‌گوشتی مناسب نیاز دارید تا چهار طرف محصول را به پیچ‌های بالای کولر متصل کنید.

سایه بان کولر آبی مدل فول کاور

سایه‌بان فول کاور

اگر به‌دنبال سایه‌بانی هستید که تمام قسمت‌های کولر را بپوشاند و نصبش نیز پیچیده‌ نباشد تا در مواقع لازم به‌راحتی بتوانید آن را جمع‌ کنید، سایبان فول کاور انتخاب مناسبی است.

در طراحی این سایبان از پارچه‌های توری مخصوص با تراکم زیاد استفاده شده است و با پوشاندن بدنه و سقف کولر، به‌خوبی از کولر آبی دربرابر تابش مستقیم نور خورشید محافظت می‌کند و درنتیجه، موجب افزایش بهره‌وری کولر و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

سوالات متداول زومیت

  • استفاده از سایبان برای کولر آبی چه فوایدی دارد؟

    با نصب سایبان برای کولر آبی می‌توانید علاوه‌بر محافظت بیشتر از بدنه‌ی کولر دربرابر حرارت خورشید، میزان بهره‌وری آن را افزایش دهید و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

  • بهترین جنس سایبان برای کولر آبی چیست؟

    سایبان‌های طراحی‌شده با پارچه‌های ضخیم همچون برزنت و ورقه‌های آلومینیوم و UPVC می‌توانند بازده بهتری از سایر سایبان‌ها داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات